Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Futureproof 2077 build. Zelf bouw advies.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RobertDijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-04-2022
Hallo. Ik struin zo lekker door het forum af en toe en heb besloten om zelf een pc te gaan bouwen naar aanleiding van een BBG build. De vragen die ik heb gaan niet zo zeer over de build. Die ga ik wss baseren op een build van iemand anders als ik mezelf ervan heb overtuigd dat het me gaat lukken. Dit systeem ben ik van plan om in jan/feb te gaan kopen ivm de nieuwe releases van de videokaarten wat ik heb gezien.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Futureproof maken. Wat administratie, maar wil voornamelijk een build die games als Cyberpunk 2077 zonder problemen kan spelen op hoge setting. Verder speel ik een beetje LoL en Destiny. Open world RPG's zijn mijn ding. ik gebruik nu mijn oude studielaptop ASUS SV53 uit 2011, maar die heeft zijn beste tijd toch echt wel gehad.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Afgaande op wat ik al heb gezien zal mijn beoogd budget tussen de 800-1200 zitten. Ik zit natuurlijk liever aan de 800 kant.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga alleen randapparatuur meenemen. Keyboard, muis. Ben nog aan het twijfelen tussen dual monitor (2x HP240va) of enkel Philips BDM4037U. Of we gaan voor goud en gebruik ze alledrie is dat mogelijk? met de 40inch als center.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voornamelijk advies op dit moment.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor mij mag het een stille build worden. RGB en al die poespas hoeft voor mij niet.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over het zelf bouwen van een PC. Waar vind ik dat precies? Heb genoeg filmpjes gezien, maar mocht ik dus alle losse onderdelen bestellen zit er dan ook precies een handleiding bij of een " installatie hulp?" Ik ben wel handig, maar ben ook de posterboy voor Murphy's Law. 8)7 Kortom ben ik mezelf gek aan het maken over hoe moeilijk/makkelijk een pc zelf te bouwen is met minimale skills of moet ik het gewoon doen. Het ding waar ik voornamelijk bang voor ben is de koelpasta aanbrengen. Als dat fout gaat kan je dan in principe je processor weggooien?

Anyways tnx voor het advies.

Alle reacties

• Klikklak5576
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-05 19:23
Allereerst aan wat zat je zelf te denken? Heb je al iets in gedachten, zo ja wat precies. Verder raad ik je ook aan dit even te lezen voor als je zelf een lijstje in elkaar gezet hebt, Handleiding Pricewatch. Als je je pc in elkaar gaat zetten zou ik of een vriend vragen je te helpen of een guide te kijken zoals deze YouTube: How to Build a PC! Step-by-step. En als ik het goed begrijp wil je dus gaan gamen op een 40 inch scherm? Ik vind zelf 27 inch een fijne grootte, eventueel kan je een goed 1440p 144hz scherm halen? Zoiets als dit misschien, pricewatch: AOC CQ27G2U/BK Zwart of pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart en eventueel als je budget het toelaat kan je er een tweede naast zetten voor als je wilt multitasken. En als laatst geld voor het aanbrengen van koelpaste hetzelfde voor je pc bouwen, kijk er anders een fimpje over en kijk wat anderen doen maar zelf probeer ik koelpasta op mijn processor te doen ter grootte van een erwt maar hier zijn de meningen over verdeeld wat nou teveel of te weinig is.

[ Voor 5% gewijzigd door Klikklak5576 op 14-10-2020 13:46 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het heeft imho niet zo heel veel zin om "nu" een systeem te bedenken en die pas in februari mogelijk te willen kopen; dat is bijna een half jaar verder en bij gebrek aan glazen bollen, kan dan levertijden & budgetten elkaar flink in de haren vliegen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ter leering ende vermaak:

Futureproofing kan helaas niet voor dit budget. Sowieso is futureproofing erg lastig.
Ik ga ongeveer 2,5x zoveel uit geven en ook dat is niet futureproof (zowel AMD als Intel kan niet echt upgraden qua CPU naar een nieuwe generatie). Mijn budget voor stilte is ongeveer €350 op die build (meer dan 10%)

Verder is een ryzen 9 uit de 5000 wel redelijk futureproof qua CPU (vermoedelijk voldoende IPC en qua cores kan je nog even voorruit).
B550 en X570 chipset moederborden zijn redelijk futureproof (niet qua CPU) omdat deze PCI4.0 ondersteunen voor tenminste 1 Videokaart en 1 m.2 SSD.

Nvidia GPU uit de 3xxx serie kan ook nog wel even mee.

• RobertDijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-04-2022
@MAX3400 Dat is ook precies de reden, waarom ik er geen systeem heb bijzitten nu. Topic is vooral gestart om te kijken wat eventuele "pitfalls" zijn die een handige harry zoals ik zou tegen kunnen komen bij een zijn first build ontmaagding.

@Klikklak5576 De monitoren liggen bij ons pa en kan ik aan de build toevoegen. Moet bekennen dat ik de 40inch nogal groot vind, maar ja voor immersie in de ORPG's lijkt me dat ook wel weer vet aan de andere kant. Het multitasken op een dualmonitor is eigenlijk een gegeven. Ik zal het filmpje eens bekijken en tnx voor t advies.

@eL_Jay Mwaah futureproof is heel breed hoor. Ik bedoel dus eigenlijk een systeem waar ik zo een 5 jaar zeker mee vooruit kan. Misschien dat ik daar iets duidelijker in had moeten zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door RobertDijk op 14-10-2020 14:06 ]

• Klikklak5576
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-05 19:23
Als je verder de meeste recente (September) BBG build aanhoud van rond €800 dan zou je zoiets kunnen kopen:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 72,95€ 72,95
1VideokaartenSapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6€ 307,-€ 307,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 57,90€ 57,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 58,90€ 58,90
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 85,17€ 85,17
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 103,90€ 103,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 874,82

Je hebt dan de mogelijkheid om er toch een pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse in te zetten voor de meerwaarde van €107 en dan zit je nog ruim onder je maximale budget maar ik zou de 5700xt pas nemen als je op 1440p gaat gamen.
Pagina: 1