Cat 7 installatie mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-12-2023
Hoi allemaal,

Ik wil een cat 7 netwerk installeren, alleen heb hier geen ervaring mee.
ik heb een design gemaakt plus welke compononenten ik moet gaan gebruiken voro de installatie zie afbeeldingen. Het idee is om alles aan de patch paneel en den wandcontactdoos vast te maken met de hulp van een lsa tang en daar buiten soepele kabels te gaan gebruiken. Graag hoor ik of ik nog iets mis of waar ik rekening mee moet houden en of het kan. Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJ7xvTjXa3uFE86WxzPk0bUnXwA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/syy4CjNruwn9h83eAlC60Uds.png?f=fotoalbum_large

kabelshop
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4d1wCur6NpniTRjbaW7F9seoAA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JGvhF0cHX1KH3Rokj0fyWBSe.png?f=user_large

Amazon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTLW5qKoMOCuoP1ykUWp6uZ1HSk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Lk4QksKNsVV2MuDMkIl2XvVF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 16:41
Volgens mij heb je het goed uitgezocht. Hou je wel rekening met gereedschap dat je nodig hebt zoals een LSA-tang / dogger en een krimptang? Vergeet de RJ45 connectoren ook niet als je zelf de flexibele kabel wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
yasje schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:57:
Ik wil een cat 7 netwerk installeren, alleen heb hier geen ervaring mee.
Ik zou gelijk voor Cat8 gaan.... zeker als je er geen ervaring mee hebt is dat toch wel wat je minimaal nodig hebt

Maar zonder onzin, als je er geen verstand van hebt dan lees je toch eerst wat ipv gelijk zomaar Cat7 te kiezen. Conclusie is altijd dat voor simpel (en niet zo simpel) thuisgebruik Cat6 meer dan genoeg is. De kabels zijn ook een stuk handzamer. Koop gewoon iets fatsoenlijks zoals de Belden kabel die veel mensen hier gebruiken. Tientallen threads hier al geweest die je zo kan vinden.

En zonder kennis en meetapperatuur zegt Cat7 ook helemaal niets, je mag straks blij zijn als je zelf fatsoenlijk Cat6 kan monteren en krimpen. En zeker niet als je dan ook nog Cat6 eindmontage gaat gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Yowzawood op 15-10-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:09

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je tekening ziet er prima uit. Alleen over je kabel;

Cat7 heeft geen meerwaarde tegenover Cat6a voor korte afstanden. Daarnaast kan 23 AWG een bitch zijn om te installeren. Persoonlijk zou ik een stugge 24 AWG Cat6a F/UTP kabel nemen, mocht je per se afscherming willen.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-12-2023
!GN!T!ON schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:01:
Volgens mij heb je het goed uitgezocht. Hou je wel rekening met gereedschap dat je nodig hebt zoals een LSA-tang / dogger en een krimptang? Vergeet de RJ45 connectoren ook niet als je zelf de flexibele kabel wilt maken.
bedankt voor je antwoordt. :) de soepele kabel koop ik los, scheelt me weer montage tijd haha
Yowzawood schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:02:

[...]
Ik zou gelijk voor Cat8 gaan.... zeker als je er geen ervaring mee hebt is dat toch wel wat je minimaal nodig hebt

Maar zonder onzin, als je er geen verstand van hebt dan lees je toch eerst wat ipv gelijk zomaar Cat7 te kiezen. Conclusie is altijd dat voor simpel (en niet zo simpel) thuisgebruik Cat6 meer dan genoeg is. De kabels zijn ook een stuk handzamer. Koop gewoon iets fatsoenlijks zoals de Belden kabel die veel mensen hier gebruiken. Tientallen threads hier al geweest die je zo kan vinden.

En zonder kennis en meetapperatuur zegt Cat7 ook helemaal niets, je mag straks blij zijn als je zelf fatsoenlijk Cat6 kan monteren en krimpen. En zeker niet als je dan ook nog Cat6 eindmontage gaat gebruiken.
bedankt voor je antwoordt. ik heb me wel ingelezen alleen het is niet echt super duidelijk mbt de cat 7.
waarom ik de cat 7 heb gekozen is ivm met de 10gbs switches die ik ga nemen.
PD2JK schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:28:
Je tekening ziet er prima uit. Alleen over je kabel;

Cat7 heeft geen meerwaarde tegenover Cat6a voor korte afstanden. Daarnaast kan 23 AWG een bitch zijn om te installeren. Persoonlijk zou ik een 24 AWG Cat6a F/UTP kabel nemen, mocht je per se afscherming willen.
Niet over nagedacht bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:52
Gewoon cat6 nemen, cat7 en cat6a is voor thuissituaties volkomen onzinnig.

[ Voor 6% gewijzigd door Ben(V) op 15-10-2020 12:09 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:32
Ben(V) schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:08:
Gewoon cat6 nemen, cat7 en cat6a is voor thuissituaties volkomen onzinnig.
Dit. Laatst op mijn werk hebben we een Cat7 gecertificeerd netwerk opgeleverd. Wat een ramp was dat om alle Cat7 materiaal te kopen en elke kabel getest en binnen spec te krijgen. :X

Enige reden om eventueel 6a te kopen is verkrijgbaarheid. Ik heb wat 6a patchkabels omdat ze 6 niet in die lengte op voorraad hadden en 6a wel. :P
De 6a patchkabels zijn significant dikker en stugger.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Pagina: 1