Windows 10 verliest login sessies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-12 21:22
Sinds een tijd verliest Windows de login sessies websites waar ik ben ingelogd. Ik gebruik Chrome als browser, maar daar ligt het niet aan. Ik heb het ook in bijv. Edge.

Ik heb zelf al gekeken, en ik zie dat de session cookies verdwijnen. Het probleem is echter, dat ik het niet gereproduceerd krijg. Het is niet na het opnieuw opstarten, het is vaak na een bepaalde tijd. Soms gebeurd het nadat de PC een nacht heeft uitgestaan, soms blijft het een dag goed en soms is het opeens midden op de dag dat ik ineens overal opnieuw moet inloggen. Wordt er onder andere gek van :P

Ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken, heb op internet wel meer van dit soort klachten gezien maar nog geen oplossing gevonden. Wel dat het misschien iets met een update te maken heeft maar daar heb ik niet veel aan.

Alle reacties

• Mlaa
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
Hallo,

-gegevens webreferenties al verwijderd?

Zo ja:
Wat heb je allemaal nog meer zelf geprobeerd?

Groet,
Mla

[ Voor 30% gewijzigd door Mlaa op 15-10-2020 20:36 ]

• RooT
In webreferenties staan bij mij helemaal geen wachtwoorden, die houdt het browser (Chrome in mijn geval) toch bij?

Alle gebruikersnamen en wachtwoorden zie ik ook in Chrome nog zitten. Het zijn echt de session cookies die worden verwijderd, dat heb ik gezien. Dus moet ik dan opnieuw inloggen.

Wat ik al geprobeerd heb is antivirussoftware uitzetten, windows defender uit, firewall uit. Dit voor het geval beveiligingssoftware automatisch session cookies verwijderd.

Alle andere cookies blijven bestaan, het zijn alleen de session cookies. Voor de rest weet ik ook niet wat ik nog kan proberen, ik heb al veel gezocht op internet maar de meeste onderwerpen gaan over dat het browser de cookies verwijderd omdat die optie is ingeschakeld, maar dat is bij mij niet het geval.

Zoals ik ook al zei, heb ik dit ook bij Edge, het heeft dus niets met Chrome te maken wat ik normaliter gebruik. Het lijkt heel willekeurig te gebeuren, en dat maakt het voor mij ook zo lastig om te achterhalen wat dit veroorzaakt omdat ik het zelf niet gereproduceerd krijg.

• Mlaa
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
Je zou je logboeken na kunnen kijken van Windows om Informatie te krijgen.
(Als het echt gaat om een windows probleem en geen browser probleem)

[ Voor 128% gewijzigd door Mlaa op 16-10-2020 07:15 ]

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:18
Heb je toevallig een cleanup tool of iets dergelijks (bijv CCleaner) die af en toe automatisch draait?

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-12 16:02
er is een optie in chrome die dit automatisch voor je doet.
Verwijder chrome eens helemaal dat werkt ook, mogelijk lokale cash corrupt?

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• RooT
Mlaa schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 06:41:
Je zou je logboeken na kunnen kijken van Windows om Informatie te krijgen.
(Als het echt gaat om een windows probleem en geen browser probleem)
Ik zie eigenlijk alleen fouten in de "WMS" service, geen idee wat dit is. Heb het even opgezocht en is iets met "Windows Management Instrumentation". Heb geprobeerd een fix hiervoor geprobeerd, weet niet of het een relevantie met dit probleem heeft.
Itrme schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:36:
Heb je toevallig een cleanup tool of iets dergelijks (bijv CCleaner) die af en toe automatisch draait?
Hier heb ik ook al naar gezocht, maar ik heb niets van dit soort programma's geïnstalleerd.
maubaan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:44:
er is een optie in chrome die dit automatisch voor je doet.
Verwijder chrome eens helemaal dat werkt ook, mogelijk lokale cash corrupt?
Ik heb Chrome verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Even afwachten of het nu opnieuw gebeurd. Moet wel zeggen dat bij het verwijderen van Chrome alle cookies en andere data bewaard is gebleven.
Pagina: 1