Wat voor wifi connector is dit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 16:24
Ik heb een Xiaomi remote (infraroodzender) in gebruik met mijn home assistant setup. Nu is de wifi ontvangst niet optimaal. Ik heb geen issues met andere apparaten (icm ubiquity network).

Ik heb het apparaatje open gemaakt, daar lijkt een connector voor een wifi antenne te zitten, deze zou ik graag willen gebruiken... maar wat voor connector is dit...?

Ik heb gezocht, maar kan geen wijs uit of dit nu MHF, I-PEX, IPX, UFL, ..., ... is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KhJYL7cgott2frp90Mzg4Y-kfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gn2o5Ft9LCxFjpijLCqaJ891.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door _PM op 15-10-2020 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:06
wat zijn de afmetingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:45

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Is dat niet een UMCC?

Maar alleen daar een antenne op prikken is niet genoeg. Dan zal je de boel ook over moeten zetten van interne antenne naar externe antenne. Kan eht niet zo goed zien op de foto maar waarschijnlijk moet je daarvoor de SMD condensator omsolderen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_NtkT30v-IR1e5it2qC6bdAAArA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ehUrPZJaQdNgmRVbOLa4Nrrv.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 16:24
Aj, dat wordt wel te moeilijk om SMD te gaan solderen... bedankt voor jullie feedback

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:35

SA007

Moderator Tweaking
Het is een UFL connector (ook umcc genomed, maar ufl is volgens mij meer gebruikt).

Het lijkt of het signaal 'via' de connector loopt, dus het weghalen van die 2 mini condensators lijkt genoeg om de connector te kunnen gebruiken.