Toon posts:

vastloper na aanspreken cdrom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'k heb de laatste tijd geregeld last van een totale lock up. Het valt me op dat dat gebeurd als m'n cdromspeler wordt aangesproken. Hetzij als ik een cd wil kopieren, hetzij tijdens een installatie van cd procedure. Het gebeurd niet altijd. Geen idee waar het aan zou liggen. Wie heeft er een idee?
Cdromspeler is een scsi apparaat van Plextor, 40x.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, 't is zo dat het opeens kwam, die vastlopers. Voorheen nergens last van. Heb volgens mij ook niets nieuws geinstalleerd. Heb ook de laatste drivers voor scsi controller en cdrom geinstalleerd staan, dus daar ligt het niet aan....

Verwijderd

Lens een keertje schooonmaken met een cd-lens-cleaner??

Verwijderd

Topicstarter
zal dat es doen... maar uh, als ie niet goed kan lezen, hoeft er toch niet gelijk te zorgen dat heel m'n systeem vastloopt...en enige wat ik dan nog kan doen is de resetknop indrukkken? Je zou verwachten dat ie dan gewoon een foutmelding of iets geeft waarin ie zegt dat ie de cd niet kan lezen of iets, desnoods zegt ie dat er geen cd in zit ofzo, maar vastlopen moet ergens anders mee te maken hebben denk ik... maar ja... wat?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Als je een regel met MSCDEX.EXE in je AUTOEXEC.BAT hebt staan, zet daar eens 'REM' voor (remark). Na een driverupdate had ik ook last van een lockup bij het benaderen van de CD-ROM drive, dit verhielp het bij mij iig :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, staat er niet bij in m'n autoexec.bat.

Het vage is ook dat het de ene keer wel werkt allemaal...en de andere keer loopt ie vast. Al is het iets heel simpels zoals iets kopieren van cd op hd.
Pagina: 1