Veerpootlager Peugeot Partner

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan reitsma
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-06 09:55
Hallo,

Mijn veerpootlager(s) van mijn peugeot partner 2002 1.9D zijn aan vervanging toe. Nu ben ik van plan om dit zelf te doen en omdat het los is zet ik er ook maar gelijk nieuwe schokdempers er op. Ik heb alleen de lagers zelf besteld maar zag dat je ook een reparatieset met het rubber er ook bij kan bestellen. Is alleen het lager vervangen voldoende? En hoever moet ik de schokbreker laten zakken in de wielophanging? Moet ik verder nog ergens op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Je hebt veerspanners nodig, als je de centrale moer van de schokbreker losdraait zonder de spanning van de veer af te halen klapt de boel uit elkaar. En het is 100x makkelijker om de 2 bouten onderaan de veer/schokdemper ook los te maken en het ff buiten de auto te doen.

Rubber vervangen kan, maar zal denk ik niet echt nodig zijn nog. Alleen het lager vervangen om van de knakkende geluiden bij sturen af te zijn is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan reitsma
AlexanderB schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:31:
Je hebt veerspanners nodig, als je de centrale moer van de schokbreker losdraait zonder de spanning van de veer af te halen klapt de boel uit elkaar. En het is 100x makkelijker om de 2 bouten onderaan de veer/schokdemper ook los te maken en het ff buiten de auto te doen.

Rubber vervangen kan, maar zal denk ik niet echt nodig zijn nog. Alleen het lager vervangen om van de knakkende geluiden bij sturen af te zijn is genoeg.
Ja gereedschap heb ik allemaal geregeld. Bij mijn auto zit hij maar met 1 bout vast in de wielophanging. Zit er een uitstulping op de schokdemper zodat hij niet verder de wielophanging in kan met monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Oh het is er zo eentje. Ja, dat past maar op 1 manier in elkaar. Alleen kan het ook heel vast zitten, dan kan je waarschijnlijk makkelijker de hele veerpoot demonteren (fuseekogel(16 en/of 17mm) / stuurkogel(16 of 17mm) / aandrijfas(30 of 36?mm) / remklaw (2x18mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan reitsma
AlexanderB schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:43:
Oh het is er zo eentje. Ja, dat past maar op 1 manier in elkaar. Alleen kan het ook heel vast zitten, dan kan je waarschijnlijk makkelijker de hele veerpoot demonteren (fuseekogel(16 en/of 17mm) / stuurkogel(16 of 17mm) / aandrijfas(30 of 36?mm) / remklaw (2x18mm)
Ja had al even gezien, zit zo vast als een huis. Maar ik na bij monteren de veerpoot dus niet te ver in de ophanging plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Past inderdaad maar op 1 manier dus te ver is geen probleem. :)
Pagina: 1