Beste Mede Tweakers,
Ik zou graag willen weten wat naar jullie mening een betere keuze is voor mijn zusje.
Ze volgt de HBO opleiding tot accountant en gebruikt momenteel een Macbook uit 2015 met een Intel i5 en 8GB Ram. Die heeft nu erg veel moeite met de programma's soepel te draaien voor haar opleiding.
Ik heb zelf al wat rond gekeken, maar ik twijfel tussen:
1. nieuwe Air met i7 en 16gb voor 1421 euro ( studentenkorting)
2. Pro i5 en 16gb voor 1574 euro ( studentenkorting)
link:https://www.amac.nl/apple_studentenkorting/apple-macbook-air-13-inch-2020
Wat ga je met je laptop doen?
Ze gebruikt werkt met grote bestanden word, maak grote berekeningen met Exel en tegelijk heeft ze teams aanstaan. Ze heeft alle programma's tegelijk openstaan en gebruikt ze dan ook. Haar Air nu heeft daar erg grote moeite mee, waarschijnlijk komt door het werkgeheugen van 8GB.
Wat is je budget?
Maximaal 2000 euro met studentenkorting bij de AMAC.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De lessen vinden nu vooral digitaal plaats, maar zodra het weer toegestaan is ze weer op de hogeschool te vinden.
]Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren[
Apple!
Ik weet dat ze beter een windows machine kan kopen voor dit bedrag, heb er al meerdere keren geprobeerd haar over te halen om van merk te veranderen. Helaas wil ze toch bij Apple blijven
Hopelijk kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Een trouwe Tweakerslezer.
Ik zou graag willen weten wat naar jullie mening een betere keuze is voor mijn zusje.
Ze volgt de HBO opleiding tot accountant en gebruikt momenteel een Macbook uit 2015 met een Intel i5 en 8GB Ram. Die heeft nu erg veel moeite met de programma's soepel te draaien voor haar opleiding.
Ik heb zelf al wat rond gekeken, maar ik twijfel tussen:
1. nieuwe Air met i7 en 16gb voor 1421 euro ( studentenkorting)
2. Pro i5 en 16gb voor 1574 euro ( studentenkorting)
link:https://www.amac.nl/apple_studentenkorting/apple-macbook-air-13-inch-2020
Wat ga je met je laptop doen?
Ze gebruikt werkt met grote bestanden word, maak grote berekeningen met Exel en tegelijk heeft ze teams aanstaan. Ze heeft alle programma's tegelijk openstaan en gebruikt ze dan ook. Haar Air nu heeft daar erg grote moeite mee, waarschijnlijk komt door het werkgeheugen van 8GB.
Wat is je budget?
Maximaal 2000 euro met studentenkorting bij de AMAC.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De lessen vinden nu vooral digitaal plaats, maar zodra het weer toegestaan is ze weer op de hogeschool te vinden.
]Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren[
Apple!
Ik weet dat ze beter een windows machine kan kopen voor dit bedrag, heb er al meerdere keren geprobeerd haar over te halen om van merk te veranderen. Helaas wil ze toch bij Apple blijven

Hopelijk kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Een trouwe Tweakerslezer.