Macbook 16" met egpu of niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-09 16:48
Mijn vraag
Ik ben aan het twijfelen wat ik zou nemen.
  • Macbook 16 met 5300 + razer core X en gpu
  • Macbook 16 met 5500M met 8Gb met thunderbolt dock
Relevante software en hardware die ik gebruik
Momenteel heb ik 3x 24" HP schermen met 1920x1200.
Wat zonder egpu lastig is om aan te sluiten. 2 thunderbolt porten nodig op macbook. (Aan elke zijde)
Reden van grafische kaart is voor 2 zaken:
  1. League of legends spel
  2. Video bewerking in Final Cut pro
Dit is alleen in combinatie met de 3 schermen en dus niet voor mobiel gebruik.
Laptop zal voor mobiel gebruik dienen voor Office toepassingen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat ik lees / zie is dat egpu nooit in de buurt komt van de performantie van de 5500M met 8 Gb.
Ook lees ik dat egpu met sommige programma's niet correct werkt.

Wat zouden jullie adviseren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tempen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik zou zeker even kijken naar de warmteproductie van de MBP 16 inch in combinatie met externe schermen. Eigenlijk presteert alleen de 5600M goed op dit vlak. Maar goed hier zal je uiteraard geen probleem mee hebben als je een eGPU route opgaat (hier kan je er meer over lezen: https://forums.macrumors....st=29014561#post-29014561)

Ik ben persoonlijk erg tevreden met de prestaties van de 5600M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
eGPU is altijd beter door dat de thermal envelope en power budget gewoon niet met de beperkingen van een mobiele computer zitten.

Aan de andere kant kan je ook eerst je MBP kopen, en als het bevalt gewoon laten voor wat het is. eGPUs zijn echt nog wel even beschikbaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

johnkeates schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:06:
eGPU is altijd beter door dat de thermal envelope en power budget gewoon niet met de beperkingen van een mobiele computer zitten.

Aan de andere kant kan je ook eerst je MBP kopen, en als het bevalt gewoon laten voor wat het is. eGPUs zijn echt nog wel even beschikbaar ;-)
Tevens is de eGPU ook te upgraden voor een schappelijke prijs i.t.t. het aanschaffen van een nieuwe MacBook Pro. Bij aanschaf van mijn 2016 15" was een Thunderbolt eGPU nog niet goed ondersteund anders had ik mijn Radeon Pro 460 ook niet genomen maar een degelijke eGPU.

Onderweg gamen kan prima met de 5300 (LoL) op wat lagere settings neem ik aan.