Ik ben sinds jaar en dag een Surface liefhebber heb heb achtereenvolgens een Surface Pro (1), Surface Book (1), SB Performancebase, en nu een Surface Pro 7 gehad. Over het algemeen een tevreden gebruiker op 1 ding na: de wifi verbinding. Als je eenmaal verbonden bent is alles prima, maar om daar te komen, zeker vanuit slaapstand vergt meerdere pogingen, reboots etc. Ik las dat bij de oudere Surfacemodellen, zoals mijn Book, ze een beruchte Maxwell (?) chip gebruiken. Daarom was ik weer vol vertrouwen toen ze de Pro 7 presenteerden met een Intel wifi-chip. Maar nu heb ik mijn Pro 7 inmiddels een maand of 2, en ervaar exact hetzelfde. Gezien het feit ik het met zowel 2 Book's als een Pro ervaar, op vele diverse wifinetwerken, en ik al honderden topics met mogelijke oplossingen op internationale fora ben tegen gekomen, vroeg ik me toch af of jullie hier ook tegenaan lopen en of jullie misschien nog wat oplossingen of tooltjes hebben die dit kunnen verhelpen.
Wat gebeurt er? Na ontwaken verbindt ie wel met een wifi bron maar is er geen internet. Probleemoplossing helpt zelden, wifi uit en aan zetten ook, veelal moet je restarten.
Bizar dat na al die jaren met een nieuwe chip nog altijd zo is...
Dank voor de hulp!
Wat gebeurt er? Na ontwaken verbindt ie wel met een wifi bron maar is er geen internet. Probleemoplossing helpt zelden, wifi uit en aan zetten ook, veelal moet je restarten.
Bizar dat na al die jaren met een nieuwe chip nog altijd zo is...
Dank voor de hulp!