Vraag

• mbakker96
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 21-09 21:00
Hi, ik merk dat ik langzaam spellen niet meer op 4K kan laten draaien. Hierom wil ik graag kijken of ik de performance van mijn computer kan verbeteren. Dit omdat ik de huidige opstellen al een paar jaar heb en de technologie niet is stil blijven staan. Momenteel heb ik dus een Geforce 980 in mijn systeem hebben, maar wil ik deze of gaan vervangen met de nieuwe 3070 / 3080 serie van Nvidia of op internet zoeken naar een Geforce 980 voor een SLI opstelling.

Ik zit dus te twijfelen wat het handigste is om te doen, aangezien de GPU die ik nu heb gewoon nog goed is. Ook wil ik in de toekomst waarschijnlijk overstappen naar AMD nieuwe CPU's. Maar dit is waarschijnlijk na een jaartje aangezien die nu nog niet de 100% aantikt vaak.

Ik zoek een?
Grafische kaart

Wat is je budget?
€500 - €600

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
i7-4770K
EVGA Geforce GTX 980 4GB
16 GB RAM
Samsung 850 evo 500 GB
1X WD green
1X WD black
Corsair 650 RM PSU

Beste antwoord (via mbakker96 op 19-10-2020 14:17)

• GromuhlDjun
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 27-09 22:59
Ik deel Uszka's mening, met SLI ga je niet veel extra krijgen in de meeste games.

Qua nieuwe videokaart zou ik nog even wachten tot de 3070/3080 überhaupt beschikbaar zijn voor normale stervelingen. Tegen die tijd kun je ze misschien al vergelijke met de nieuwe opties van AMD.

Je zult in sommige games tegen een cpu bottleneck oplopen met een nieuwe GPU, hoewel dat op 4k nog zal meevallen. Momenteel zijn er nog maar een handjevol games die dat doen (iig in singleplayer games die ik speel, waarbij ik een i7 3770k had en nu een 3700X).

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:51
SLI is dood, haal een nieuwe kaart maar houd er rekening mee dat een cpu bottlekneck op de loer ligt als je je hele budget stuk slaat op een videokaart.

Welke monitor heb je?

• mbakker96
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 21-09 21:00
Hi,

Ik weet dat mijn CPU uiteindelijk ook een bottleneck zou worden. Maar bedankt voor het zeggen :)

Ik heb een Iiyama G-MASTER GB2888UHSU-B1

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 27-09 22:59
Ik deel Uszka's mening, met SLI ga je niet veel extra krijgen in de meeste games.

Qua nieuwe videokaart zou ik nog even wachten tot de 3070/3080 überhaupt beschikbaar zijn voor normale stervelingen. Tegen die tijd kun je ze misschien al vergelijke met de nieuwe opties van AMD.

Je zult in sommige games tegen een cpu bottleneck oplopen met een nieuwe GPU, hoewel dat op 4k nog zal meevallen. Momenteel zijn er nog maar een handjevol games die dat doen (iig in singleplayer games die ik speel, waarbij ik een i7 3770k had en nu een 3700X).

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee