Een vraag die velen op dit moment vast hebben is: kan ik het beste nog even wachten met het upgraden vna mijn videokaart. Nvidia heeft natuurlijk net de 3080 en 3090 gereleased, een 3060 lijkt in het vat te zitten. AMD komt ook binnenkort met een aankondiging, daarvan heb ik nog niet helemaal duidelijk of dit een midrange of high end kaart gaat zijn. Tegelijkertijd zakken de prijzen van de huidige kaarten op de markt.
Nu wil ik zo economisch mogelijk een grote stap maken om mijn pc beter geschikt te maken voor MS Flightsimulator. Dit is nogal een zware game/sim. Ik heb een 4K monitor, maar spelen op 1080P is voor mij denk ik voldoende, maar wel graag met meer dan medium settings.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
https://www.techspot.com/...oft-flight-simulator-2020 Techspot heeft al zéér uitgebreid GPU's gecheckt in Flightsimulator. Daarmee lijken mij de verschillen tussen de videokaarten redelijk duidelijk gesorteerd (minus de nieuwe nvidia's).
Punt is, mijn pc bestaat op dit moment uit:
Niet echt top notch, op dit moment draait Flightsimulator, maar continu op GPU limited.
Ik heb dus twee afwegingen die samenhangen:
1) Ik wil nu een videokaart kopen liefst om mijn huidige pc op aardig niveau te krijgen voor MS FS, echter wanneer dit toch nodig is dat de videokaart in een nieuwe pc geplaatst kan worden (en dan niet direct de bottleneck wordt)
2) Leent een huidige videokaart die in prijs daalt zich daarvoor, of is het het wachten vermoedelijk wel waard? Ik heb het geduld op zich wel (maar het kriebelt
), maar ik weet niet of uit het verleden is gebleken dat bijvoorbeeld een 2060 Super niet ver in verkoopprijs daalt, maar gewoon van de markt verdwijnt.
Graag jullie gedachte hier over, dank!
Nu wil ik zo economisch mogelijk een grote stap maken om mijn pc beter geschikt te maken voor MS Flightsimulator. Dit is nogal een zware game/sim. Ik heb een 4K monitor, maar spelen op 1080P is voor mij denk ik voldoende, maar wel graag met meer dan medium settings.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
https://www.techspot.com/...oft-flight-simulator-2020 Techspot heeft al zéér uitgebreid GPU's gecheckt in Flightsimulator. Daarmee lijken mij de verschillen tussen de videokaarten redelijk duidelijk gesorteerd (minus de nieuwe nvidia's).
Punt is, mijn pc bestaat op dit moment uit:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-4590 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Asus H97-Pro Gamer | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 83,99 | € 83,99 |
1 | Geheugen intern | Corsair XMS3 CMX8GX3M1A1600C11 | € 31,99 | € 31,99 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 PC3-12800 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power L8 530W CM | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 105,- | € 105,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 220,98 |
Niet echt top notch, op dit moment draait Flightsimulator, maar continu op GPU limited.
Ik heb dus twee afwegingen die samenhangen:
1) Ik wil nu een videokaart kopen liefst om mijn huidige pc op aardig niveau te krijgen voor MS FS, echter wanneer dit toch nodig is dat de videokaart in een nieuwe pc geplaatst kan worden (en dan niet direct de bottleneck wordt)
2) Leent een huidige videokaart die in prijs daalt zich daarvoor, of is het het wachten vermoedelijk wel waard? Ik heb het geduld op zich wel (maar het kriebelt
Graag jullie gedachte hier over, dank!
[ Voor 41% gewijzigd door bartvl op 14-10-2020 22:51 ]
Life is not about specs, it is about joy!