Badkamer kitten: kit over kit als tijdelijke oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:40

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
Pas geleden kwam mijn benedenbuurman naar me toe, omdat hij vochtplekken in het plafond van zijn badkamer heeft. Onderzoek heeft uitgewezen dat de kitranden niet meer overal goed aansluiten. Deze moeten dus vervangen worden.

Ik heb al online onderzoek gedaan, en ik besef dat dit een flinke klus wordt. Helaas ben ik niet handig genoeg om dit zelf (goed) te kunnen doen. I.v.m. de huidige situatie (covid) wil ik nu ook liever niet een onbekende man over de vloer hebben. Ik zat daarom te denken om als tijdelijke oplossing een nieuwe kitlaag over de oude kitlaag aan te brengen. Over een maand of 3 tot 6, als het hopelijk wat beter gaat met het aantal besmettingen etc., zou ik dan alsnog alles door een expert laten vervangen.

Mijn vraag is nu: zou dit werken? Dat het er niet netjes uitziet boeit me op het moment totaal niet, het gaat er vooral om dat de benedenbuurman van zijn vochtplekken af kan komen. Dat het geen lange-termijnoplossing is dat besef ik me ook goed, maar het hoeft maar maximaal 6 maanden te werken, daarna kan het wel fatsoenlijk worden opgelost.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Alle reacties

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Hoezo flinke klus? Uitkrabben, schoonmaken, kitten, klaar.

Knap dat je nu kunt voorspellen dat de heisa over 6 maanden over is; dat werd 6 maanden geleden namelijk ook gezegd, maar zie hier...

Kit over kit is een recept voor iets wat heel snel (of direct) lekt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een kitter kan toch langskomen met de regels in acht houdende? Je hoeft de beste kitter geen hand te geven of te omhelzen. Een kop koffie op z'n tijd doet wonderen en in z'n nek blijven staan hijgen wordt niet op prijs gesteld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:40
Met een kit lepel van dik 2 euro kan iedereen het ook gewoon zelf hoor. Er zit een mesje aan om de tuit onder de juiste hoek af te snijden, dan kwestie van niet te dik doseren, met de kitlepel het te veel weg halen en klaar ;) Je eerste naad even proberen op de minst zichtbare plaats en vooral wat geduld hebben.

Kitlepel: https://www.gyzs.nl/brito...K4mheDmGd5mxoCl-QQAvD_BwE

Edit: eventueel ook de wand aftapen met papiertape om minder opkuiswerk te hebben :)

[ Voor 8% gewijzigd door Malantur op 14-10-2020 20:02 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-06 16:04
Valt reuze mee hoor even uitkrabben, schoonmaken en dichtkitten. Zoals je zegt; het hoeft de schoonheidsprijs niet te winnen. Een voegen-/kitmaatje helpt ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
Ik ben vooral bang dat ik het niet goed doe, en daarmee de problemen erger maak. Nu lekt het geloof ik maar een beetje, het moet natuurlijk niet erger worden en daar ben ik wel bang voor.
kabeltjekabel schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:55:
Knap dat je nu kunt voorspellen dat de heisa over 6 maanden over is; dat werd 6 maanden geleden namelijk ook gezegd, maar zie hier...
sypie schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:58:
Een kitter kan toch langskomen met de regels in acht houdende? Je hoeft de beste kitter geen hand te geven of te omhelzen. Een kop koffie op z'n tijd doet wonderen en in z'n nek blijven staan hijgen wordt niet op prijs gesteld.
Ik woon in een niet al te groot huis, met maar 1 toilet, wat het dus moeilijker maakt om ten alle tijden afstand te houden. Een vreemde persoon die gebruik maakt van hetzelfde toilet vind ik al een slecht idee. In een situatie zoals in juni/juli zou ik er veel minder problemen mee hebben; ik heb toch wel goede hoop dat zo'n situatie weer haalbaar is binnen een half jaar.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Milo85 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:03:
Valt reuze mee hoor even uitkrabben, schoonmaken en dichtkitten. Zoals je zegt; het hoeft de schoonheidsprijs niet te winnen. Een voegen-/kitmaatje helpt ook.
Een kit maatje vind ik niet zo handig. Het heeft de neiging om de kit opzij te duwen waardoor alles vol hangt. 1 keer gebruikt en ik was niet tevreden van het resultaat.. De kit lepels nemen het te veel weg in de lepel waardoor je minder moet opkuisen. Alleen af en toe de lepel schoon vegen aan een vod die nadien in de vuilbak kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-06 12:03
Vaak hecht de nieuwe kit niet goed op de oude kit en dan ben je na een poosje weer terug bij af. Gewoon ff wegsnijden, goed schoonmaken, ontvetten en dan nieuwe kit aanbrengen :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Malantur schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:59:
Met een kit lepel van dik 2 euro kan iedereen het ook gewoon zelf hoor. Er zit een mesje aan om de tuit onder de juiste hoek af te snijden, dan kwestie van niet te dik doseren, met de kitlepel het te veel weg halen en klaar ;) Je eerste naad even proberen op de minst zichtbare plaats en vooral wat geduld hebben.

Kitlepel: https://www.gyzs.nl/brito...K4mheDmGd5mxoCl-QQAvD_BwE

Edit: eventueel ook de wand aftapen met papiertape om minder opkuiswerk te hebben :)
Je vergeet het spuiten met sop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:02
Robtimus schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:08:Een vreemde persoon die gebruik maakt van hetzelfde toilet vind ik al een slecht idee.
Naast dat het een klus is die je met wat proberen zelf zou kunnen (in een wat langere tijd misschien), hoe lang denk je dat een kitter bij je over de vloer is. Zeker als je zelf de kit eruit snijd is die in no-time weer weg. (Als de kit droog is) met een sopje en desinfectie er langs als je je hier zorgen om maakt en klaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Robtimus schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:08:
Ik ben vooral bang dat ik het niet goed doe, en daarmee de problemen erger maak. Nu lekt het geloof ik maar een beetje, het moet natuurlijk niet erger worden en daar ben ik wel bang voor.

[...]

[...]

Ik woon in een niet al te groot huis, met maar 1 toilet, wat het dus moeilijker maakt om ten alle tijden afstand te houden. Een vreemde persoon die gebruik maakt van hetzelfde toilet vind ik al een slecht idee. In een situatie zoals in juni/juli zou ik er veel minder problemen mee hebben; ik heb toch wel goede hoop dat zo'n situatie weer haalbaar is binnen een half jaar.
Heb je een badzaal ofzo? Dat kitten is geen halve dag werk he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 20:38

krvabo

MATERIALISE!

Als je bang bent dat je het niet goed doet kun je natuurlijk eerst een naad opnieuw kitten die geen stromend water over zich heen krijgt. Het is serieus echt een supersimpel klusje (helemaal als het niet mooi hoeft te zijn), en als je zorgt dat de kit alle tegels raakt zal het niet lekken.

Kitten, natte vinger (of zoals hierboven gezegd zo'n lepel of kitmaatje pakken) er overheen, klaar. Met siliconen is het geloof ik beter om geen afwasmiddel in het water voor je vinger te doen, maar zover ik weet kan het ook weer niet zo heel veel kwaad. Het water zorgt er voor dat de kit niet aan je vinger blijft plakken en een net resultaat achterlaat.

Als het niet dik genoeg is als je de eerste naad kit hebt gelegd ga je er gewoon (terwijl het dus pas net er op zit en nog 'nat' is) nog een keer overheen.

Zorg er overigens wel voor dat je iets van "sanitairkit" pakt en geen acrylaat ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door krvabo op 14-10-2020 20:29 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:42
Let niet op de exotische intro, maar verder wellicht wel nuttig:

YouTube: Problemen bij afkitten? zie hoe je netjes kan afkitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
jappas schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:17:
hoe lang denk je dat een kitter bij je over de vloer is.
kabeltjekabel schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:17:
Heb je een badzaal ofzo? Dat kitten is geen halve dag werk he.
Het onderzoek wat ik heb uitgevoerd had het er steeds over dat het verwijderen van de oude kit een rotklus is die toch wel een tijdje duurt. Ik ging er daarom vanuit dat het toch wel een uurtje of 4 zou duren in totaal.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Robtimus schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:07:
[...]

[...]

Het onderzoek wat ik heb uitgevoerd had het er steeds over dat het verwijderen van de oude kit een rotklus is die toch wel een tijdje duurt. Ik ging er daarom vanuit dat het toch wel een uurtje of 4 zou duren in totaal.
Wat houd je tegen om zelf aan de slag te gaan met een mesje en/of plamuurmesje?
Opnieuw een tooltje van 2 euro doet wonderen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZjj_TQDbaK_35Xr04_2bUqUPus=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/A5NRtqvtq9SY6FDLTd8T8aHU.png?f=user_large

Er zijn ook producten te koop om gedroogde silicone los te weken, al zijn die iets duurder. https://schroef.nl/lijmen...conenverwijderaar-100-ml/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:27

MLLL

Palm Treo 650

Als je grijstransparante kit gebruikt hoef je niet eens zo netjes te kitten die kit neemt de kleur van de tegels aan.

Netjes kitten is een vak apart, ik zelf doe het niet meer, zelfs al gaan klanten smekend over de vloer rollen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Als je zelf netjes de kitranden uitkrabt is een kitter nog geen 10 minuten bezig. Strakker en beter dan je het zelf kunt doen.

Als je even vooraf belt en aangeeft dat je in verband met COVID handschoenen en een mondkapje voor de beste man neerlegt moet het toch gewoon goed komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
eLScha schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:17:
Als je even vooraf belt en aangeeft dat je in verband met COVID handschoenen en een mondkapje voor de beste man neerlegt moet het toch gewoon goed komen?
Denk dat die vent liever zijn eigen mondkapje en handschoenen aan doet.

En niet een waar de klant al aan gezeten heeft. ;)

@Robtimus
Kitter was hier met een half uurtje weer weg, gaat echt geen dag duren.

Maar als je het zelf gaat doen, kit wegsnijden en opnieuw kitten.
Kan je het altijd over een jaar door een pro laten over doen.

Kitten over oude kit word lelijk en gaat lekken.
Hoek even leeg snijden is ook niet zo heel veel werk.
Laat het geheel je een dag kosten omdat je secuur bezig bent, is het toch weer netjes.

Kijk ff wat YouTube filmpjes om wat zelfvertrouwen op te krikken en te zien hoe het moet, en kitten maar :)

Ik zeg het nooit, maar het is op mijn lijf geschreven.
"Al doende leert men"

[ Voor 4% gewijzigd door FRANQ op 14-10-2020 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
FRANQ schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:25:
[...]

Denk dat die vent liever zijn eigen mondkapje en handschoenen aan doet.

En niet een waar de klant al aan gezeten heeft. ;)
Mondkapjes en handschoenen zitten beiden gewoon in een kartonnen doos. Geen idee waarom je die niet bij je voordeur voor de beste man klaar kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
Tijdelijke lelijke maar droge oplossing? Gaffer tape!
Blijft wel een jaar goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Simba op 15-10-2020 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:42
Simba schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 01:22:
Tijdelijke lelijke maar droge oplossing? Gaffer tape!
Blijft wel een jaar goed.
TS heeft waarschijnlijk a lot of damage dus ik zou gaan voor de flextape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 18:02

anc

Robtimus schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:07:
[...]

[...]

Schoonmaken is zeker een rotklus! Maar prima om zelf te doen i.p.v. uitbesteden tenzij je centen zat hebt, maar persoonlijk vind ik het zonde om daar iemand voor te laten komen.

Het aanbrengen van kit kan door iedereen gedaan worden, het is echt niet zo moeilijk. Zorg voor het juiste gereedschap + een spuitfles met een mengelmoesje van water en zeep(dreft).
YouTube: Problemen bij afkitten? zie hoe je netjes kan afkitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-06 16:04
Malantur schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:11:
[...]

Een kit maatje vind ik niet zo handig. Het heeft de neiging om de kit opzij te duwen waardoor alles vol hangt. 1 keer gebruikt en ik was niet tevreden van het resultaat.. De kit lepels nemen het te veel weg in de lepel waardoor je minder moet opkuisen. Alleen af en toe de lepel schoon vegen aan een vod die nadien in de vuilbak kan.
Snap ik. Voor dikkere voegen zoals in de badkamer is een lepel wel handiger. Maar voor dunnere kleinere voegen (zoals afwerking bij plinten/kast) vind ik een kitmaatje handiger. Ieder z'n ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:40
Zelf heb ik vorige week de badkamer laten kitten (kitvoegen.nl) voor 175 euro. Echt vakwerk waar je naar mijn idee zelf niet tegen op kan werken. Coronaveilig is het sowieso. Laat de kitter op gepaste afstand binnen en hij vertrekt naar de badkamer tot hij klaar is. De Kitter had zijn eigen drinken bij zich en weigerde een kopje koffie, vanwege corona.

Verkeerd kitten is lekkages, schimmel of een combinatie van ellende. Lekker laten doen.
"Het belangrijkste *draait zich om met ontbijkoek in de hand* Is het ontbijt" _O- _O- _O- Ik lach me kapot.

[ Voor 41% gewijzigd door jessy100 op 15-10-2020 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 20:26

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Ik ben oprecht verbaasd van de talloze Tweakers die TS aanraden om lekke zelf aan de slag te gaan met siliconenkit, terwijl hij aangaf het graag netjes te willen afwerken.

Klopt mijn aanname dat het merendeel van die Tweakers zelf nooit met siliconenkit gewerkt heeft? Dat spul is niet heel vergevingsgezind. Fouten worden afgestraft (overal kit? verse kit met rimpels?). Een emmertje sop ernaast werkt leuk maar is geen wondermiddel.

Nee, als @Robtimus een net en waterdicht resultaat wilt en hij geeft aan zelf niet handig genoeg te zijn, is 'je moet het gewoon doen joh' misschien niet het handigste advies. :+

Ik denk zelf dat @krvabo's advies in de haalbare richting is: niet zozeer voor mooi gaan, maar voor functioneel. Al houdt een gladde, sluitende kitrand het vocht ook beter af...

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:05

FreakNL

Well do ya punk?

Alles via mail en telefoon afspreken.

Voordeur op een kier, kitter op veilige afstand begroeten en dan wegblijven. Pissen en poepen is een risicootje. Maar dat kan ook in een emmer in de schuur of op je werk (regelen dat je 1 dag op kantoor mag zijn, in je eentje?).

Daarna, ruime tijd nadat kitter weg is, de boel met mondkapje en handschoenen schoonmaken..

Er valt hier best wel omheen te werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:35
Goudvis schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:04:
Ik ben oprecht verbaasd van de talloze Tweakers die TS aanraden om lekke zelf aan de slag te gaan met siliconenkit, terwijl hij aangaf het graag netjes te willen afwerken.

Klopt mijn aanname dat het merendeel van die Tweakers zelf nooit met siliconenkit gewerkt heeft? Dat spul is niet heel vergevingsgezind. Fouten worden afgestraft (overal kit? verse kit met rimpels?). Een emmertje sop ernaast werkt leuk maar is geen wondermiddel.

Nee, als @Robtimus een net en waterdicht resultaat wilt en hij geeft aan zelf niet handig genoeg te zijn, is 'je moet het gewoon doen joh' misschien niet het handigste advies. :+

Ik denk zelf dat @krvabo's advies in de haalbare richting is: niet zozeer voor mooi gaan, maar voor functioneel. Al houdt een gladde, sluitende kitrand het vocht ook beter af...
Volgens mij wil TS nu vooral dat het niet meer lekt. Over de huidige kit heen kitten werkt meestal heel slecht. En als je niet iemand over de vloer wil hebben is de beste oplossing dan om zelf de kit te verwijderen en een nieuwe rand te maken. Waterdicht krijg je het makkelijk, netjes kan wat lastiger zijn maar is ook prima te doen als je er wat tijd voor neemt.

Je aanname lijkt me trouwens fout, dit is een klusje dat heel veel mensen zelf doen. Ik heb het iig al vaak gedaan. Zeker als je rustig werkt krijg je dat prima voor elkaar. Een prof zal het inderdaad netter doen, aan de andere kant kun je het zelf ook goed genoeg krijgen (iig zeker waterdicht en een keer een golfje vinden de meesten ook niet echt een probleem)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:35

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik (als redelijk niet handige man) heb dit al een paar keer goed kunnen doen zelf. Dus dit is echt niet iets waar je bang voor hoeft te zijn.
Samengevat:
- Kit op kit moet je niet doen, het heeft geen nut en zal waarschijnlijk niet het gewenste resultaat hebben
- Er zijn tientallen manieren om dit corona proof te laten uitvoeren, bel gewoon even met een kitter, leg je zorgen uit en je komt er echt wel uit. Vergeet niet, in de bouw lopen ze bij mij op kantoor bijvoorbeeld echt voor op de rest van het land met veiligheidsmaatregelen.
- Zelf je kit uitsnijden en dan zelf weer invullen op zo'n manier dat het een jaar heel moet blijven en niet al te netjes moet zijn kan je echt zelf wel. Trek er een middag voor uit, oefen even en kijk op youtube wat tutorials.
- Wellicht de moeilijkste en belangrijkste stap: plaats even wat foto's hoe je het gedaan hebt ;)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
leecher schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 06:40:
[...]

TS heeft waarschijnlijk a lot of damage dus ik zou gaan voor de flextape
De schade valt gelukkig wel mee, het zijn een tweetal vochtplekken, de ene wel zo'n 30cm breed. Tapen zou dus een optie kunnen zijn, of toch doorbijten en het of zelf doen of toch iemand langs laten komen, als dat inclusief verwijderen maximaal een uur of twee duurt. Ik moet hier nog goed over nadenken.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metteko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-06 13:33
Er is vochtschade. Zeker dat de verzekering niet moet tussenkomen om de schade bij die buur te bekijken/herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
Waarschijnlijk wel, maar dan moet wel eerst de oorzaak worden aangepakt.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kathaar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-05 08:59
Nog gefeliciteerd, trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 15:24

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Wat je kan doen is eerst alles netjes ontkitten, ontvetten en dan goed laten drogen.
Daarna ga je met schilderstape de kanten van de te kitten rand afplakken.
Daarna kit je de voeg opnieuw in en strijk je met een sopje en je vinger de randen glad. De kit zal strak aansluiten op de taperand. Na de klus voorzichtig de tape verwijderen. Daarna heb je een strakke kitrand waar menig doe-het-niet-zelfer jaloers op zal worden.

Je onderbuurman kan de vlekken goed laten drogen, en daarna met insmeren met behanglijm. Als dat allemaal droog is, even opnieuw in de latex en de vlekken zijn weg.

[ Voor 16% gewijzigd door Nijl op 15-10-2020 12:42 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik zeg het niet vaak, maar deze beste man legt het haarfijn uit: YouTube: Problemen bij afkitten? zie hoe je netjes kan afkitten

Zelf even uitkrabben met een plastic spateltje (Geen mesjes) en opnieuw vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:08

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb een oude badkamer, die ik hopelijk komend jaar onder handen ga laten nemen.
Mijn douchehoek is oud en best wel versleten en smoezelig. En ik had een tijdje terug flinke lekkage in het cv hok direct onder mijn douche.
Een korte inspectie wees uit dat de voegen van het opstapje (deels schuin, houtbouw én betegeld) scheuren vertoonden.
Omdat de kitranden ook beschimmeld waren, heb ik alles er uit gekrabt. Ben ik denk ik een uur of twee mee bezig geweest. Ook de voeg van het opstapje heb ik er uit gebikt (hout was deels verrot onder de tegels)
Toen met mijn twee linkerhanden lekker zelf gaan kitten. Het hoefde niet netjes.
Ik heb zelf grijze sanitairkit gebruikt. Ruim aagebracht, en met een kitlepel afgeschraapt. Ook de voegen dik opgevuld. Het ziet er niet uit.
Maar... Geen lekkage meer.

Lang verhaal kort: Doe het lekker zelf! Leerzaam ook. En als je het verneukt kan je alsnog iemand laten komen. Maar je moet wel érg onhandig zijn om dit te verprutsen hoor...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michelvosje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 21:07
d5stick schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:53:
Ik zeg het niet vaak, maar deze beste man legt het haarfijn uit: YouTube: Problemen bij afkitten? zie hoe je netjes kan afkitten

Zelf even uitkrabben met een plastic spateltje (Geen mesjes) en opnieuw vullen.
Dat is de video die ik ook wilde linken.

Pas lekte mijn douche blijkbaar op 4 punten. De 3 hoeken en de sifon. Ik heb alle kit langs de vloer weggehaald met een stanleymes en zo'n plastic kit krabber. Heb ook een kit-verwijderingsmiddel gebruikt, maar daar merkte ik geen voordeel van. Alle sliertjes weg. Alles gestofzuigd. Met vochtige doek schoongeveegd. Toen shampoo in plantenspuit gedaan met water. Met kitspuit een meter of twee kit aangebracht. Shampoo op de kit spuiten en op mijn vingers. Met vinger eroverheen vegen. Vinger afvegen met keukenpapier. Dit herhaald tot ik klaar was.

Ja het was veel werk. Maar wat verwacht je dan. Of jij het nou doet of die expert. Misschien dat ik er 4x zo lang mee bezig was dan een professional maar ik ben veel goedkoper uit. De volgende keer doe ik het weer makkelijker. En begin gewoon op een stukje waar het geen kwaad kan.

Ik raad wel sterk aan om je badkamer goed te ventileren met zo'n verwijderingsmiddel. Zet gewoon een ventilator neer en een raam open.
Pagina: 1