Mijn vraag
Ik heb sinds kort een Dell Latitude 5501 van mijn werk. Het valt me op dat deze machine regelmatig switched tussen de accespoints als er geconnect wordt via het 5 Ghz Wifi netwerk. Dit is dusdanig vervelend dat een videogesprek onmogelijk wordt.
Alle access points bevinden zich in mijn Mesh netwerk.
Dit switchen is onnodig want de laptop bevindt zich op nog nog geen 20 cm van het accespoint. Alle mijn andere apparaten zoals de draadloze speaker, telefoon en privé laptop hebben hier geen last van -> ze blijven netjes verbonden met het sterkste accespoint.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell laptop Latitude 5501
Fritzbox 7490 (router)
Fritzbox 4040 (accespoint)
Fritz repeater 1750E
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de Wifi netwerkkaart voorzien van de nieuwste driver
Op een andere plek in het huis gaan zitten waardoor er een verbinding is met de Fritzbox 4040
Ik heb sinds kort een Dell Latitude 5501 van mijn werk. Het valt me op dat deze machine regelmatig switched tussen de accespoints als er geconnect wordt via het 5 Ghz Wifi netwerk. Dit is dusdanig vervelend dat een videogesprek onmogelijk wordt.
Alle access points bevinden zich in mijn Mesh netwerk.
Dit switchen is onnodig want de laptop bevindt zich op nog nog geen 20 cm van het accespoint. Alle mijn andere apparaten zoals de draadloze speaker, telefoon en privé laptop hebben hier geen last van -> ze blijven netjes verbonden met het sterkste accespoint.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell laptop Latitude 5501
Fritzbox 7490 (router)
Fritzbox 4040 (accespoint)
Fritz repeater 1750E
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de Wifi netwerkkaart voorzien van de nieuwste driver
Op een andere plek in het huis gaan zitten waardoor er een verbinding is met de Fritzbox 4040