Aankoopadvies Ultrawide

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mnrtjedennis
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-01 17:50
Beste,

Ik zoek een ultrawide monitor
Recentelijk is mijn monitor kapot gegaan, nou ben ik op zoek naar een nieuwe. Na wat research ben ik op een VA paneel terecht gekomen vanwege casual gamen, diepere kleuren zwart en omdat ik aardig wat content op me ultrawide kijk. (als ik het mis heb en IPS hier beter voor is hoor ik het graag)

Wat is je budget?
Rond de 500 euro, maar mocht het hoger oplopen zou dat geen probleem zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
VA paneel, minimaal 120hz, 1440p en 34 inch.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is voor thuis gebruik, casual gamen en watcontent kijken.

Ik heb wel wat research gedaan over panelen in deze categorie, maar ik stuit zelf op kleine dingen waardoor ik twijfel iets te bestellen.

Voorbeelden:
Gigabyte Q34WQC. Veel mensen geven backlight bleed aan. (meer dan bij andere monitoren hun reviews, al blijft dat altijd een kwestie van geluk.) Daarnaast zjin er reviews dat hun monitor noise blijft maken (hoge frequentie)

iiyama G-master GB3461WQSY-B1: Dode pixels en flickering

Coolermaster GM34-CW: te duur voor wat je krijgt volgens de reviews

Xiaomi curved 34": Helaas niet, naar mijn mening bij een goede winkel zoals megekko te bestellen.

Zoals je ziet ben ik best wel kieskeurig 8)7 en weet ik verder geen goede optie. Ik hoop dat jullie mij een goede aanbeveling kunnen geven of toch mij kunnen overtuigen voor een IPS of een van deze opties te kiezen.

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

• Vivec0
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-01 07:15
Ik zit met min of meer dezelfde wensenlijst en ben benieuwd naar de reacties. Al denk ik dat ik ga wachten tot 38 inch wat zakt qua prijs. Heb 34 bij een vriend gezien en vond het qua hoogte toch net tegenvallen. Gevoelsmatig is het nog minder hoog van mijn 27inch QHD (niet UW), hoewel het feitelijk nagenoeg even hoog is.

• Mevani
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-01 17:00
Ik heb zelf de CU34G2 van AOC, een 100hz 34" 1440p UW VA paneel, maar deze is ook verkrijgbaar in een 144hz-model (de CU34G2/X, zie pricewatch: AOC CU34G2X/BK Zwart)

Er zijn inmiddels redelijk wat reviews van dit paneel te vinden, maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het voor die prijs echt allround een prachtige monitor is ;)

• mnrtjedennis
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-01 17:50
Mevani schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:19:
Ik heb zelf de CU34G2 van AOC, een 100hz 34" 1440p UW VA paneel, maar deze is ook verkrijgbaar in een 144hz-model (de CU34G2/X, zie pricewatch: AOC CU34G2X/BK Zwart)

Er zijn inmiddels redelijk wat reviews van dit paneel te vinden, maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het voor die prijs echt allround een prachtige monitor is ;)
Na wat aankoopadvies en wat informatie via coolblue ben ik uiteindelijk op de iiyama G-master GB3461WQSY-B1 beland. Deze vertelden mij de problemen die ik had ontdekt door mijn eigen research nog niet waren tegengekomen en gaven mij on-site garantie hiervoor.

Monitor is binnen en werkt helemaal naar behoren, ben er ook erg tevreden mee!