Isolatieopdracht scherp geprijsd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-07 15:40
Tussenwoning 1973.
Spouwmuur: leeg
Betonvloer met zeer toegankelijke droge kruipruimte: niet geisoleerd
Dak: wel geisoleerd en stevig ook vzv ik kan zien dus prima
Aluminium kozijnen met dubbelgas: check

We willen dus onze 7cm dikke spouwmuur (voor en achtergevel) laten isoleren met Knauf Supafil Rd-waarde 2.06 m2 K/W, en de betonvloer wil ik laten isoleren dmv 60 mm PIF Isolatiefolie, Rd-waarde 3,52 K/W.

Er worden 4 ventilatieroosters aangelegd ri kruipruimte afbakening met de buren dmv spouwborstels of extra wol en alles wordt uitgevoerd conform SKG-IKOB uitgevoerd volgens BRL 2110 en URL 28-102 (aldus de offerte).

Spouwmuuroppervlak: 39m2 met als kostenplaatje 1071 euro
Vloeroppervlak: 53m2 met als kostenplaatje 1914 euro

Dan ging er nog een kleine 1000e aan subsidies van af waardoor we uitkomen op zo'n 2000 euro voor bovenstaande job.

Mijn gevoel zegt dat het een scherpe offerte is maar verneem graag ook wat onbevooroordeelde meningen van de aanwezigen hier. Ik kan nog wel 2 of 3 toko's aanschrijven maar heb bij deze partij a) een goed gevoel wegens allerlei keurmerken en waarborgfondsen en b) LIJKT het mij een prima prijs.

Waar ik nog wel lastig ervaringen over lees is hoe effectief vloerisolatie daadwerkelijk is qua gevoel en hoe je het qua comfort ervaart.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Volledig lege spouw of is de homeopatische isolatie uit die tijd ondertussen verzakt naar helemaal onderin de spouw?

Spouw isoleren is inderdaad niet duur en als hij leeg en schoon is inderdaad goedkoop en snel om te laten doen zonder dat je er iets voor overhoop moet halen.

Let wel dat dat je zeker weet dat je geen leidingen in de spouw hebt.

Vloerisolatie is heel fijn. Warmte voeten = warm gevoel. Warm lijf en koude voeten = koud gevoel.

Qua stookkosten is het het beste om het in de volgorde dak-wand-vloer te doen. Voor comfort precies het tegenovergestelde.

Kijk hoeveel van je geoffreerde bedrag is voor het aanbrengen van die borstels en kijk of je de buren kunt overhalen om mee te doen. Als je het samen doet kun je de kosten van de borstels besparen en de voorrijkosten ook nog eens delen.

Weet je wel zeker dat je die wol wilt, geen EPS parels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 13:57
@kabeltjekabel Wol isoleert voor zover ik weet ook redelijk goed geluid geluid.

@Lensent Spouw weet ik niet, maar die vloerisolatie komt op mij duur over. Onze vloer van 34 m2 wordt voor 800 euro geïsoleerd met chips, Rd=4. Betreft bij ons wel een houten balkvloer op zandgrond (ver boven grondwaterpeil), ik weet niet of je bij jouw vloer hetzelfde kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Zwartoog schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:17:
@kabeltjekabel Wol isoleert voor zover ik weet ook redelijk goed geluid geluid.

@Lensent Spouw weet ik niet, maar die vloerisolatie komt op mij duur over. Onze vloer van 34 m2 wordt voor 800 euro geïsoleerd met chips, Rd=4. Betreft bij ons wel een houten balkvloer op zandgrond (ver boven grondwaterpeil), ik weet niet of je bij jouw vloer hetzelfde kunt doen.
Vloerisolatie met chips? Je bedoelt bodem? Dat is wat anders.

Wol zakt veel makkelijker in EPS parels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
Ja, bodemisolatie bij mij idd.

Maakt vloer- of bodemisolatie veel verschil boven de vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Zwartoog schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:52:
Ja, bodemisolatie bij mij idd.

Maakt vloer- of bodemisolatie veel verschil boven de vloer?
Bodemisolatie werkt in bepaalde gevallen juist negatief uit in de zin dat je 's winters een koudere vloer krijgt.

Beetje zooi in de kruipruimte blazen is natuurlijk ook veel makkelijker (en dus goedkoper) dan de vloer isoleren.

[ Voor 15% gewijzigd door kabeltjekabel op 14-10-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Wij willen de Knauf Supafil ook ivm de geluidsisolerende eigenschappen. Veel kinderen in de wijk en een 50 kmh weg op loopafstand :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
Hmm, zoveel mensen, zoveel isolatieadviezen :P

Bij ons was de kruipruimte vochtig toen we hem voor het eerst open deden. Geen goede combinatie met houten balken. Vandaar het advies voor isolatiechips, om het vocht in de bodem te houden.

Of het in deze situatie nog mogelijk is om ook de vloer zelf nog te isoleren zal ik eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 12:17
Zijn die kozijnen met dubbelglas ook uit 1973?

Want dubbelglas uit die tijd kun je echt niet vergelijken met HR++ van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-07 08:10
Heb hier 2 offertes voor 73m2 spouwmuurisolatie rond the 1300 euro. Ook Supafil, 4 roosters, in 1 hoek borstels en zelfde garantie voorwaarden.

Maar waarschijnlijk zit een groot deel van de kosten in reistijd, spullen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-07 16:55

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hmmm... Ik heb een offerte voor 57m2 vloerisolatie dmv 10-12cm PUR. In dit geval 1700 euro.
Ik kon voor een paar tientjes meer voor PIF kiezen maar ik heb een beter gevoel bij PUR dan bij dat fragiele folie wat echt super nauwkeurig moet worden aangebracht.

Het kan in jouw geval dus zeker wel goedkoper :)

[ Voor 4% gewijzigd door Nyarlathotep op 14-10-2020 22:56 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:28
Ik was voor 90m2 vloerisolatie met pur (ook houten ondervloer, maar de kruipruimte was volgens de kranten die er nog in lagen uit de jaren 90 al een tijdje droog) 2400 euro betaald. Dat was 10cm met Rd 3.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
bangkirai schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:46:
Zijn die kozijnen met dubbelglas ook uit 1973?

Want dubbelglas uit die tijd kun je echt niet vergelijken met HR++ van tegenwoordig.
Weet niet de precieze leeftijd maar het spul is een jaar of 8 oud geloof ik.

En PUR komt er sowieso niet in bij mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Lensent op 15-10-2020 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-07 17:17
Lensent schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:00:

En PUR komt er sowieso niet in bij mij.
Waarom niet?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
Teveel wisselende verhalen mbt gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:09
Gewoon wetenschappelijk doen en 3 offertes laten uitbrengen, zitten ze dicht bij elkaar dan neem je de goedkoopste en die het meest voldoet aan je ( van te voren) vastgestelde eisen en wensen.
Is er eentje veel duurder dan vraag je nog een offerte op bij weer een ander is deze goedkoper doe je bovenstaand.

Isolatie adviezen kun je vinden in de isolatietopics, ook redenen waarom je geen €800 moet verspillen aan parels op je bodem

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Overigens, in mijn dubbelglas heb ik de term 'Spouwglas 1996' zien staan.

Wat vinden jullie daar van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
Tweede offerte voor exact dezelfde werkzaamheden opgevraagd. Dezelfde producten. Dezelfde vierkante meters. Aangesloten bij de zelfde instanties, dezelfde certificeringen etc etc.

600e goedkoper :)
Pagina: 1