Laptop switched vaak tussen de Fritz Wifi accesspoints

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelTheRadioM
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-10-2020
Mijn vraag
Ik heb sinds kort een Dell Latitude 5501 van mijn werk. Het valt me op dat deze machine regelmatig switched tussen de accespoints als er geconnect wordt via het 5 Ghz Wifi netwerk. Dit is dusdanig vervelend dat een videogesprek onmogelijk wordt.

Alle access points bevinden zich in mijn Mesh netwerk.
Dit switchen is onnodig want de laptop bevindt zich op nog nog geen 20 cm van het accespoint. Alle mijn andere apparaten zoals de draadloze speaker, telefoon en privé laptop hebben hier geen last van -> ze blijven netjes verbonden met het sterkste accespoint.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell laptop Latitude 5501
Fritzbox 7490 (router)
Fritzbox 4040 (accespoint)
Fritz repeater 1750E

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de Wifi netwerkkaart voorzien van de nieuwste driver
Op een andere plek in het huis gaan zitten waardoor er een verbinding is met de Fritzbox 4040

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
als je een intel wifi chip hebt , kan je aangeven dat je minder graag wil roamen...
Afbeeldingslocatie: https://www.thewindowsclub.com/wp-content/uploads/2016/11/Change-WiFi-Roaming-Sensitivity-1200x675.png
natuurlijk niet wat je wil tbh....

heb je de nodes individueel al eens uitgemeten qua prestaties /betrouwbaarheid ? misschien kiest het intel algoritme wel automatisch de meest stabiele verbinding zoals sommige telefoons dat doen ... daar hebben we dion_b even voor nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je het zendvermogen van je AP ook iets teruggeschroefd? Speel daar eens mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

20 cm van de router af is te dichtbij voor een betrouwbare data overdracht, waarschijnlijk schakelt de laptop daarom over op een andere router met een betere overdracht (ook al is deze veel verder weg).
Het beste zou zijn om de laptop minimaal 1 tot 2 meter van de router af te zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 14-10-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelTheRadioM
Dank je wel allemaal voor jullie snelle reacties. Het feit dat het accespoint dichtbij staat lijkt inderdaad de oorzaak te zijn van het probleem. Ik heb deze nu verplaatst zodat hij nu ongveer 1,5 meter van mijn laptop afstaat. Voor alsnog zijn er geen problemen meer. Morgen, na een dag thuiswerken, laat ik jullie weten of het probleem daadwerkelijk is opgelost. Ik kom er nog op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelTheRadioM
Na een dag thuiswerken kan ik jullie melden dat mijn problemen zijn opgelost. Nogmaals, dank voor jullie snelle reacties.
Pagina: 1