Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Aankoopadvies] Muziekproductie PC

Pagina: 1
Acties:

• TVEE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-11 16:21
Hoi! Een klant van mij werkt professioneel als DJ & producer en wil graag een nieuw systeem voor muziekproductie. De klant werkt met FL Studio en gebruikt een legio aan plugins, samples etc.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem zal 99% van zijn tijd gebruikt worden als muziekproductiesysteem en sporadisch voor een potje Warzone o.i.d.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Streefkosten voor een compleet nieuw systeem zijn 1750,- euro. Maximale budget is 2000,- euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In principe gaat het om een compleet nieuwe build. Hij heeft nog wel wat HDD's met samples die hij erop aan zal sluiten. Qua randapparatuur is hij voorzien. Het gaat dus alleen om de kast en de inhoud daarvan.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hieronder.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een relatief stil systeem is gewenst.

Ga je overklokken?
Niet per se noodzakelijk.

Wat verwacht je van ons?
Ondanks dat mijn desktop build kennis beperkt is, heb ik toch een systeem samengesteld. Waar ikzelf vooral over twijfel is het moederbord en de videokaart. Wellicht zijn er ook nog goede alternatieven qua behuizingen. Gewenste kleur qua behuizing is wit. Als het mogelijk is een degelijk systeem samen te stellen voor het beoogde budget zullen er nog wat SSD's aangeschaft gaan worden voor alle sample libraries.

Ik ben benieuwd naar jullie mening. :)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed€ 432,-€ 432,-
1MoederbordenAsus Prime X570-PRO€ 219,-€ 219,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 394,-€ 394,-
1BehuizingenNZXT H710 Zwart/Wit€ 129,-€ 129,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,68€ 49,68
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16€ 119,85€ 119,85
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 93,90€ 93,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.562,33

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:35
Geluidskaart?
ik zou er een wat minder "hete" GPU in zetten.
pak g-skill of crucial ram sticks.
pak een betere voeding.

• TVEE
99ruud99 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:02:
Geluidskaart?
ik zou er een wat minder "hete" GPU in zetten.
pak g-skill of crucial ram sticks.
pak een betere voeding.
Thanks! Ga ik naar kijken. Hij maakt gebruik van een externe geluidskaart. Dit schaar ik onder randapparatuur.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Ik snap dat de "looks" minder van belang zijn, maar ik kan het toch niet laten dat die koeler er niet uit ziet in die mooie kast. Neem de pricewatch: Arctic Freezer 34 eSports Tower CPU Cooler with BioniX P-Fan Zwar.... Die koelt goed (tot 200w) en is vrijwel net zo stil.

Daarnaast:

• TVEE
Ik had inderdaad eveneens geopperd om te wachten op de 3070. Als de build goedkoper uitvalt dan verwacht is de kans aanwezig dat hij alsnog de keuze maakt voor de 3070/navi. Ik denk echter dat hij alsnog liever voor de videokaart hieronder zal kiezen en dan het overige budget in een extra m.2 SSD steekt voor de sample libraries.

Op basis van jullie reacties heb ik de build aangepast naar het volgende:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed€ 432,-€ 432,-
1MoederbordenAsus ROG Strix B550-F Gaming€ 171,-€ 171,-
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT€ 432,-€ 432,-
1BehuizingenNZXT H710 Zwart/Wit€ 129,-€ 129,-
1ProcessorkoelingArctic Freezer 34 eSports Tower CPU Cooler with BioniX P-Fan Zwart/Wit€ 33,11€ 33,11
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 111,09€ 111,09
1VoedingenEnermax Revolution D.F. 650 watt€ 91,69€ 91,69
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 2TB€ 239,89€ 239,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.639,78

• Djarune
Wat voor scherm heeft je klant? Dat kan ook nog de keuze beinvloeden.

• TVEE
Djarune schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:58:
Wat voor scherm heeft je klant? Dat kan ook nog de keuze beinvloeden.
Momenteel een simpel maar groot HD scherm. Zal in de toekomst waarschijnlijk upgraden naar (wellicht 2) 1440p scherm(en) of één 4K scherm.

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:29
Een paar dingen begrijp ik niet:
-99% professioneel als DJ & producer
=Waarom een behuizing met venster, liever een "stillere" behuizing.
=Bijna een kwart van de totaal prijs voor een videokaart (1% gaming)

Het geld dat je bespaart kan wellicht worden gebruikt voor een betere externe geluidskaart (merk & type worden nl. niet genoemd), alsmede een overzichtelijke monitor (idem).
Alsmede snelle opslag en een 2e pc als backup.
Dit als met "professioneel", beroepsmatig wordt bedoeld.

• Djarune
Zap_pa schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:10:
Een paar dingen begrijp ik niet:
-99% professioneel als DJ & producer
=Waarom een behuizing met venster, liever een "stillere" behuizing.
=Bijna een kwart van de totaal prijs voor een videokaart (1% gaming)
Al is het maar een half procent games. Videokaarten zijn prijzig en hebben impact op het budget. Ikzelf produceer 100% met mijn pc (hobby) en heb daarom een Intel i7 genomen met enkel de iGPU. Scheelt een videokaart en dan is Intel plots meer waar voor het geld dan de meeste mensen denken ;)

Behuizing met venster maakt niet gek veel uit. Maargoed je hebt wel een punt. De H710 is eerder een goed koelende kast en niet een hele stille kast. Als de klant echt stil wilt is een pricewatch: Fractal Design Define 7 Wit of pricewatch: Fractal Design Define 7 Tempered Glass Clear Tint Wit (met raam) een betere keuze.
Het geld dat je bespaart kan wellicht worden gebruikt voor een betere externe geluidskaart (merk & type worden nl. niet genoemd), alsmede een overzichtelijke monitor (idem).
Alsmede snelle opslag en een 2e pc als backup.
Dit als met "professioneel", beroepsmatig wordt bedoeld.
Hier kan ik me wel in vinden. Snelle opslag is belangrijk. De SX8200 Pro voldoet trouwens goed. Misschien nog een SDD voor het systeem zelf. 2e pc kan ook een laptop zijn. Ook de audio interface, DSP etc. doen er toe. In het professionele audio-wereldtje is nogsteeds veel Intel geoptimaliseerd. Vooral de wat oudere plugins en drivers van obscure high-end merken werken niet altijd met Ryzen. FL Studio werkt trouwens heel goed op Ryzen.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 19:08
Hoeveel VSTs draait hij tegelijk? Ik vind zowel de cpu als mainboard overkill. De videokaart ook voor bijna 100% audio.
Pagina: 1