Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oude kast, nieuwe inhoud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Haarballetje
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-01 17:41
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Naast mijn Laptop met rtx2080 wil ik misschien mijn oude PC weer tot wat moois ombouwen. Ik merk dat wanneer ik de laptop aansluit op een 1440p scherm hij erg warm wordt en zelfs oververhit raakt.

Ik speel wat Wow, Warzone, Apex legends en nieuwe games.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik ben dus in Dubio, ik denk er te zijn met enkel een grafische kaart, mobo en een processor. Ik heb nog verschillende SSD's 32 GB werkgeheugen DDR4 en wat HDD's. Ook een kast en Cooler master Real Power voeding (520watt) heb ik nog.

Tussen de 500 en 1000 dan?

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Zie bovenstaand.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Graag stil, en niet knetterwarm.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Misschien.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Doe ik er slim aan om oude meuk te houden?

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
Welk DDR4 geheugen heb je exact?

Die voeding is een no go voor een nieuw systeem. Dat ding is gewoon te oud, niet betrouwbaar meer en door het interne design slecht compatibel.

• Haarballetje
Uszka schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:32:
Welk DDR4 geheugen heb je exact?

Die voeding is een no go voor een nieuw systeem. Dat ding is gewoon te oud, niet betrouwbaar meer en door het interne design slecht compatibel.
pricewatch: Patriot Viper 3 PV38G160C9K maar dan 32gb totaal, bars van 8 (4 totaal dus)

Dus sowieso een nieuwe voeding. Ja was ik al bang voor, er zit nog een eerste generatie i7 in haha.

• Uszka
Dat is geen DDR4 maar DDR3. Heb je niets aan met nieuwe hardware.

Overigens is het gelinkte geheugen een kit van 2 met een totaal van 8GB dus 4GB per module. Als je 4 van die modules hebt dan heb je 16GB.

[ Voor 52% gewijzigd door Uszka op 13-10-2020 21:52 ]

• Haarballetje
Hmm Dan heb ik die denk ik alweer vervangen. Moet die kast toch open.. het is denk ik dan iets van Corsair oid.. wel zeker DDR4

• Uszka
Dan heb je geen 1e gen i7. DDR4 wordt vanaf 6e gen gebruikt.

• Haarballetje
Uszka schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:51:
Dan heb je geen 1e gen i7. DDR4 wordt vanaf 6e gen gebruikt.
Haha ik had de situatie rooskleuriger ingeschat dan hij was.

Er zit in:
Antec performance one
MSI X58 moederbord
Intel i7 920 @2.67GHz
MSI GTX 760
12 GB DDR3 1600 MHz geheugen
En een Coolermaster Real Power 520W voeding.

Wat ik nog wel heb liggen is:
3 SSD's samen goed voor 750 GB.
2 HDD's samen 2TB

Ik moet zeggen (misschien door de hype) dat ik neig naar een AMD build.

Man, ik voel me echt een n00b, in de tijd dat dit uitkwam bouwde ik zelf PC's nu moet ik echt serieus om hulp vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door Haarballetje op 26-10-2020 22:08 ]

Pagina: 1