Canton CD 10 icm ONKYO TX-SR508

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertVdB
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Ik ben op zoek naar een setup die zowel kan dienen als hifi, maar ook zal moeten dienen als een instap home cinema sound. Mijn budget is beperkt: 1) ik ken er te weinig van 2) ik heb momenteel andere prioriteiten vanwege nieuwbouw. Bij het bouwen van onze woning heb ik wel audiokabels laten trekken en om deze daar niet nodeloos te laten hangen ben ik op een tweedehands set uitgekomen die mij er degelijk uit ziet, maar zoals gezegd, kan er zelf moeilijk over oordelen.

De set bestaat uit 7x canton CD10 boxen en een versterker van ONKYO TX-SR508. Beide zijn al wat ouder, maar ik weet niet of dat zoveel mag uitmaken?

De specs:
ACCESSORIES
Onkyo TX-SR508 Specs
Amplifier
Stereo RMS Power 230 Watts FTC (115 W + 115 W 8 Ohms)
Surround RMS Power 805 Watts FTC
Plus wattage of powered subwoofer, which will vary.
No. of Channels 7.1 (2 – 9.1 Channels Possible)
Remote Control IR Wireless
Connectors
Analog Inputs Aux Input Line In (Front Panel) x 1
Aux Input Video (Front Panel) x 1
Aux Input Audio (Front Panel, RCA L/R Pair) x 1
Setup Mic Jack (Front Panel) x 1
Component Video (Y, Pb, Pr) x 2
Composite Video x 4
Audio For Composite Video (RCA L/R Pair) x 4
FM Antenna (75 Ohm Coaxial) x 1
AM Antenna (Wire Capture) x 1
Digital Inputs HDMI 1.4a (Front Panel) x 1
HDMI 1.4a x 5
Audio (Digital Optical) x 2
Audio (Coaxial Optical) x 2
Analog Outputs Component Video (Y, Pb, Pr) x 2
Audio (RCA L/R Pair) x 1
Front Speakers (Binding Post Pos/Neg Pair) x 2
Center Speaker (Binding Post Pos/Neg Pair) x 1
Surround Speakers (Binding Post Pos/Neg Pair) x 2
Surround Back or Front High or Front Wide or Bi-Amp For Front Speakers (Binding Post Pos/Neg Pair) x 2
Front High or Front Wide or Zone 2 Speakers (L/R Spring Loaded Pair) x 2
Zone 2 Line Out (RCA L/R Pair) x 1
Digital Outputs HDMI 1.4a x 1
Other Ports RI Remote Control Jack x 1 Universal Port (For optional iPod dock or HD Radio receiver.) x 1

En van de boxen:
Type

Minispeaker

Engineering Principle

2-way closed system
Nom. /Music power handling

45 / 80 watts
Frequency response

80...25.000 Hz
Crossover frequency

3.900 Hz
Woofer

1 x 80 mm (3''), aluminum
Tweeter

1 x 15 mm (1''), aluminum
Nominal Impedance

4...8 ohms

Special Features

Magnetically shielded
Polymer protection
Wall brackets included
Dimensions (WxHxD)

9 x 13.5 x 10 cm
(3.5'' x 5.3'' x 3.9'')
Weight

1.0 kg

Is dat een deftige set up? Wat mag dat zoal gaan tweedehands?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Leeftijd hoeft op zich geen probleem te zijn, al zijn die Canton speakers inmiddels wel meerderjarig ;)

Als instap kan ik het me wel voorstellen, maar wat er ontbreekt is een subwoofer. Kleine speakers kunnen in principe niet voldoende laag weergeven waardoor een subwoofer noodzakelijk is. Die kosten moet je er dan ook nog bij optellen. Wat ik eerder zou doen met een klein budget, is het budget voor die 7 speakers gebruiken om 2 grotere frontspeakers aan te schaffen (persoonlijk zou ik kijken naar eentje die een woofer heeft van minimaal 6") en 1 center speaker (bij voorkeur uit dezelfde serie als de frontspeakers). Later uitbreiden is dan mogelijk en is een subwoofer in elk geval voor in het begin niet direct noodzakelijk.

Qua prijs is het altijd moeilijk, maar ik zie zo'n Onkyo bij een tweedehands winkel voor €100 liggen, dus dat zou je als maximum prijs kunnen aanhouden. Voor die 7 speakers is lastig oordelen, wat is de vraagprijs daarvan?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertVdB
Bedankt voor het antwoord. Een subwoofer toevoegen zou ik eventueel nog kunnen doen, dat is goed advies (al moet ik eerlijk zijn en vind ik het afschuwelijk omdat in de woonkamer te zetten).

De vraagprijs is 125 EUR voor de versterker en de 7 speakers, dus ik kan er niet echt een bult aan vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:39

FeaR

In GoT we trust

EvertVdB schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:24:
ik heb momenteel andere prioriteiten vanwege nieuwbouw.
Met alle respect, rond eerst die prioriteiten af voor je aan een home cinema begint. Een topic als deze levert als we het goed is meer vragen op dan je volgens mij wilt/tijd voor hebt.
De set bestaat uit 7x canton CD10 boxen en een versterker van ONKYO TX-SR508. Beide zijn al wat ouder, maar ik weet niet of dat zoveel mag uitmaken?
Of het uitmaakt of het ouder is hangt sowieso af van de randapparatuur. Die wordt niet genoemd dus daar is niets over te zeggen. De receiver heeft nog HDMI 1.4 dus als je een TV of beamer en/of bronnen met een hogere HDMI-versie hebt kan het zijn dat je niet van alle functionaliteit gebruik kan maken. Dan zou je in dat geval de bronnen rechtstreeks op de TV aan moeten sluiten en een losse kabel trekken voor de audio naar de receiver. Hangt van de bronnen af, die wederom niet genoemd worden. Teven ouder en/of tweedehands heb ik niets maar wel bij Onkyo. Onkyo heeft jaren last gehad van diverse problemen waardoor het bij elke receiver (waaronder deze serie) afwachten is of het HDMI board het redt. Er was eerst verlengede garantie maar die is al even verlopen. Ik zou alles behalve deze Onkyo halen.
EvertVdB schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:41:
...al moet ik eerlijk zijn en vind ik het afschuwelijk omdat in de woonkamer te zetten.
Ga dan niet voor dergelijke kleine speakers. Volgens de specs doen de Canton CD10 qua bereik mee vanaf 80 Hz. Er staat niet opgegeven of dit gemeten is bij een respectabele -3 dB of bij minder. Wetende dat Canton een Duits merk is en er slechts een 3" woofer in de speaker zit ga ik er van uit dat het minimaal gemeten is bij -6 dB. Oftewel, reken maar dat deze speakers pas (ver) boven de 100 Hz iets gaan doen qua bereik. Als je daar geen subwoofer bij zet dan ga je veel te veel missen. Mijns inziens is een subwoofer altijd een toevoeging maar kan eventueel weg worden gelaten indien de speakers meer body hebben en al relatief laag gaan op zichzelf. Dan zit je wel aan een groter formaat speaker. Er moet ergens toch kastgrootte/volume zijn voor een woofer en om druk op te bouwen voor de lage tonen. Dat is met deze speakers dus niet het geval en je zal echt een subwoofer nodig hebben.
De vraagprijs is 125 EUR voor de versterker en de 7 speakers, dus ik kan er niet echt een bult aan vallen..
Je koopt dan een receiver die het mogelijk jaren doet of binnen no-time defect is en een speakerset zonder subwoofer waarbij je dus een aanzienlijk deel in het bereik gaat missen. Ik had het niet gedaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertVdB
Dat is duidelijke feedback! Bedankt!