Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 23:28
Ik ben sinds jaar en dag een Surface liefhebber heb heb achtereenvolgens een Surface Pro (1), Surface Book (1), SB Performancebase, en nu een Surface Pro 7 gehad. Over het algemeen een tevreden gebruiker op 1 ding na: de wifi verbinding. Als je eenmaal verbonden bent is alles prima, maar om daar te komen, zeker vanuit slaapstand vergt meerdere pogingen, reboots etc. Ik las dat bij de oudere Surfacemodellen, zoals mijn Book, ze een beruchte Maxwell (?) chip gebruiken. Daarom was ik weer vol vertrouwen toen ze de Pro 7 presenteerden met een Intel wifi-chip. Maar nu heb ik mijn Pro 7 inmiddels een maand of 2, en ervaar exact hetzelfde. Gezien het feit ik het met zowel 2 Book's als een Pro ervaar, op vele diverse wifinetwerken, en ik al honderden topics met mogelijke oplossingen op internationale fora ben tegen gekomen, vroeg ik me toch af of jullie hier ook tegenaan lopen en of jullie misschien nog wat oplossingen of tooltjes hebben die dit kunnen verhelpen.
Wat gebeurt er? Na ontwaken verbindt ie wel met een wifi bron maar is er geen internet. Probleemoplossing helpt zelden, wifi uit en aan zetten ook, veelal moet je restarten.
Bizar dat na al die jaren met een nieuwe chip nog altijd zo is...
Dank voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Honderden topics? Tientallen netwerken? Meerdere apparaten?

Er wordt per jaar ongeveer 300 miljoen (!) laptops / tablets verkocht; als dat "allemaal" zo slecht zou zijn, dan zou WiFi geen verbeteringen krijgen zoals recent de nieuwe AX-standaarden.

Ik heb geen Surface dus eigenlijk verwacht ik dan (gewoon) een topicstart met de exacte merk & type & driver-versie van alle componenten van je Surface zodat we misschien iets gerichter kunnen meedenken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Mijn ervaring met Surface apparaten is, dat wanneer er Windows updates zijn (welke al lange tijd klaar staan om te installeren), het apparaat vreemd begint te doen. Na de installatie ervan is hij weer een stuk vlotter.

Ook wil de Shift-toets vasthouden tijdens Start->Afsluiten ook nog wel eens de meest vreemde problemen oplossen.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Hier ook een Surface Pro fan: hier thuis een SP3, SP4, SP5, SP6 en SP7 (gehad). De laatste drie heb ik hier nog staan. Met geen van deze 5 apparaten ooit WiFi problemen gehad. Uberhaupt nooit problemen mee geweest, ik vind het gewoon superapparaten: overdag gewoon werken met je (meer dan) volwaardige PC, en 's avonds op de bank handig om TV op te kijken etc. Zeer goed scherm met hoge resolutie. En hij past overal in (nog kleiner dan een A4).
Mijn SP4 vertoonde na bijna 2 jaar wat scherm-flikkeringen: na telefonisch contact met MS kreeg ik een vervangend apparaat thuisgestuurd (refurbished met nieuw scherm EN nieuwe batterij). Grateloos. Dus top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:41

De Nelis

en anders maar niet...

eswa schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:26:
Ik ben sinds jaar en dag een Surface liefhebber heb heb achtereenvolgens een Surface Pro (1), Surface Book (1), SB Performancebase, en nu een Surface Pro 7 gehad. Over het algemeen een tevreden gebruiker op 1 ding na: de wifi verbinding. Als je eenmaal verbonden bent is alles prima, maar om daar te komen, zeker vanuit slaapstand vergt meerdere pogingen, reboots etc. Ik las dat bij de oudere Surfacemodellen, zoals mijn Book, ze een beruchte Maxwell (?) chip gebruiken. Daarom was ik weer vol vertrouwen toen ze de Pro 7 presenteerden met een Intel wifi-chip. Maar nu heb ik mijn Pro 7 inmiddels een maand of 2, en ervaar exact hetzelfde. Gezien het feit ik het met zowel 2 Book's als een Pro ervaar, op vele diverse wifinetwerken, en ik al honderden topics met mogelijke oplossingen op internationale fora ben tegen gekomen, vroeg ik me toch af of jullie hier ook tegenaan lopen en of jullie misschien nog wat oplossingen of tooltjes hebben die dit kunnen verhelpen.
Wat gebeurt er? Na ontwaken verbindt ie wel met een wifi bron maar is er geen internet. Probleemoplossing helpt zelden, wifi uit en aan zetten ook, veelal moet je restarten.
Bizar dat na al die jaren met een nieuwe chip nog altijd zo is...
Dank voor de hulp!
Meerdere Surface apparaten gehad en verkocht, werkelijk geen van deze met de beschreven klachten. Maar goed dat gezegd hebbende, wat heb je allemaal geprobeerd om het te verhelpen behalve "honderden" topics gelezen te hebben en in-/uitschakelen, probleemoplossing?

Laatste Windows updates geïnstalleerd, stuurprogramma's bijgewerkt of een schone Windows installatie geprobeerd?

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5copa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-08-2024
Ook hier met een nieuwe Surface Pro 7 WIFI problemen .
De WIFI is gewoon traag op de nieuwe Surface terwijl de rest op mijn Engenius WIFI 6 Ap´s apparatuur super snel is .
Het forum van Microsoft staat er ook aardig vol mee , maar niets helpt echt !!

Word tijd dat Microsoft dit samen met Intel op lost !!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 23:28
Ja precies, ik heb ook nog geen echte oplossing gevonden. Heb nu een Pro X en die is wel een stuk sneller weer up and running (niet direct though) maar heeft weer andere beperkingen ;)
Pagina: 1