Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werk en gaming pc met een brede monitor ipv 2 losse

Pagina: 1
Acties:

• Gunbird
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-06 09:53
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werk en ontspanning 50-50. ik zit hier 8-9 uur per dag voor thuiswerk, en in de avond en op vrije dagen nog een paar uurtjes film of gamen... dat is het wel. Ik wil er de komende 4 jaar ook niet meer geld in hoeven stoppen (op keyboard en muis na) en het moet gewoon werken. Gamewise is het voornamelijk strategy, duikbootsims en nog steeds Fallout 4. Shooters en ander high paced games trek ik niet meer.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1300-1500 voor de PC, 500-700 voor de Ultrawide. 2000 in totaal max

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Start helemaal nieuw, de muis en keyboard vervang ik volgend jaar wel als het moet.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ultrawide omdat ik af wil van de 2 losse schermen die ik nu gebruik voor werk, gewoon 1 brede monitor die mijn 2x 24 inch vervangt. ik ben een beetje verwend geraakt door 2 monitor set up en ik zou niets anders meer willen qua gebruiks gemak Hogere refresh is beter voor mijn ogen (denk ik), zeker omdat ik hier al zo lang achter zit voor werk. Ik wil een goed gekoelde PC (maar geen waterkoeler) zodat het redelijk rustig is wat ik ook doe. 1TB SSD en een 2 TB HDD is goed zat.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op AMD CPU's na niet echt

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zuinig en stil zou fijn zijn. beetje geluid tijdens gamen is geen ramp, ik gebruik (meestal) toch een headset. Geen RGB disco, heb ik niets mee, maar 1 of 2 LEDjes, ach, why not. Glass panel case hoeft niet perse, goede koeling vind ik veel belangrijker, en een zwarte kast heeft de voorkeur. 4 jaar met deze pc kunnen doen zou fijn zijn, en daarna zien we wel weer. Later uitbreiden met andere spullen hoeft ook niet perse, maar zou mooi meegenomen zijn. Voor mijn werk zijn geen echte hoge eisen, voor gamen zou 1440 mooi zijn, en goede kleuren.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Mijn laatste PC heb ik gebouwd in 2008, dus ik ben er al ff uit. Afgelopen 8 jaar gedaan met 3e handsjes maar heb nu het geld en de zin om weer vers te beginnen, maar het duizelt een beetje. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk onderzoek te doen naar wat het beste werkt en waarmee, maar over alles zijn tegenwoordig wel positieve of goede reviews te vinden. Uiteindelijk wat ik vraag is dit: gaat dit werken of kan ik bepaalde punten beter andere dingen aanschaffen die mijn langer plezier zullen geven al dan niet beter bij elkaar passen? Besparen op parts is altijd mooi meegenomen, overdag hoeft ie niet spannend te zijn maar na bijna 8 jaar behelpen en amper nieuwe games te kunnen spelen of het moest allemaal heel minimaal zijn ben ik nu wel klaar voor iets dat alles doet zonder dat ik concessies hoef te doen aan de visuals.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 103,30€ 103,30
1VideokaartenAsus GeForce RTX 2070 Super 8GB Dual Evo OC€ 489,99€ 489,99
1Interne harde schijvenSeagate ST2000DM008, 2TB€ 53,90€ 53,90
1BehuizingenCorsair Carbide 275R Tempered Glass Zwart€ 76,04€ 76,04
1MonitorenLG 35WN75C Zwart€ 529,90€ 529,90
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 74,55€ 74,55
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 63,90€ 63,90
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 106,90€ 106,90
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 105,-€ 105,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.792,48

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:39
Even snel, een VA paneel wil je niet (google waarom niet) ik heb er een gehad komende van Dell IPS schermen en het was huilen.

Als ik het geld over had, kocht ik deze.
pricewatch: Dell UltraSharp U3818DW Zwart
Zal je wellicht wel een 2080 super voor nodig hebben.
Als je kan wachten dan is een 3070 perfect. (zelfde prijs als de 2070 die je nu wilt kopen) - mits voorradig.
Wachten op de 5000 series is ook een betere keus. Daarbij is een B550 of X570 bord ook een betere keuze.
Geen Corsair LPX nemen, dat is een brok probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Bad Brains op 14-10-2020 00:53 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-11 09:45
Bad Brains schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 00:48:
Even snel, een VA paneel wil je niet (google waarom niet) ik heb er een gehad komende van Dell IPS schermen en het was huilen.

Als ik het geld over had, kocht ik deze.
pricewatch: Dell UltraSharp U3818DW Zwart
Zal je wellicht wel een 2080 super voor nodig hebben.
Als je kan wachten dan is een 3070 perfect. (zelfde prijs als de 2070 die je nu wilt kopen) - mits voorradig.
Wachten op de 5000 series is ook een betere keus.
En waarom is dat dan?
Ik heb hier 2 34"VA schermen staan. In totaal 3.
En 1x een 34" IPS en een 27" IPS.

En die VA schermen bevallen heel goed op een ding na en dat is freesync met RTS games. Tot nu toe hebben alle VA schermen die ik getest heb last van backlight flickering en dat merk je met RTS games. Bij FPS niet.
Dus wat heb ik gedaan voor die RTS games een profiel gemaakt in de driver dat freesync uit staat en dan werkt het voor mij prima.

IPS heeft wat betere kijkhoeken en snellere prixel response maar de VA schermen hebben een veel hoger contrast. Dus het ligt er maar net aan wat je wilt.
Als je wilt gamen wil je 144Hz of in ieder geval 120Hz en geen 60. 60Hz is imo iets uit het jaar 2015.
Als je niet anders gewend bent is het prima maar heb je eenmaal 144Hz ervaren wil je nooit meer terug naar iets onder de 100. Sterker nog 100 voelt een beetje laggy aan als je 144Hz gehad hebt. Ik vond dat echt een verademing bij het spelen van games. Nee je speelt niet meteen beter maar het voelt zo veel soepeler aan.

Dus ik zou zelf voor een 3440x1440 scherm kijken nog hogere resoluties zijn niet handig omdat je dan geen hoge framerates meer haalt. Met 3440x1440 heb je eigenlijk al iets snellers dan de 5700XT of 2070Super nodig om echt richting die 144Hz en dus FPS te gaan. Want dat speelt het mooiste.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Astennu
Gunbird schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 00:41:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 103,30€ 103,30
1VideokaartenAsus GeForce RTX 2070 Super 8GB Dual Evo OC€ 489,99€ 489,99
1Interne harde schijvenSeagate ST2000DM008, 2TB€ 53,90€ 53,90
1BehuizingenCorsair Carbide 275R Tempered Glass Zwart€ 76,04€ 76,04
1MonitorenLG 35WN75C Zwart€ 529,90€ 529,90
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 74,55€ 74,55
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 63,90€ 63,90
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 106,90€ 106,90
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 105,-€ 105,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.792,48
Als het kan zou ik persoonlijk nog even wachten tot de nieuwe AMD kaarten de 28e gepresenteerd worden. Dat kan nog al wat betekenen voor de prijzen van de 2070 Super en 5700 XT kaarten.
En wellicht is het geen wat ze dan aankondigen wel erg interessant om te kopen. En nVidia komt de 29e met de 3070 voor +-500 euro die net zo snel zou zijn als een 2080 Ti. Kortom nu nog een 2070 Super voor 489 euro kopen is dan niet echt slim.
Ik zou proberen een RX6000 of 3070 kaart te pakken te krijgen en als dat niet lukt zeker voor een 2e hands kaart gaan maar niet de volle mep voor een oude generatie uitgeven. De 2070 Super moet echt naar benden in prijs. Ik zou overigens zelf voor de 5700 XT gaan die hebt je al voor 80-100 euro minder dan de 2070 Super en amper langzamer met de huidige drivers van beide bedrijven:
YouTube: RTX 3080 Unboxing & RX 5700 XT Update vs. 2070 Super & 2060 Super

RT is toch te langzaam op de 2070 Super om echt nuttig te zijn. Dan kan je beter voor de RTX 3000 serie of RX6000 serie kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 14-10-2020 01:04 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Bad Brains
Astennu schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 00:57:
[...]

En waarom is dat dan?
Ik heb hier 2 34"VA schermen staan. In totaal 3.
En 1x een 34" IPS en een 27" IPS.

etc etc
Dank voor je post, ik ga echter geen VA vs IPS discussie voeren.
Dat moet de OP zelf maar onderzoeken.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Astennu
Bad Brains schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 01:03:
[...]

Beetje makkelijk om te zeggen dat je er niet voor moet gaan en er bij zet ga maar googlen.
Als je dat doet kan je dat op die manier ook van IPS zeggen dat heeft ook z'n nodige nadelen waarvan je kan zeggen dat je er bij weg moet blijven (is bij goedkope IPS schermen ook zeker het geval).

Dus als je dat soort uitspraken doet is het wel handig om het een beetje te onderbouwen. Op het indernet kan je voor en tegens van elk product vinden altijd wel iemand die het niets vind.

• Bad Brains
Astennu schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 01:06:
[...]

Beetje makkelijk om te zeggen dat je er niet voor moet gaan en er bij zet ga maar googlen.
Als je dat doet kan je dat op die manier ook van IPS zeggen dat heeft ook z'n nodige nadelen waarvan je kan zeggen dat je er bij weg moet blijven (is bij goedkope IPS schermen ook zeker het geval).

Dus als je dat soort uitspraken doet is het wel handig om het een beetje te onderbouwen. Op het indernet kan je voor en tegens van elk product vinden altijd wel iemand die het niets vind.
Gewoon toch een discussie willen voeren, niet?
De beste man kan ook gewoon naar een winkel gaan waar hij naar IPS en VA kan vergel(k)ijken met zijn oogballen om te beslissen wat hij prettig vindt.
Niemand had het over de "waarheid" van het "indernet".

• Gunbird
Hey, als het helpt...ik heb nu een TN en een VA scherm, waarvan de VA veruit beter bevalt en daarom mijn hoofdscherm is van de 2. Een IPS heb ik nog niet uitgeprobeerd, ik zal hier eens een winkel binnenlopen om te zien wat het verschil is.

Ik merk idd dat ik net in de periode zit dat er heel veel veranderd/verbeterd qua CPU's en GPU's, en ik heb geen vreselijke haast om meteen een build te doen. Wachten is niet erg dus ik zal wat jullie opmerken zeker in de gaten houden.

Thx al vast voor de reacties :)

[ Voor 30% gewijzigd door Gunbird op 14-10-2020 01:27 ]

• Astennu
Bad Brains schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 01:10:
[...]

Gewoon toch een discussie willen voeren, niet?
De beste man kan ook gewoon naar een winkel gaan waar hij naar IPS en VA kan vergel(k)ijken met zijn oogballen om te beslissen wat hij prettig vindt.
Niemand had het over de "waarheid" van het "indernet".
Nee meer er voor zorgen dat posts nut hebben voor de geen die het vraagt.
Je lijkt de suggestie te wekken dat hij die moet vermeiden en voor IPS moet gaan.

Maar je ziet momenteel meer VA panelen dan voorheen omdat ze een stukjhe beter geworden zijn dan in het verleden.

VA en IPS hebben beide hun voor en tegens. En afhankelijk van wat je doet kan het een een betere keuze zijn dan het ander. Maar dat is vooral voor mensen die bv Semi professioneel of professioneel foto/video bewerking doen of bv Pro graming.
Voor Casual gaming en wat kantoorwerk wordt het gewoon een ander verhaal.

Natuurlijk doe je er altijd goed aan om je in te lezen over de verschillende technieken. Tenzij het je niet zo veel uit maakt dan is IPS of VA altijd wel goed.

Door dat je zelf niet aangeeft waarom je VA niet goed vind is het voor de TS lastig te bepalen waar hij voor zoekt dan krijg je meer de algemene nadelen van VA te zien maar die vind je van IPS net zo goed.

• Astennu
Gunbird schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 01:22:
Hey, als het helpt...ik heb nu een TN en een VA scherm, waarvan de VA veruit beter bevalt en daarom mijn hoofdscherm is van de 2. Een IPS heb ik nog niet uitgeprobeerd, ik zal hier eens een winkel binnenlopen om te zien wat het verschil is.

Ik merk idd dat ik net in de periode zit dat er heel veel veranderd/verbeterd qua CPU's en GPU's, en ik heb geen vreselijke haast om meteen een build te doen. Wachten is niet erg dus ik zal wat jullie opmerken zeker in de gaten houden.

Thx al vast voor de reacties :)
Even bekijken is altijd aan te raden. Al heb je net als met VA goede en slechte IPS schermen. Als je voor IPS gaat wil je eigenlijk wel iets met 1000:1 contrast bij een na meting. De meeste hebben dat wel op de spec sheet staan maar halen vervolgens maar 750-800:1 en dat ziet er dan niet super mooi uit. De betere schermen zitten boven de 1000.
De slechtere schermen hebben nog meer last van IPS glow. Bij een goed IPS scherm is dat niet zo storend bij een slechte wel.

Vooral qua GPU zou ik het even in de gaten houden.
Qua CPUs heb je natuurlijk de Ryzen 5000 serie maar die is ook duurder (300-330 euro) en er is nu nog geen Ryzen 5600 dus je krijgt meteen de 5600X.
Qua prijs prestatie verhouding is de 3600 dan gewoon het beste en erg goed. Afhankelijk van de games is die snel genoeg om een op 1440P nog GPU limited te laten zijn. 3440x1440 is nog zwaarder dus de CPU zal daar niet snel de bottelneck zijn. Ik zou dat extra geld dan eerder in een snellere GPU steken.
BV een RX6800XT 16GB of 3070/3080 (als je die te pakken kan krijgen).

Je kan de CPU later altijd nog een keer upgraden naar een 5600.

Persoonlijk zou ik trouwens wel voor een B550 bord gaan. Maar qua Prijs prestatie verhouding is die B450M wel beter.
Overigens kan je met een B450 pas vanaf januari de nieuwe Ryzen 5000 chips gebruiken. Met B550 kan dat deze maand nog (de nieuwe cpu's komen 5 nov uit).

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-11 11:48
Bad Brains schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 01:03:
[...]

Wanneer je niet bereid bent om meer advies te geven dan google het maar specifiek nadat de OP het volgende schreef:
Mijn laatste PC heb ik gebouwd in 2008, dus ik ben er al ff uit. Afgelopen 8 jaar gedaan met 3e handsjes maar heb nu het geld en de zin om weer vers te beginnen, maar het duizelt een beetje. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk onderzoek te doen naar wat het beste werkt en waarmee, maar over alles zijn tegenwoordig wel positieve of goede reviews te vinden. Uiteindelijk wat ik vraag is dit: gaat dit werken of kan ik bepaalde punten beter andere dingen aanschaffen die mijn langer plezier zullen geven al dan niet beter bij elkaar passen?
Kan je net zo goed helemaal niets zeggen, want de toegevoegde waarde van ga maar googlen is 0...

• Gunbird
Thx Astennu voor je advies. Ik zet dit even on hold voor een maandje, wacht even tot de nieuwe releases uit zijn en wat er dan allemaal veranderd, en misschien gooi ik nog eens 500 bovenop het budget om het meteen goed te doen.
Pagina: 1