Function keys strip voor boven TouchBar MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is iemand wel eens een keyboard-strip met function keys tegengekomen voor MacBooks (Pro) met die vervelende TouchBar?
Ik kan er niet aan wennen, ook niet na 2 jaar.
Daar moet toch inmiddels wel een fabrikant op ingesprongen zijn?

Een strip met fysieke Esc en F1 - F12 knoppen, liefst vrij dun en met een USB-C aansluiting?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Hahahaha sorry maar dit vind ik wel lachen eigenlijk... Dikke feature van Apple als 'plusje' voor de duurdere modellen en nu blijkt het juist als nádeel te worden ervaren door sommigen!

Apple had natuurlijk ook gewoon een alternatief: namelijk de MBP zónder touchbar en als je de MB Air erin betrekt hebben ze nog steeds dat alternatief. Ik denk dus dat de vraag naar zoiets erg klein is?

Misschien kun je ruilen met iemand met een MBP zonder touchbar? Ik noem maar een dwarsstraat...?

[ Voor 11% gewijzigd door Icephase op 15-10-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb voor dit soort dingen een Elgato Stream Deck staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Icephase schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:08:
Hahahaha sorry maar dit vind ik wel lachen eigenlijk... Dikke feature van Apple als 'plusje' voor de duurdere modellen en nu blijkt het juist als nádeel te worden ervaren door sommigen!

Apple had natuurlijk ook gewoon een alternatief: namelijk de MBP zónder touchbar en als je de MB Air erin betrekt hebben ze nog steeds dat alternatief. Ik denk dus dat de vraag naar zoiets erg klein is?

Misschien kun je ruilen met iemand met een MBP zonder touchbar? Ik noem maar een dwarsstraat...?
Yep. In theorie is zo'n strip leuk maar ik moet een knop kunnen voelen (zonder 'm te activeren).
Jammer dat ze geen high-end model zonder touchbar maken.
sypie schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:11:
Ik heb voor dit soort dingen een Elgato Stream Deck staan.
Oeh dat is wel een mooi ding. Het overwegen waard als er geen strip te vinden is.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 10:08
Icephase schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:08:
Apple is er zelf ook al achter dat het niet helemaal handig is: tegenwoordig hebben ze wel weer een fysieke Esc toets, en begint de Touch Bar daarnaast pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Juup Vind het zelf ook al jaren niets en gebruik het daardoor ook niet.

Wel even benieuwd welke knoppen je precies mist of wilt gebruiken dan?

Heb zelf bijna alles ingesteld via het trackpad met bettertouchtool

(Home,End,Screenshot,Helderheid,Volume,Enter etc)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Oh ik mis ze allemaal. Incl volume/helderheid/play/next enzo.
In veel editors/IDE's hebben de functieknoppen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
hmm als ik google op deze vraag dan kom ik al dit topic tegen. Om maar aan te geven dat er niet veel van te vinden is. Ik denk dat je veroordeeld bent tot het gebruik van een volledig extern toetsenbord.

Overigens snap ik je volkomen, de functietoetsen hebben in veel applicaties daadwerkelijk een nuttige functie en wil je die tactiel hebben.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Als er meer mensen zijn die zoiets zouden kopen dan kan ik kijken of het te produceren valt.

Pagina: 1