Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straatman52
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-10-2023
De machine gaat aan, maar touchpad en keyboard werken niet meer.

Hoe kan het dat de aan en uit knop die toch onderdeel van het keyboard is wel werkt, maar alle overige toetsen niet. Ook bij opnieuw opstarten werken de command keys niet.

Het trackpad deed al een tijdje moeilijk. Muisaanwijzer ging nog wel heen en weer maar klikken ging steeds vaker niet. Ik heb het trackpad door een nieuwe vervangen en ook de flatcable die van het trackpad naar het logic board loopt. Geen resultaat.

Zou dit nog softwarematig kunnen zijn?

Zou ik nog wel een SMC reset kunnen doen als ik er een bluetooth (Apple) keyboard aan hang. Ik heb nu via USB-C een microsoft keyboard aangesloten maar bij het opstarten wordt dit nog niet herkend. Alleen als de Mac is opgestart werkt hij. Dus ik kan bij het opstarten geen key combinaties met de aan en uit knop uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Aan-/uitknop zit wel in het keyboard, maar heeft een eigen 'lijntje' naar het moederbord vaak. Klinkt als een defect aan het keyboard zelf of een defect op het logic board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebo_Neo
  • Laatst online: 25-06 18:19
Wordt het toetsenbord wel herkend?

In de 12" Macbook is het keyboard en trackpad niet via USB maar SPI aangesloten. Kijk is bij 'over-deze-mac' en dan bij Systeeminformatie bij SPI.

Aangezien het trackpad werkt, zou ik er vanuit gaan dat het toetsenbord is overleden. Misschien heb je geluk; Apple heeft een recall programma voor dit model, mogelijk wordt het kosteloos hersteld. Je zult dan wel naar een echter Apple Store moeten, niet een apple reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straatman52
  • Laatst online: 24-10-2023
Nee, beiden worden niet herkend. Trackpad doet het na vervanging door een nieuwe ook nog niet. Kabels zien er ook goed uit.
Is het dan toch een logic board probleem. Zou het nog softwarematig kunnen zijn. Ik kan ook geen SMC reset doen omdat het keyboard niet werkt. Is er nog een andere manier om een SMC reset te doen? Misschien een bluetooth keyboard dat eerst door het systeem is herkend. En dan opnieuw opstarten en een rest te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-06 12:21
extern toetsenbord eraan, werkt dat wel ?