Kan geen eigenaar worden van externe schijf.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 08:47
Mijn vraag
...
Ik heb een WD MyCloud netwerk schijf en daar heb ik via een usbkabel een WD Elements harde schijf aan gekoppeld. Dit om beide schijven te kunnen gebruiken met PLEX. Nu kan ik de MyCloud schijf wel benaderen via Plex, maar de Elements schijf niet. Ik heb het idee dat dit ligt omdat ik niet de eigenaar ben van die schijf. Want als ik bij de gegevens kijk van de Elements schijf dan staat daar niet dat ik de eigenaar ben.

Als ik echter probeer die eigenschappen te wijzigen dan krijg ik een foutmelding (zie screenshot).

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Windows 10 64

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik vond op internet eenzelfde probleem met een oplossing door de cmd opdrachten "takeown" uit te voeren. (https://thegeekpage.com/s...ntainer-windows-10-error/)
maar dan krijg ik de melding dat de directory niet gevonden kan worden.

(Ik heb de driveletter X aan de Elements schijf gekoppeld)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QCMjGqwQGLCshSanoIGml_YInE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jbqkuwf3JiyohQuQZfKKctWB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c8mLZ08GOEbXWBgLIeMk2vYbU20=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UMcbw1bgkl1D4MD38vF5iJiU.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De syntax klopt niet die je gebruikt. Zie ook:

https://answers.microsoft...2a-427a-a2c9-41505ad19222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:02
[verwijderd]

[ Voor 99% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Wat klopt er niet aan (ik zie het niet).

Ik type toch: takeown /F X: \X:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het artikel gelezen?
De oplossing is zelfs gehighlight...
Waarom type je 2x "X:" ?

Je foutmelding geeft aan dat ie de folder niet kan vinden die je opgeeft.

takeown /f X:\ /R /D Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@Verwijderd ,

Als ik dat command ingeef krijg ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4735zAq3Gfs79gibIVFgjH7gkE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N575UZaFXR7Ej28DXXY64Eis.jpg?f=user_large

Denk dat ik hier een spatie tussen de /R en /D ben vergeten, als ik daar wel een spatie invoer krijg ik deze melding;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnJA75eYHkAtYTD31nXYIPL32rk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VVUvxCdP24r5dBSLf1StRksY.jpg?f=user_large

@Mar.tin
Voor zover ik kan zien staan de instellingen voor de Elements precies hetzelfde als voor de MyCloud.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAEzdqOHw7I5c2uisexXhYLFGNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exWhrkYKAnTE2VXF2Nxgp6Ab.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door 103720 op 15-10-2020 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat geen spatie tussen je /R /D swtiches...
Als je het copy/paste kan er niets mis gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:01:
Er staat geen spatie tussen je /R /D swtiches...
Als je het copy/paste kan er niets mis gaan. ;)
Sorry, haha, dat had ik inderdaad ook gezien, maar heb m'n bericht aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Misschien overbodig, maar de ene is van de MyCloud en de andere van de Elements.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKv7_NAD4b3xorWj-ablUj-Rgws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebMblm8xjGYY9dYOFl1m1Jp2.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LMsc-0ox_UHtDBrgX_bnvOJrZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GlfF8i1fqYqwnTYBH3jSqlmL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er nog data op die disk?
Anders is een format wellicht sneller/handiger.
De melding die je krijgt met takeown vertaalt zich in "this security id may not be assigned as the owner of this object" en daar is geen eenduidig antwoord op te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@Verwijderd ,

Ja er staat veel data op de disk.

Maar,....ik heb de afgelopen dagen de data op andere externe schijven gezet waarna ik de Elements heb geformateerd (in de hoop dat dat het probleem zou oplossen). Na het formateren heb ik alle data weer terug gezet op de Elements......maar krijg dus nog steeds hetzelfde probleem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00

Wimmel

Hello

103720 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:26:
Mijn vraag
...Nu kan ik de MyCloud schijf wel benaderen via Plex, maar de Elements schijf niet....
Kun je vanuit Windows alle folders/bestanden op de elements disk wel benaderen? Als dat kan denk ik dat je je niet direct druk hoeft te maken over rechten. Het is dan belangrijker om te kijken wat er mis gaat met Plex; welke foutmeldingen krijg je wanneer je met Plex probeert de drive te benaderen?

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 103720
@Wimmel , ja hoor, ik kan alle mappen gewoon via de Verkenner benaderen.

Maar als ik in Plex bestanden wil toevoegen aan een Bibliotheek, dan ziet hij daar wel de MyCloud, maar niet de Elements schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Ojee, ben bang dat ik gewoon verkeerd zit en dat het inderdaad met een instelling van Plex te maken heeft. Excuses.

Ik kan namelijk in Plex bij de ene optie wel mijn Elements zien, maar bij de andere niet. Nogmaals excuses. Ik ga mijn probleem in het Plex-forum voorleggen.

Toch bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Helaas moet ik deze topic toch weer openen.

Mijn laatste bericht (van 15 oktober) was dat ik dacht dat het met een instelling van Plex te maken had. Dat bleek toch niet het geval te zijn.

Waar ik, na die post achter kwam, was dat ik in de Windows Explorer de externe schijf kon benaderen en daar via de rechtermuisknop -> Eigenschappen -> Beveiliging -> Bij de gebruiker "IEDEREEN" de rechten moest wijzigen in "VOLLEDIG BEHEER".

Toen ik dat had gedaan kon ik de ELEMENTS-schijf gewoon benaderen in PLEX. Helemaal blij.

Zo blij dat ik vandaag een tweede harde schijf aan de WD MyCould heb gekoppeld. Daarvoor was het noodzakelijk dat ik een USB-hub aan de WD MyCould moest koppelen omdat die maar 1 usb-poort heeft en ik er dus 2 externe harde schijven aan wou hangen.

En jullie raden het al,....probleem.

Ik zie beide schijven in mijn Windows Verkenner maar heb nu dus weer hetzelfde probleem. Echter nu kan ik bij beide schijven geen "VOLLEDIG BEHEER" aangeven bij de gebruiker IEDEREEN.
Dus ook de ELEMENTS schijf werkt nu niet meer in PLEX.

De WD MyCloud schijf wel, en daar zie ik ook VOLLEDIG BEHEER staan bij de Beveiligings-eigenschappen.

Waarom kon ik 15 oktober wel bij de ELEMENTS-schijf de VOLLEDIG BEHEER rechten aanpassen en kan dat nu niet meer? En ook niet bij de 2e Harde Schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

103720 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:02:
...Waarom kon ik 15 oktober wel bij de ELEMENTS-schijf de VOLLEDIG BEHEER rechten aanpassen...
echt geen idee; het zou namelijk niet moeten kunnen
... en kan dat nu niet meer? En ook niet bij de 2e Harde Schijf...
Die WDCloud en WDElements dingen draaien hun eigen Linux OS en je moet in de interface van dat OS de permissies wijzigen. Vanuit de windows client werken (explorer of cmd-prompt) wordt niet ondersteund.
Het doet misschien wel wat maar het is niet persistent

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dit gaat nooit werken, Windows kan alleen maar NTFS permissies (al dan niet over SMB) beheren. De rest werkt niet, of slecht.

Het is dan ook geen externe schijf, maar een NAS, en die draait geen Microsoft NTFS. Volledig beheer is geen universele DACL die bestaat buiten Windows dus dat dat niet gaat werken is niet zo vreemd. Dat de interface met de knopjes in Windows ooit aangegeven heeft dat het gelukt is wil niet zeggen dat er onder water daadwerkelijk ook iets gebeurde, dat moet immers aan de NAS-kant gebeuren. Als Windows dan commando's naar die NAS stuurt die op die NAS helemaal niet bestaan krijg je dus niet het gewenste resultaat :Y)

Zoals al geschreven is: rechten beheer je op je NAS.

Detail: dat je externe schijf aan de NAS hangt en je de NAS dan via je computer benadert maakt het helaas nog steeds een NAS. Zelfs als je de externe schijf op je PC als NTFS geformatteerd had en de NAS met NTFS-3G bijv. hem wel benadert.

[ Voor 15% gewijzigd door johnkeates op 01-11-2020 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@Brahiewahiewa @johnkeates ,

Bedankt voor jullie reacties.

Bij de WD MyCloud zit ook een stukje 'software' waarmee je dus online die schijf kunt benaderen (daarom zal het wel een NAS zijn). Daarin werden beide schijven gisteren wel aan aangegeven, ondanks dat ik ze dus niet via Plex kon benaderen. Omdat ik vanalles heb geprobeerd ben ik daar gisteren ook mee bezig geweest en heb ik in die software, bij Shares Instellen, beide harde schijven de opties OPENBAAR en MEDIASERVER op AAN gezet. Tevens ook de optie NFS-TOEGANG op AAN gezet. Dat had geen resultaat.

Echter, het is vandaag een nieuwe dag,...en......alles werkt weer zoals het hoort. PLEX ziet beide schijven. Dus ik heb een vermoeden dat het een en ander alleen wat tijd nodig heeft gehad of zo, want nu werkt het weer. Ondanks dat het gisteren (toen ik naar bed ging) niet werkte.
Pagina: 1