Helaas heb ik mijn ontslag gekregen, met een aantal andere collega's wegens economische redenen (corona).
Onze afdeling (grafisch) bestaat binnenkort niet meer, het gaat om een full service communicatiebureau.
Veel werk is weggevallen waaronder festivals, horeca, MKB etc. wegens financiële problemen. Ben overigens 5 jaar dienst.
Er is wel een nieuwe frontender aangenomen want op frontend/backend is er nog wel wat werk.
Nu heb ik een VSO ontvangen en heb ik contact opgenomen met een advocaat om advies in te winnen.
Deze gaf mij een paar legitieme voorstellen waaronder:
Onze afdeling (grafisch) bestaat binnenkort niet meer, het gaat om een full service communicatiebureau.
Veel werk is weggevallen waaronder festivals, horeca, MKB etc. wegens financiële problemen. Ben overigens 5 jaar dienst.
Er is wel een nieuwe frontender aangenomen want op frontend/backend is er nog wel wat werk.
Nu heb ik een VSO ontvangen en heb ik contact opgenomen met een advocaat om advies in te winnen.
Deze gaf mij een paar legitieme voorstellen waaronder:
- Hogere vergoeding, voorstel is hetgeen wat het UWV ook
- Vrijstelling van werk (er is toch geen werk)
- Wanneer ik een nieuwe baan vind, een splitsing van salaris, dan hebben we er beide voordeel van
- Bonus over 2019 (deze wordt al het hele jaar uitgesteld)
- Hogere vergoeding, nee. En als het via het UWV loopt, krijg ik ook te maken met kosten volgens de advocaat
- Vrijstelling van werk, nee.
- Wanneer ik een nieuwe baan vind, een splitsing van salaris, nee.
- Bonus over 2019 die het hele jaar uitgesteld wordt, als het uitgekeerd wordt voor 31 december dan krijg je het wel
Iemand hier met een klein beetje juridische achtergrond? Ik denk dat hij wel aan kan kaarten dat er agenda's leeg zijn en er geen werk in het vooruitschiet ligt. Dat ik ontslagen word vind ik geen probleem. Maar de manier dit nu gaat, word ik niet heel vrolijk van."Mocht u daar niet mee instemmen dan rest geen andere keus dan voortzetting van de UWV procedure en kunnen door u aan dit voorstel geen rechten meer worden ontleend. Voortzetting van de UWV procedure zal niet alleen tijd, maar ook geld kosten. Overigens niet alleen voor cliënte, maar ook voor u. Deze kosten dient u zelf te dragen."