Saymine.com | Mapping digital footprint a.d.h.v. je email

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-05 17:39
Hi,

Onlangs ben ik overgestapt naar mijn eigen domain + email waardoor ik langzamerhand doei wil zeggen tegen Gmail. Onlangs (en steeds vaker) kom ik Saymine.com tegen. Wat zij zeggen te doen: We discover the companies holding your data by analyzing your emails’ subject lines. We don’t read or collect the content of your emails.

Toegang geven tot je volledig email is natuurlijk wat. Met heel wat jaartjes aan email wil ik natuurlijk niet zomaar iemand 1.2.3. toegang geven, dus ben ik benieuwd naar ervaringen en/of meningen. Ze zijn verfied bij Google al ik het logo mag geloven en zijn ze ook veelvuldig in het nieuws geweest. Ook op reddit is er een R.

Iemand op t.net die ervaring heeft? Met NL-talige emails?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wat is het doel wat je voor ogen hebt met het gebruiken van deze service?
Je kunt toch je oude mailadres een <x>-periode in de gaten houden en telkens als er nog belangrijke mail op binnenkomt, inloggen bij die partij/bedrijf en wijzigen naar je nieuwe adres? Dat is hoe ik het doe, geen idee waarom ik daar een 3e partij bij nodig zou hebben :?

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 14-10-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-05 17:39
ThinkPadd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:18:
Wat is het doel wat je voor ogen hebt met het gebruiken van deze service?
Je kunt toch je oude mailadres een <x>-periode in de gaten houden en telkens als er nog belangrijke mail op binnenkomt, inloggen bij die partij/bedrijf en wijzigen naar je nieuwe adres? Dat is hoe ik het doe, geen idee waarom ik daar een 3e partij bij nodig zou hebben :?
Wat zij doen is een lijst maken waar jij overal (mogelijk) data naar toe hebt verstuurd. Bijv. door een bestelling te plaatsen, account aan te maken e.d. In het lijstje dat ze je tonen kunnen dan automatisch GDPR verzoeken indienen bij die partij om bijv. je gegeven/account te verwijderen e.d.

Aangezien ik mijn gmail voor heel veel jaar heb gebruikt, is het lastig om dat overzicht zelf te maken zonder heel veel uren te gaan lopen spitten en graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Even snel zoeken leert: Het domein is actief sinds 2015. Voor DNS en hosting maken ze gebruik van Google.
De Reddit waar je naar linkt is 8 maanden oud, en ze hebben een grand total van nog net geen 70.000 tevreden klanten.

De website is redelijk vaag in wat ze doen, behalve dan veel en vaak "digital footprint" posten. Als ik mee zou willen doen, moet ik (na 4 keer klikken) inloggen met een Google, Microsoft of Yahoo-account. Daarvan heb ik er een, en dat is nou precies mijn spam-account.
Ik ben niet nieuwsgierig genoeg om in te loggen, en van wat ik in de screenshots zie, zijn er meer diensten waar ik geen gebruik van maak (of heb gemaakt) dan diensten waar ik wel gebruik van maak. Het is mij niet geheel duidelijk want ze precies doen nadat ze een scan hebben gemaakt, anders dan
Exercise your rights

Remove your data from services you no longer use
Vooral omdat ze aangeven dat als je niet betaald, je het product bent... en omdat we zo awesome zijn hoef je nu (nog) niet te betalen.

Vooralsnog zie ik geen reden om met de volgende club die (al zwaaiende met een mooie afkorting als GDPR) graag mijn mailbox wil scannen (die sowieso al heel erg leeg is).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-05 23:48
Dus... Wat ze eigenlijk heel kort door de bocht doen, is een overzicht maken van elke domein/bedrijf waar je mee gemaild hebt door je hele mailbox te scannen?

Dat zou voor mij een absolute no go zijn. Dat kan je zelf ook prima, en als je het zelf doet, heeft een 3e partij niet nog meer informatie over jou die evt misbruikt kan worden als het uitlekt. Zou criminelen goed uitkomen als ze precies wisten voor welke accounts ze je phishing berichten kunnen sturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORMERxZOMBIE
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-05 15:07
Even ter aanvulling voor andere mensen die een zoekmachine gebruiken en dit topic tegenkomen.

Het lijkt op deze manier simpel; maar in de praktijk werkt het niet lekker.
  • Bedrijven reageren buiten de mail om. (en komt dus niet in je saymine account)
  • Bedrijven zeggen dat je een account moet verwijderen terwijl ze ongevraagd gegevens loggen en er dus geen account is.
  • Bedrijven willen (soms met terechte argumenten) gegevens niet verwijderen.
  • Sommige bedrijven worden in de lijst meegenomen waar je geen mails van hebt
  • Sommige bedrijven worden niet in de lijst meegenomen waar je wel mails van hebt
Het lijkt geen one-size-fits-all oplossing voor nu.
Pagina: 1