Verbindingssnelheid Devolo Magic 2 blijft hangen op 131 mbps

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casd18
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-05 15:19
Hoi medetweakers,

Sinds vandaag heb ik een 500mbit verbinding mijn voorgevel binnen komen.

Ik heb een devolo magic 2 powerline adapter met cat 6 ftp kabel verbonden met mijn PC. Op de Devolo Cockpit software kan ik zien dat er 440mbit/s binnenkomt op de powerline adapter zelf. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvW8uukpxmciv3x-Y3-NHFWSZyE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VbXRcSlyg3VcvgkCw9exWICA.png?f=user_large
De verbinding tussen de twee powerline adapters is dus prima. De poort op de adapter is ook gewoon goed voor 1gbps.

Echter krijg ik op mijn desktop met een speedtest 'slechts' 130mbps. Hoe fix ik dit?
alvast bedankt!

Beste antwoord (via casd18 op 15-10-2020 10:22)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:07
Je kunt het kortste pad kiezen (andere wandcontactdoos). Voor de rest kun je een filter in je meterkast plaatsen, storende apparatuur vermijden, bedrading in je huis verbeteren indien te oud.
Effectief is er dus niet zoveel aan te doen. Een kabel leggen is 1x werk en goedkoper.

Dit is nu eenmaal powerline. In sommige situaties werkt het grandioos. Maar soms ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door jeroen3 op 15-10-2020 10:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Powerline werkt net als WiFi. Je haalt gemiddeld 1/3 van je maximale snelheid.
Hier een vergelijking.

Wil je beter dan dit? Dat kan eventueel met betere powerlines in de toekomst of een netwerk kabel.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 15-10-2020 09:13 . Reden: je hebt al de snelste zie ik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Powerline is imho een laatste noodgreep om te proberen. Een netwerkkabel trekken heeft altijd de voorkeur. En als dat niet kan, zou ik eerder WiFi proberen dan powerline adapters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:57
casd18 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:03:
Hoi medetweakers,

Sinds vandaag heb ik een 500mbit verbinding mijn voorgevel binnen komen.

Ik heb een devolo magic 2 powerline adapter met cat 6 ftp kabel verbonden met mijn PC. Op de Devolo Cockpit software kan ik zien dat er 440mbit/s binnenkomt op de powerline adapter zelf. [Afbeelding]
De verbinding tussen de twee powerline adapters is dus prima. De poort op de adapter is ook gewoon goed voor 1gbps.

Echter krijg ik op mijn desktop met een speedtest 'slechts' 130mbps. Hoe fix ik dit?
alvast bedankt!
doe eens een speedtest direct bedraad op je modem aangesloten.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:03
Nou ik heb liever Powerline dan alleen WiFi.
Veel stabieler, veel beter bereik door een groot huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casd18
De verbinding tussen de twee adapters is dus bijna 500mbit, het verlies zit tussen de adapter en mijn pc (verbonden met cat6 ftp met een kabel van 5 meter).

Een kabel trekken naar boven is helaas geen optie, Wifi geeft me een ruime 200mbit/s. Wat me dus frustreert is dat de snelheid die binnen komt op de adapter boven wél (bijna) 500 mbit is maar dit dus niet doorgeeft naar m'n desktop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
De verbinding tussen de adapters is 500 Mbit ruw.
Powerline is geen ideaal medium zoals een netwerkkabel.
Met de packet loss en correctiebitjes is het effectief een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casd18
jeroen3 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:59:
De verbinding tussen de adapters is 500 Mbit ruw.
Powerline is geen ideaal medium zoals een netwerkkabel.
Met de packet loss en correctiebitjes is het effectief een stuk lager.
Is het gebruikelijk dat het verlies zo hoog is? en kan ik daar nog iets in doen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
Je kunt het kortste pad kiezen (andere wandcontactdoos). Voor de rest kun je een filter in je meterkast plaatsen, storende apparatuur vermijden, bedrading in je huis verbeteren indien te oud.
Effectief is er dus niet zoveel aan te doen. Een kabel leggen is 1x werk en goedkoper.

Dit is nu eenmaal powerline. In sommige situaties werkt het grandioos. Maar soms ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door jeroen3 op 15-10-2020 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casd18
@jeroen3
Helder, ik ga eens een andere contactdoos proberen. kijken wat dat doet. En anders toch op termijn een keer een kabel trekken. Helaas geen loze leidingen dus dat wordt nog een leuke klus..... :/
Pagina: 1