Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 15:37
Afgelopen najaar (na 15 augustus) hebben op zolder een dakkapel laten plaatsen. Voorheen was hier nog geen dakkapel. Er was hier een standaard schuin dak met 1 groot en 1 klein dakraam. De oppervlakte van de nieuwe HR++ ramen in de dakkapel is grofweg 10m².

Nu komen ze voor het eind van dit jaar boven nieuwe kunststof kozijnen plaatsen met HR++ glas. Hier hebben we op dit moment nog enkel glas. Dit zal grofweg 14m² zijn.
Ook wordt nog voor het eind van het jaar een vloerisolatie uitgevoerd. (~50m²)
Met deze twee acties meen ik te voldoen aan de regels voor subsidieaanvraag.

Nu vraag ik me echter af of ik óók het HR++ glas van mijn dakkapel in de subsidieaanvraag mag meenemen? dus niet 14m² opgeven, maar 24m². Ik heb al lopen zoeken op de site van de RVO, maar ik kom er niet uit.
Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 12:04
Wat zegt de subsidieaanvraag over voorwaarden hiervan? Vanaf wanneer mag je subsidie aanvragen? Na plaatsing of voor plaatsing? Is er ook een deadline na plaatsing, bijv. 8 weken na plaatsing moet subsidie aangevraagd zijn?

Anders even met RVO bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Ik kan het niet vinden in de voorwaarden, vandaar dat ik het hier vraag.

Vanaf wanneer mag je subsidie aanvragen? Na plaatsing of voor plaatsing?
Als het gedaan is na 15 aug 2019 en voor 31dec 2020. Na plaatsing en na betaling factuur.

Is er ook een deadline na plaatsing, bijv. 8 weken na plaatsing moet subsidie aangevraagd zijn?
Nee.

Ik sta al 25min in de wachtrij bij het RVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
Nu net pas iemand aan de lijn gehad. Gelukkig wel een duidelijk antwoord. Ik mag de ramen in de dakkapel niet meenemen.

Een dakkapel valt onder aan- of nieuwbouw bij het bestaande huis. Hier moeten de maatregelen standaard al voldoen aan het bouwbesluit. Derhalve krijg je hier geen subsidie op. Enkel isoleren binnen de bestaande thermische schil komt in aanmerking voor de subsidie.