Toon posts:

Welke geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik verspil veel van mijn vrije tijd aan het produceren van dance muziek. Daar ben ik al zowat 8 jaar mee bezig. Het begon met Scream Tracker, daarna heb ik een paar jaar met Impulse Tracker gewerkt. Toen Reason van Propellerhead uit kwam was ik meteen verkocht! Wat een programma! Ik was met een hbo opleiding gestopt en was gaan werken. Laatst toen ik eenmaal genoeg geld had heb ik een synthesizer gekocht, een Novation Supernova 2. Alleen ik heb dat ding nooit goed aan de praat kunnen krijgen met Cubase. Mijn oude geluidskaart was brak bleek. In de hoop dat mijn synthesizer wel te sequencen was met een hele nieuwe computer, heb ik die maar nieuw gekocht. Ik heb nu alleen een onboard geluidskaart in mijn moederbord zitten. Ik wil een nieuwe geluidskaart kopen dus, eentje die geschikt is voor MIDI via de gameport van de geluidskaart of gewoon een normale MIDI aansluiting erop. Wie weet welke geluidskaart het beste geschikt is voor het sequencen via MIDI en het opnemen van het geluid wat uit mijn synth komt???

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

Ik zou denk een
  • Soundblaster Live Platinum Terratec Guillemot Maxisound ISIS Creamware Pulsar II :9~
nemen

My Discogs

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
ligt er een beetje aan wat je ermee wil gaan doen, als het je alleen om de midi interface gaat heb je in principe niets meer nodig. Ik gebruik ook m'n synth voor het produceren van de geluiden, dus ik zie het nut van een dure kaart niet echt in, maar ja ik ben er dan ook niet echt professioneel mee bezig.

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
4 optische !! in/uitgangen op de Pulsar II ...
Afbeeldingslocatie: http://www.creamware.de/images/picsbig/3pulsarboards_500.jpg

Freelance tweaker

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:02 schreef BurningSheep het volgende:
ligt er een beetje aan wat je ermee wil gaan doen, als het je alleen om de midi interface gaat heb je in principe niets meer nodig. Ik gebruik ook m'n synth voor het produceren van de geluiden, dus ik zie het nut van een dure kaart niet echt in, maar ja ik ben er dan ook niet echt professioneel mee bezig.
Ik ben er wel heel serieus mee bezig, ik ben gevraagd om samen met een dj een nummer te gaan maken voor de mannen achter HighQuality in de Melkweg in Amsterdam. Die Dj heet Patrick Kruzeman, draait geregeld op HQ dan en heeft op Impulz gedraaid en gaat nu ook op Impulz Outdoor draaien. Hem wordt gevraagd of hij naast het draaien ook nummers wil gaan maken, omdat ik daar al een tijd serieus mee bezig ben en ook probeer een platencontract te krijgen wilde hij wel met mij in zee. Ik heb dus nu ook een dure synthesizer gekocht en nu wil ik die gebruiken ook! Daarom kan een goede soundcard er best af, als ik maar eindelijk eens me supernova 2 kan sequencen! Erg frustrerend als je elke dag wakker wordt naast je synth en je kan er niets mee behalve geluiden maken en live een beetje pingelen... Kon ik net zo goed een piano kopen. ARGH! :) |:( Ik ga info over die hierboven genoemde soundcards wel even opzoeken, bedankt.

• BurningSheep
hehe, ok, als ik jou was zou ik eens een paar edities van interface kopen, dat is volgens mij HET blad voor midi, synth, drumcomputer en andere van dat soort fanaten

Verwijderd

Topicstarter
Ja die Creamwave Pulsar II is een leuk ding! Daar zit zelfs een synthesizer al in, alleen te sequencen met de software die er bij geleverd wordt dan. Maar dan betaal je meer als de helft alleen voor de synth die er in zit, en die synth heb ik al... Maar bedankt iig, ik zal het overwegen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:17 schreef BurningSheep het volgende:
hehe, ok, als ik jou was zou ik eens een paar edities van interface kopen, dat is volgens mij HET blad voor midi, synth, drumcomputer en andere van dat soort fanaten
Kan je een URL geven van de website van dat blad Interface? Ik ben wel geinteresseerd. Over die Creamwave Pulsar II, die 4 optische in- en uitgangen zijn USB? Hoe moet ik dat zien? Dat is zeker een MIDI interface bij de geluidskaart en synthesizer ingebouwd? Tering dat is wel een mooi staaltje werk dan als dat zo zou zijn... 3 in 1. :)

Verwijderd

Ik wil op mijn nieuwe computer die bijna klaar is ook meer met midi gaan werken. Ik heb eerst voornamelijk met Fasttracker 2 gewerkt ik wil nu ook iets proffesioneler gaan werken, en hep voor mijn compu een 2e hands terratec ews 64XL gekocht. deze heeft een handige breakout box met 2x midi in en 2x midi uit 1x s/pdif in 1x digitaal in en 2x digitaal uit en een 6,5mm versterkte koptelefoon poort. Nog mooier is de Terratec ews 64XXL deze heeft namelijk ook nog een geïntegreerde Waldorf MICROwave Synth >:)

Helaas moet ik er wel bij zeggen dat het software matige gedeelte van terratec beroerd is, slechte drivers en matige progjes... :'(

Succes!!

• BurningSheep
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:24 schreef DrMorpheus het volgende:

[..]

Kan je een URL geven van de website van dat blad Interface? Ik ben wel geinteresseerd. Over die Creamwave Pulsar II, die 4 optische in- en uitgangen zijn USB? Hoe moet ik dat zien? Dat is zeker een MIDI interface bij de geluidskaart en synthesizer ingebouwd? Tering dat is wel een mooi staaltje werk dan als dat zo zou zijn... 3 in 1. :)
http://www.interface.nl/ ;)

die Pulsar II is eerder een 1 in 3 (pci sloten)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:54 schreef BurningSheep het volgende:

die Pulsar II is eerder een 1 in 3 (pci sloten)
:) Ja, maar je begrijpt hoop ik wat ik bedoel. Die kaart (of 3 eigenlijk dus) is een synth, een midi interface en een geluidskaart in 1... Ingewikkeld zeg, 3 in 1 (functies), 1 in 3 (sloten)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:02 schreef BurningSheep het volgende:
Wil je weten hoe serieus ik er mee bezig ben? :) Check mijn homepage (www.mp3.com/lucidnight) en download mijn nieuwste nummer Sensation... En laat me weten wat je er van vind.

• BurningSheep
Klinkt erg professioneel vind ik, waar heb je dit mee gemaakt, ben wel benieuwd wat voor setup je daarvoor nodig hebt

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 20:38 schreef BurningSheep het volgende:
Klinkt erg professioneel vind ik, waar heb je dit mee gemaakt, ben wel benieuwd wat voor setup je daarvoor nodig hebt
Dit nummer is met Propellerhead's Reason gemaakt.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Hey, er zit een loopje in dat een beetje klinkt als the Emperor's march uit Starwars.

Goed gedaan hoor.
Pagina: 1