Omzetten PTT dubbele WCD naar RJ45

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcarper
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 16:11
Even gezocht op Internet en Tweakers hier op de fora, maar niet gelukt om te vinden wat ik zocht.

In de woonkamer heb ik een dubbele PTT wandcontactdoos (met varkensneus aansluiting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjk3rIhSkfNPOWuczS4lQy52taM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4tWFGGi991tyNW22k8jQmzxQ.png?f=user_large

Deze wil ik graag hergebruiken en vervangen door een RJ45 aansluitdoos. In de meterkast bevindt zicht de lasdop.

Heeft iemand een tip voor een frontplaat en bijbehorende RJ45 aansluitdoos zodat ik de kabel naar de meterkast kan vervangen voor Cat5e/6?

De huidige aansluiting is ingemetseld in de muur.Deze wil ik er niet uithakken.

Bij voorbaat dank

Beste antwoord (via rcarper op 14-10-2020 17:21)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
rcarper schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:29:
Heeft iemand een tip voor een frontplaat en bijbehorende RJ45 aansluitdoos zodat ik de kabel naar de meterkast kan vervangen voor Cat5e/6?
Geen idee hoeveel ruimte daarachter vrij is. Maar kan je dit niet vervangen door een dubbelraam, met een blindplaat onder en boven de RJ45 aansluitingen?

Zoiets dus:Heb nu Gira als voorbeeld genomen, omdat ik dezelfde setup ook thuis heb. Maar kan je natuurlijk ook gewoon krijgen met andere merken.

En weet je ook zeker dat de kabel nu in de muur zit door een buis heen loopt, zodat je deze eenvoudig kan vervangen door 2/4x UTP?

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 14-10-2020 14:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
rcarper schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:29:
Geen idee hoeveel ruimte daarachter vrij is. Maar kan je dit niet vervangen door een dubbelraam, met een blindplaat onder en boven de RJ45 aansluitingen?

Zoiets dus:Heb nu Gira als voorbeeld genomen, omdat ik dezelfde setup ook thuis heb. Maar kan je natuurlijk ook gewoon krijgen met andere merken.

En weet je ook zeker dat de kabel nu in de muur zit door een buis heen loopt, zodat je deze eenvoudig kan vervangen door 2/4x UTP?

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 14-10-2020 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

laat maar, vraag niiet goed gelezen.... 8)7

[ Voor 89% gewijzigd door hp-got op 14-10-2020 14:54 ]

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als er een metalen frame achterzit kan je er gewoon een normaal dubbelraam op maken, zoals rens-br aangeeft. Je KPN aansluiting kan vervolgens gewoon in je meterkast afmonteren in een opbouwdoosje (zelfs weer op de varkensneus als je dat zou willen)

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarper
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 16:11
Le Mol schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:58:
Als er een metalen frame achterzit kan je er gewoon een normaal dubbelraam op maken, zoals rens-br aangeeft. Je KPN aansluiting kan vervolgens gewoon in je meterkast afmonteren in een opbouwdoosje (zelfs weer op de varkensneus als je dat zou willen)
Die heb ik inderdaad ook nog ergens liggen. Bedankt voor je tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nog even ter aanvulling, zo heb ik de kpn aansluiting in mn meterkast “afgemonteerd”, de frontplaat is de bovenste helft van de orginele frontplaat :)

Mocht een volgende bewoner nog wat met het kpn koper willen kan dat gewoon.
De 2 utp’s er boven gaan naar het oorspronkelijke kpn punt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8GfLlkBcmUIM_rYMzEe8yDrpWng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92tzkY1g5izU1EEJV7YvOhMi.jpg?f=fotoalbum_large

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Pagina: 1