ATAG WS6211IM: Koolstoffilters maken kabaal, nu lapje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoennie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-10-2024
Mijn recirculatie afzuigkap, de SW6211IM, maakt gebruik van koolstoffilters. Dit zijn 'cassettes' die elke 4 maanden vervangen moeten worden. Het materiaal wat erin zit weegt samen met de cassette zo'n 600 gram.

Nu maakte dat ding een enorm geluid dat niet alleen door de motor werd veroorzaakt, maar ook door die cassettes.

ATAG is langsgekomen voor inspectie en heeft geconstateerd dat het geluid inderdaad niet hoorde en dat de oorzaak bij de cassettes lag. Als oplossing kwamen ze met een soort doekje, van een paar gram en een halve centimeter dik. Het geluid is wel weg, maar ik kan me simpelweg niet voorstellen dat een doekje van een paar gram dat gewassen mag worden en daarna simpelweg weer teruggeplaatst kan worden bij de (gereinigde) vetfilters, net zo goed werkt als een koolstoffilter-cassette van 600 gram, van +/- € 25,00 en waarvan in de gebruikshandleiding wordt aangegeven dat het om de 4 maanden vervangen moet worden.

Ik ruik ook regelmatig de keukengeuren, maar heb niet genoeg ervaring of dit nu komt door het gebruik van dit stukje stof in plaats van de koolstoffilter-cassettes, of dat de geur in die mate gewoon normaal is bij gebruik van een recirculatie afzuigkap.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze afzuigkap of de oplossing zoals aangeboden door ATAG?

Groet, Coen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoennie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-10-2024
Hierbij de foto's van de filters van de "filter" van de WS6211 IM ATAG afzuigkap

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfCcnxA5xrHiMy6IP2TKxpiBW_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vgdCUsozpQfSo7W3aezL9oXu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpUDePi0dx_63lYPiGS3hXeUbqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BvmQLO5U8MtwqDpsFkOkmqDj.jpg?f=fotoalbum_large