Vraag

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-03 00:12
Ik heb een general mobile 6 d voor mijn werk en merk dat er geen nieuwe updates meer beschikbaar zijn, waardoor ik op android 8.1.0 blijf staan.

Vandaar ik nu wil kijken of er een mogelijkheid is om deze te rooten en er een custom ROM op te zetten met bv. android 10. Echter, na lange zoektocht vind ik nog niets als custom ROM die geschikt is voor dit model.

Kort dus, is er iemand die weet of ik deze smartphone alsnog kan upgraden? En zo ja, hoe dan?

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Beste antwoord (via RainerSGF op 16-10-2020 23:37)

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Daar ga je dus geen custom roms voor vinden. Denk dat je beter volgende keer een minder obscuur Turks merk kunt kiezen.

Alle reacties

• ChinaGeek
Zit een Mediatek processor in, dus dat wordt een lastige kwestie.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@RainerSGF welk toestel heb je precies? De General Mobile 6 d kan ik namelijk niet vinden. Bedoel je niet de General Mobile GM6?

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09 21:16
RainerSGF schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:05:
Ik heb een general mobile 6 d voor mijn werk en merk dat er geen nieuwe updates meer beschikbaar zijn, waardoor ik op android 8.1.0 blijf staan.

Vandaar ik nu wil kijken of er een mogelijkheid is om deze te rooten en er een custom ROM op te zetten met bv. android 10. Echter, na lange zoektocht vind ik nog niets als custom ROM die geschikt is voor dit model.

Kort dus, is er iemand die weet of ik deze smartphone alsnog kan upgraden? En zo ja, hoe dan?
Geen antwoord op je vraag, maar ik denk niet dat je IT dienst blij zal zijn als je je werktoestel gaat rooten 😉

• RainerSGF
rens-br schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:29:
@RainerSGF welk toestel heb je precies? De General Mobile 6 d kan ik namelijk niet vinden. Bedoel je niet de General Mobile GM6?
@rens-br Ja een General Mobile GM6 inderdaad
Geen antwoord op je vraag, maar ik denk niet dat je IT dienst blij zal zijn als je je werktoestel gaat rooten 😉
@Smartphonetips sja, maar het achterblijven op updates is allicht ook een probleem, niet?

[Voor 31% gewijzigd door RainerSGF op 15-10-2020 13:39]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• ChinaGeek
Daar ga je dus geen custom roms voor vinden. Denk dat je beter volgende keer een minder obscuur Turks merk kunt kiezen.

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09 21:16
RainerSGF schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:36:

@Smartphonetips sja, maar het achterblijven op updates is allicht ook een probleem, niet?
Dat kan in uitzonderlijke gevallen een veiligheidsprobleem opleveren, ja, maar het is dan aan je werkgever om verouderde toestellen tijdig te vervangen.

• RainerSGF
OK, duidelijk. Dan kan ik het hierbij laten. Bedankt allemaal!

• madsector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 11:58

madsector

Insert Beer Here

Een van de redenen om voor de General Mobile GM6 te kiezen, destijds, was het Android One verhaal. Eind 2017 tot en met medio 2018 meerdere exemplaren aangeschaft. En toen ging er een toeleverancier failliet waardoor General Mobile blijkbaar niet meer in staat was om nieuwe software uit te brengen. Volgens mij is de laatste update van november 2018, terwijl in het Android One programma wat andere afspraken zijn gemaakt.

Als een van mijn gebruikers een custom rom er op kan zetten, heb ik hier nog wel een stapeltje die hij of zij mag hebben.

Nog maar één servertje thuis!

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee