Meerdere (mobiele) telefoons bellen met hetzelfde nummer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauraHokazo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-10-2020
Hallo allemaal!

Hopelijk staat mijn vraag hier goed, leek mij in ieder geval de beste plek.

Voor een dierenopvangcentrum bij mij in de regio ben ik aan het proberen wat technische uitdagingen op te lossen. Jammer genoeg gaat veel toch mijn pet te boven, maar met het betere google werk en tweakers forum doorspitten heb ik al wat zaken kunnen 'tackelen'.
Echter, heb ik nu een casus waar ik echt geen kaas van heb gegeten en waar ik graag een beroep op jullie zou willen doen.

De casus:
Gedurende de dag is onze dierenambulance bereikbaar op een 06-nummer van KPN Zakelijk wat al jaar en dag hetzelfde is en ruim bekend is. In de avond- en nachturen neemt een groep vrijwilligers de telefoondienst over. In geval van meldingen ondernemen zij actie (danwel zelf rijden, danwel dat ze iemand die dichter bij het dier is uit hun bed bellen). De vrijwilligers van de avond- en nachtdienst zijn bereikbaar via eigen mobieltjes. Belletjes worden gedurende de avond- en nachtdienst naar die telefoons doorgeschakeld. Hier zorgt een vrijwilliger 'chef-doorschakel' momenteel voor. Die chef-doorschakel heeft een Samsung J5 met het officiële sim-kaartje. 's ochtends bij start schakelt de chef-doorschakel de telefoon door naar de dierenambulance en 's avonds schakelt de chef-doorschakel belletjes door naar de vrijwilliger die avond- en nachtdienst heeft.

Problematiek:
De technische kennis van de vrijwilligers op de dierenambulance is nogal verschillend, waardoor het zelf doorschakelen van de telefoon (een MyPhone Hammer Energy) van de dierenambulance niet wenselijk is (het is echt een onwerkbaar onding, maar vooruit als je er overheen rijdt, dan doet hij het nog wel!). Echter, kan chef-doorschakel nooit uitslapen, omdat die elke ochtend, handmatig, de telefoon door moet schakelen van de nachtdienst naar de dierenambulance.
Iedere avond de telefoon met het bekende 06-nummer door de avond- en nachtdienst vrijwilliger laten ophalen, om hem de volgende ochtend weer naar de dierenambulance te laten brengen, is ook niet realistisch. We hebben een groot gebied en als je een beetje ongelukkig woont tov de dierenambulance ben je 30 minuten enkele reis bezig. Los daarvan, de telefoon moet dan iedere ochtend stipt om 8.30 aanwezig zijn, waardoor mensen met hun werk in de knoei kunnen komen.

Hoofdprobleem is dat het telefoonnummer van de dierenambulance en die van de avond- en nachtdiensten zijn allemaal anders zijn én anders zijn dan het bekende 06-nummer. Hierdoor ontstaat bij 'bellers' en andere partijen waar de dierenambulance veel contact mee heeft, veel verwarring als zij met een ander nummer gebeld worden.

Geprobeerde oplossingen:
Er is contact geweest met KPN, omdat zij duo-sim aanbieden. Helaas betreft dit, zoals het woord al weggeeft, twee simkaartjes met hetzelfde nummer en kan dat niet uitgebreid worden naar nog meer simkaartjes.

Er is gekeken naar de app Tasker. Deze zou denk ik het probleem rondom het handmatig doorschakelen wel moeten kunnen oplossen, maar brengt andere uitdagingen met zicht mee en het probleem rondom alle verschillende nummers blijft dan alsnog bestaan. Dus Tasker even terug in de kast gezet.

Er is gekeken naar het permanent doorschakelen van het bekende 06-nummer naar een VOIP en in die VOIP een doorschakelrooster te maken. Wederom blijft hier het probleem bestaan dat de uitgaande nummers allemaal anders zijn.

Officiële centrale in de arm nemen. De kosten daarvoor blijken maandelijks vele malen te hoog te zijn om het voor ons acceptabel te houden.

Gezochte oplossing (TLDR):
Ik ben op zoek naar een manier waarop op 8 mobiele telefoons via 1 al bestaand 06-nummer bereikbaar zijn (dit hoeft niet gelijktijdig) én dat uitgaande gesprekken ook via datzelfde bestaand 06-nummer gevoerd worden.

Randvoorwaarden:
- Onze dierenambulance is een ANBI status houdende organisatie. Wij ontvangen geen subsidie van de overheid of financiële bijdrage van de Dierenbescherming en zijn dus grotendeels afhankelijk van donaties van dierenvrienden. Kosten moeten daarom zo laag mogelijk blijven. Zowel in aanschaf als periodiek.
- 06-nummer moet hetzelfde blijven (overstappen van KPN naar een andere provider is mogelijk)
- Oplossing dient ook bruikbaar te zijn voor gebruikers met 'muis in rechterbovenhoek' gehalte

Het betreft denk ik best een uitdaging, maar hoop dat iemand zijn of haar hoofd er over wilt breken.

Bedankt voor het lezen en hopelijk kunnen we samen voor een mooie werkbare oplossing zorgen :D

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:08
esim ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Een 06 nummer mag je niet spoofen ivm locatie oproep bij een noodgeval. Wat je wilt kan en mag dus niet!

Alles wat je kan doen is een vast nummer fixen in de cloud en deze doorschakelen naar een groep Sims, op deze gsm's moet dan een app draaien waar ze zich aanmelden bij de centrale en dan kunnen ze zich af of aanmelden voor een oproep op dat vaste nummer, op deze manier gaan dan alleen de Sims over die in de groep ook aangemeld staan. KPN heeft hier oplossingen voor, kpn one/een ofzo iets en kosten zijn iets van 7€ per telefoon/app per maand dacht ik. Praat eens met een zakelijk excellent partner, die regelen dat allemaal voor je. Bijvoorbeeld INTO of Guide-IT etc. Er zijn ge keg op internet te vinden.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:21
Snelste oplossing indien de andere telefoons dat kunnen. App van KPN downloaden, inloggen en de persoon die die avond of nachtdienst heeft via de app het 06 nummer doorschakelen.

Ik zie dat bovenstaande nog wat beter gaat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
eSim lost het probleem toch niet op?

Is dit iets in jouw richting? https://www.kpn.com/zakel...ooncentrale-instellen.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:06
LauraHokazo schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:01:
Officiële centrale in de arm nemen. De kosten daarvoor blijken maandelijks vele malen te hoog te zijn om het voor ons acceptabel te houden.
Wat zijn de kosten dan? Volgens mij rekenen die per gesprek een paar cent om op te nemen en door te schakelen. Misschien is er een bel-partij die dit wil sponsoren?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-06 23:44
Het is hier al eerder genoemd, maar met KPN EEN zou je enigszins een oplossing hebben voor het probleem, ook al is het misschien niet helemaal perfect.

Op het mobiele abonnement bestel je een Anywhere module, zodat je toegang krijgt tot de Mijn Gesprek app. Het uitgaand nummer van dit profiel stel je in op het betreffende 06 nummer en je kunt ook via de app 8 Anywhere locaties toevoegen en daar de 8 mobiele nummers invullen. Iedere locatie kan je in of uitschakelen, is deze ingeschakeld, gaat het betreffende 06 nummer af, is deze uitgeschakeld, dan niet. Tevens is er dan uitgaand te bellen vanuit deze app met het betreffende mobiele nummer als afzender (via een call back functie of call through functie, bij de laatste wordt uiteraard van de belbundel van het betreffende abonnement gebruik gemaakt). Alle 8 gebruikers dienen de app dan te installeren zodat ze zelf kunnen inschakelen wanneer nodig.

Het enige probleem wat er dan nog is, is dat bij een Anywhere module het 06 nummer niet geïntegreerd is nog en dus nog niet binnen komt als het ware. Er is aan het anywhere profiel een vast nummer te koppelen waar je het 06 nummer misschien permanent naar kan doorschakelen, zodat die binnen komt.

De enige voorwaarde die volgens mij nog geldt is dat een KPN EEN omgeving minimaal 2 profielen dient te bevatten, dus als je nog een zakelijk mobiel abonnement hebt, zou je daar misschien ook een anywhere module op kunnen toevoegen. Dan nog een vast nummer erbij, zou je uit komen op 2x5 + 1 euro = 11 euro extra maandelijkse kosten.

Een alternatief is geen Anywhere maar een Vast-mobiel module gebruiken, dan kun je via de app doorschakelen zonder dat je de sim nodig hebt. Het enige wat dan niet lukt is om vanaf een ander nummer uit te bellen met het betreffende 06 nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:57
Op mijn werk bieden we vastmobiel aan waarbij dit allemaal mogelijk is. De SIM kaart registreert zich op de centrale en alle gesprekken verlopen via de centrale. Uitgaande nummers nummers worden door de centrale bepaald dus iedereen kan met elk 06 nummer uitbellen.
Inkomende oproepen op het 06 nummer komen ook op de centrale binnen en daar kan dan met tijdsblokken bepaald worden welke sim het gesprek moet ontvangen.
112 noodoproepen worden afgevangen voordat het onze centrale bereikt dus alles voldoet aan de wetgeving.
Dit alles werkt zonder internet en de simkaartjes hebben dus geen databundel nodig.
Als je mij een DM stuurt wil ik je wel verder helpen!

Edit: Als je het over 8 simkaarten hebt kom je uit op 80 euro per maand exclusief uitgaande gesprekken, zeker minder dan 1500 euro want die andere regio betaald!

[ Voor 17% gewijzigd door Quas op 18-10-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauraHokazo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-10-2020
Bschnitz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:44:
Een 06 nummer mag je niet spoofen ivm locatie oproep bij een noodgeval. Wat je wilt kan en mag dus niet!

Alles wat je kan doen is een vast nummer fixen in de cloud en deze doorschakelen naar een groep Sims, op deze gsm's moet dan een app draaien waar ze zich aanmelden bij de centrale en dan kunnen ze zich af of aanmelden voor een oproep op dat vaste nummer, op deze manier gaan dan alleen de Sims over die in de groep ook aangemeld staan. KPN heeft hier oplossingen voor, kpn one/een ofzo iets en kosten zijn iets van 7€ per telefoon/app per maand dacht ik. Praat eens met een zakelijk excellent partner, die regelen dat allemaal voor je. Bijvoorbeeld INTO of Guide-IT etc. Er zijn ge keg op internet te vinden.
Bedank voor je reactie. Ik ben me er niet van bewust dat meerdere simkaarten met hetzelfde 06-nummer niet zouden mogen, immers bieden verschillende leveranciers gewoon duo-sim aan.

Een app met aanmelden op een bepaald nummer, zou super zijn. Kosten zoals je geschetst hebt zijn ook te overzien. @chaoscontrol De kosten voor een centrale zijn bij een dierenambulance uit een andere regio gemiddeld 1500 euro per maand. Zij krijgen dat fijn genoeg gesponsord door een bedrijf, anders zouden ze het ook niet kunnen betalen. Er komen in het hoog seizoen heel veel meldingen binnen helaas :(

Ik ga in ieder geval eens contact opnemen met een andere zakelijke partner. Voor onze IT hebben we een partner, maar die kon dit niet voor ons regelen helaas. Vandaag dat ik als nitwit aan de slag ben gegaan ;-)

Morgen ga ik ook weer in de chat met KPN, omdat de link van @sypie ook wel interessant is. In onze huidige omgeving kan ik helaas niks van de opties vinden van de link. Ik denk omdat wij dus een klein zakelijk account hebben, maar hopelijk kan de KPN me daar morgen meer over vertellen.

Tot nu toe hartelijk dank, weer voldoende info om verder te kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:05
Even losse fladders denken. Vast nummer aanschaffen bij cheapconnect. Mobiele nummer doorschakelen naar vaste nummer. En het vaste nummer in cheapconnect een ringplan voor aanmaken met verschillende mobiele nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Teamtelefoon? (www.teamtelefoon.nl)
Totaal andere sector, totaal andere werkwijze maar als het qua bereikbaarheid moet is dit ideaal. Wij werken zo, er is één nummer die wordt automatisch via teamtelefoon doorgeschakeld naar onze nummers en in de nacht naar de nachtdienst.

Eén nummer welke je volgens een planning kan doorschakelen, je plant een maand, twee maanden whatever door en klaar is jantje :)

Edit: ik heb geen idee of dit ook kan bij jullie hoor. Maar goed het is een idee :p

[ Voor 9% gewijzigd door Mrjraider op 18-10-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kijk eens naar voys. Voor acht gebruikers betaal je 100 euro/maand inclusief gesprekskosten. De vrijwilligers kunnen een app installeren waarop de gesprekken binnenkomen, en waarmee je kunt bellen met het 06-nummer. Voor de app is een dataverbinding vereist. Als de app niet is aangemeld, kun je een fallback instellen naar een 06-nummer, maar dan ben je wel belkosten verschuldigd.

Via de module 'openingstijden' kun je om 8:30 automatisch doorschakelen naar een bepaald nummer. Je kunt dat in het weekend al zo instellen dat hij maandag naar Pietje doorschakelt, dinsdag naar Klaasje, enz.
Pagina: 1