Hoi allemaal,
Mijn ouders klagen al langere tijd dat hun PC te traag is dus het wordt tijd voor een upgrade.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Browsen, office, mailen en simpele spelletjes op het internet. Ze willen wel graag nog een cd/dvd speler in de PC.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€400, ik zet het systeem zelf in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik kan mijn oude dvd-speler overzetten en ik heb ook nog een Radeon HD5850 liggen voor eventueel wat extra grafische kracht.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een simpele basis PC. Zoveel mogelijk bang-for-buck.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zag een paar vergelijkbare topics voorbij komen, daar heb ik al wat informatie opgedaan. Meerdere keren werd een barebone geadivseerd. Ik denk er toch over om voor de non-barebone optie te gaan om o.a. upgrade mogelijkheden wat ruimer te houden. Ik heb gekozen voor de Intel Core i3-10100 tov van de Ryzen 3 3200g omdat de Intel CPU sneller is met name ook op het gebied van Office werk en maar 2 tientjes duurder is.
Ik heb met name twijfels mbt het moederbord, ik zag deze eerder geadviseerd worden. Het is een budget mobo waar ik zo snel geen uitgebreide reviews over kan vinden. Is dit gewoon een prima mobo voor een budget PC?
Kan ik in deze behuizing een dvd-speler kwijt?
Gaan deze onderdelen allemaal goed samen werken?
Hebben jullie nog eventuele tips en/of aanmerkingen?
Bij voorbaat dank.
Mijn ouders klagen al langere tijd dat hun PC te traag is dus het wordt tijd voor een upgrade.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Browsen, office, mailen en simpele spelletjes op het internet. Ze willen wel graag nog een cd/dvd speler in de PC.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€400, ik zet het systeem zelf in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik kan mijn oude dvd-speler overzetten en ik heb ook nog een Radeon HD5850 liggen voor eventueel wat extra grafische kracht.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een simpele basis PC. Zoveel mogelijk bang-for-buck.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zag een paar vergelijkbare topics voorbij komen, daar heb ik al wat informatie opgedaan. Meerdere keren werd een barebone geadivseerd. Ik denk er toch over om voor de non-barebone optie te gaan om o.a. upgrade mogelijkheden wat ruimer te houden. Ik heb gekozen voor de Intel Core i3-10100 tov van de Ryzen 3 3200g omdat de Intel CPU sneller is met name ook op het gebied van Office werk en maar 2 tientjes duurder is.
Ik heb met name twijfels mbt het moederbord, ik zag deze eerder geadviseerd worden. Het is een budget mobo waar ik zo snel geen uitgebreide reviews over kan vinden. Is dit gewoon een prima mobo voor een budget PC?
Kan ik in deze behuizing een dvd-speler kwijt?
Gaan deze onderdelen allemaal goed samen werken?
Hebben jullie nog eventuele tips en/of aanmerkingen?
Bij voorbaat dank.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i3-10100 Boxed | € 111,45 | € 111,45 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte H410M S2H | € 60,90 | € 60,90 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 60,90 | € 60,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W CM | € 58,81 | € 58,81 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 51,95 | € 51,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 401,91 | ||