Raar geluid sinds installeren windows DTS(gekocht zelfs).

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtroardinary
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-04 17:35
Beste tweakerts,

Enige tijd geleden had ik mijn razer kraken gesloopt met de dts(spatial sound) try out van windows.
Na wat onderzoek kwam ik erachter dat je niet zomaar dts moet activeren op Headsets waarbij dat niet ondersteund wordt^^
Nu ik een artic 5 heb en deze wel in de lijst stond dacht ik, laat me het weer eens proberen. Vond het geluid toch niks dus gelijk gedeinstalleerd. Toch bleef mijn geluid raar, immens, dof en voelt te ver ofzo.
Steelseries opnieuw geinstalleerd, default on/off, audio drivers verwijderd bij device manager.
Tot op heden nog niks geholpen.
Nou weet ik dat het de vorige keer weg was na nieuwe installatie van windows maar ik denk dat er vast wel een andere (snelle) weg is?

Let me know if you guys got some informationn

Groetekes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:23
Speaker config wel terug gezet naar stereo?
Bij aanzetten van spatial sound wordt deze op 5.1 gezet, maar bij uitzetten stom genoeg niet terug naar stereo. (Althans dat was mijn ervaring toen ik het maanden terug probeerde.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtroardinary
Heel frusterend. Kan ik die dts optie niet helemaal verwijderen uit me windows. ik snap er echt geen kut van^^ werkt erg op me zenuwen. Enige optie lijkt windows reinstall..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtroardinary
Syteem herstel heeft niet geholpen.
kan het zijn dat mijn Steel series artic 5 kapot is door windows dts aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtroardinary
Waarschijnlijk is mijn asrock b450m niet compatible met dts?
Waardoor als ik hem via windows installeer ipv mijn headsets dts het via de mobo gaat en niet via mijn headset?
I just dont know^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:29

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik vind het een zeer warrig verhaal, maar komt misschien omdat ik niet alle termen ken. Heb je de headset (en de eerdere die kapot zou zijn) al op een ander systeem geprobeerd?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtroardinary
Het is ook heel warrig^^
Waar het op neer komt is:
Sinds ik de dts spatial sounds van windows heb geprobeerd is mijn audio van mijn pc met steel series artic 5 heel ver weg en dof in games. Op mijn broer zijn computer werkt me headset wel gewoon goed...
Mis is mijn mobo asrock b450m niet compatible met dts en geeft dat nu problemen?
Of mis het wel gewoon de game zelf (warzone). Alles al opnieuw geinstallerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:29

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

En is de Razer Kraken ook nog op een andere pc getest?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:23
Heel vervelend, vast. Maar heb je al de speaker config doorlopen en hier weer stereo ingesteld in plaats van 5.1? Plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtroardinary
bartvl schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:39:
En is de Razer Kraken ook nog op een andere pc getest?
Deze was toen vervangen voor de steel series 5, en na een schone installatie van windows werkte deze heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtroardinary
Propheticus schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:41:
Heel vervelend, vast. Maar heb je al de speaker config doorlopen en hier weer stereo ingesteld in plaats van 5.1? Plaatje.
Ik leg het wrs allemaal een beetje onduidelijk uit, hiervoor mijn excuse komt omdat ik een beetje gefrusteerd aan het typen was...
Heb me (alle) speakers nu op stereo gezet, dit leek me eerst niet logisch omdat ik dus ook een 5.1 speaker zet heb die ik aan een dedicated soundcard heb gekoppeld.
Wordt vervolgd!
Ga weer even testen be right back^^
Pagina: 1