Samsung UE40JU6400 vs. 50" TU8500 of Q6xT?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tythor Zeth
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-09 03:15
Beste forumleden,

Het is nu zo'n 5 jaar geleden dat ik mijn TV heb aangeschaft, 40" 4K. Het modelnummer is Samsung UE40JU6400K (Samsung PQI: 900). Nu zit ik te twijfelen om te upgraden. Is het het waard om zo'n upgrade te doen? Ik ben best wel een pixelneuker, maar zit niet voor niets rond het budget van 500-800 euro.

Wat mij opvalt is dat de Samsung QE50Q60T (PQI: 3200) nog geen 50 euro duurder is dan de UE50TU8500 (PQI: 2800). Dit betreft dus de goedkoopste versie van de QLED-lijn. Verder zie ik nog een 64T, 65T en een 67T. Laatst genoemden bijna 100 euro duurder, maar nergens andere specs te vinden. Kan iemand mij dit uitleggen? Graag hoor ik jullie meningen!

Groetjes,
Daan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Nee, de tv's die je noemt zijn niet (veel) beter dan wat je al hebt. Beter is om voor FALD VA tv of een OLED te gaan. Hiermee heb je daadwerkelijk wat aan een breed kleurenbereik en het HDR label. Daarnaast zal de bewegingsscherpte ook beter zijn dan de bovenstaande modellen.

De TU85 verschilt niet veel van de Q60T. Beide zijn 60Hz edge-led VA tv's met een breed kleurenbereik, maar komen helderheid te kort voor impactvol HDR. De TU85 blijft steken op een magere 300 nits. De Q60T doet het al wat beter met circa 450 nits, maar voor HDR is minimaal ongeveer het dubbele gewenst.

Wat betreft de Q60T-reeks. Beeldtechnisch identiek. De Q64T is een zilveren Q60T met metalen remote en de Q67T verschilt alleen van model/winkel/regionummer van de Q64T. Met andere woorden het prijsverschil niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:01

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik trap het topic die kant even op: TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tythor Zeth
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-09 03:15
Bedankt heren! Ik hou het lekker bij mijn huidige TV. OLED is te duur :(