[Car] DAB ontvangst waardeloos, waar antenne in cabrio?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EugeneWeijters
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-12-2023
In mijn Porsche 911 cabrio van 1986 heb ik onlangs een blaupunkt sqr 46 dab+ ingebouwd.
Met de standaard meegeleverde plakantenne aan de binnenkant van het raam had ik weinig
succes, om de 100 meter viel het signaal wel een keer weg. Hierna een bumper antenne
geprobeerd maar ook met hulp van de verkoper kregen we het DAB+ ontvangst niet goed.
Ook al contact gehad met Porsche Nederland met de vraag hoe ze dit vandaag de dag
oplossen maar ook dan komen we er niet uit.
Er zit geen rare elektronica in de auto, geen led verlichting die brand bij ontvangst etc.
Er moet toch een DAB antenne die ook voor mij werkt en niet lelijk ergens op de auto moet
zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EugeneWeijters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
lijkt me geen antenne toe maar een complete ontvanger :?
http://www.smartantenna.it/product/fiamm-smart-antenna-sm20/

https://www.amazon.de/dp/B073WRF85X zo iets is geen optie?
geen idee of het werkt... maar de dak versie van hun werkt hier perfect! :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EugeneWeijters
Daarom is mijn vraag ook eigenlijk of er iemand ervaring heeft met echt een goede DAB antenne en het mooiste zou zijn dat dit in combinatie met dezelfde radio is. Ik wil best wat uitgeven voor een goede DAB antenne maar dan het liefst als iemand daar ook goede ervaring mee heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:06
Ik heb onlangs de plakantenne vervangen voor een Ali dakantenne op 12v, nu kan ik me voorstellen dat dit model op de Porsche geen porum is maar misschien is er iets vergelijkbaars te vinden.

Werkt perfect iig.

klik