Hallo. Ik struin zo lekker door het forum af en toe en heb besloten om zelf een pc te gaan bouwen naar aanleiding van een BBG build. De vragen die ik heb gaan niet zo zeer over de build. Die ga ik wss baseren op een build van iemand anders als ik mezelf ervan heb overtuigd dat het me gaat lukken. Dit systeem ben ik van plan om in jan/feb te gaan kopen ivm de nieuwe releases van de videokaarten wat ik heb gezien.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Futureproof maken. Wat administratie, maar wil voornamelijk een build die games als Cyberpunk 2077 zonder problemen kan spelen op hoge setting. Verder speel ik een beetje LoL en Destiny. Open world RPG's zijn mijn ding. ik gebruik nu mijn oude studielaptop ASUS SV53 uit 2011, maar die heeft zijn beste tijd toch echt wel gehad.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Afgaande op wat ik al heb gezien zal mijn beoogd budget tussen de 800-1200 zitten. Ik zit natuurlijk liever aan de 800 kant.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga alleen randapparatuur meenemen. Keyboard, muis. Ben nog aan het twijfelen tussen dual monitor (2x HP240va) of enkel Philips BDM4037U. Of we gaan voor goud en gebruik ze alledrie is dat mogelijk? met de 40inch als center.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voornamelijk advies op dit moment.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor mij mag het een stille build worden. RGB en al die poespas hoeft voor mij niet.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over het zelf bouwen van een PC. Waar vind ik dat precies? Heb genoeg filmpjes gezien, maar mocht ik dus alle losse onderdelen bestellen zit er dan ook precies een handleiding bij of een " installatie hulp?" Ik ben wel handig, maar ben ook de posterboy voor Murphy's Law.
Kortom ben ik mezelf gek aan het maken over hoe moeilijk/makkelijk een pc zelf te bouwen is met minimale skills of moet ik het gewoon doen. Het ding waar ik voornamelijk bang voor ben is de koelpasta aanbrengen. Als dat fout gaat kan je dan in principe je processor weggooien?
Anyways tnx voor het advies.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Futureproof maken. Wat administratie, maar wil voornamelijk een build die games als Cyberpunk 2077 zonder problemen kan spelen op hoge setting. Verder speel ik een beetje LoL en Destiny. Open world RPG's zijn mijn ding. ik gebruik nu mijn oude studielaptop ASUS SV53 uit 2011, maar die heeft zijn beste tijd toch echt wel gehad.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Afgaande op wat ik al heb gezien zal mijn beoogd budget tussen de 800-1200 zitten. Ik zit natuurlijk liever aan de 800 kant.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga alleen randapparatuur meenemen. Keyboard, muis. Ben nog aan het twijfelen tussen dual monitor (2x HP240va) of enkel Philips BDM4037U. Of we gaan voor goud en gebruik ze alledrie is dat mogelijk? met de 40inch als center.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voornamelijk advies op dit moment.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor mij mag het een stille build worden. RGB en al die poespas hoeft voor mij niet.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over het zelf bouwen van een PC. Waar vind ik dat precies? Heb genoeg filmpjes gezien, maar mocht ik dus alle losse onderdelen bestellen zit er dan ook precies een handleiding bij of een " installatie hulp?" Ik ben wel handig, maar ben ook de posterboy voor Murphy's Law.
Anyways tnx voor het advies.