Vraag

• guidoootje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-04-2022
Deze week heb ik mijn nieuwe Netatmo slimme thermostaat en kranen ontvangen en geïnstalleerd. Alles lijkt verbonden en te werken op één ding na.

Op de begane grond hangt de thermostaat en de radiatoren hier hebben normale kranen, open en dicht. Boven , in de slaapkamers, hebben de radiatoren nu de slimme jongens van Netatmo.

Er lijkt alleen één radiator beneden zomaar warmte te vragen zonder dat de slimme thermosstaat zegt dat dit moet. Het is ook niet nodig qua temperatuur trouwens. Hij is wel heet terwijl de overige beneden geen warmte krijgen.

Hoe kan een radiator, met normale kraan zomaar warm worden zonder dat er een warmte vraag (nodig) is en de andere radiator op dezelfde etage koud blijven (zoals het hoort)??

TIA!

Alle reacties

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-01 16:51
Dit gebeurd neem ik aan alleen wanneer de CV warm water aan het geven is?

• guidoootje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-04-2022
Ow lees nu je reacties pas.

Inmiddels beneden ook op bijna alle radiatoren een slimme thermostaatkraan genomen om het probleem op te lossen. De grote convectorput afgesloten want was niet nodig.

Nu het kouder wordt mis ik de convectorput en komt probleem weer boven tafel.

Ik heb stadsverwarming. In de meterkast zit een M100-AG klep van Honeywell met een adapter erbij. De bekabeling van de oude Honeywell thermostaat zat ook op deze adapter. Klep open/dicht neem ik aan.

Het lijkt erop dat de Netatmo thermostaat deze klep, via de adapter niet open/dicht zet maar alleen open. Tot nu dus alles met slimme kranen die het werk deden en de rest van de radiatoren dicht zodat er geen doorlopende vraag. Maar goed, nu koud en mis ik de convectorput.

Snap niet waarom de thermostaat van Netatmo de adapter en M100-AG klep van Honeywell niet wil bedienen.

Ik heb inmiddels ook de Ralais kabel gebruikt, welke twee draden heeft om een ketel aan te sturen. Helaas werkt dit ook niet met de adapter en M100-AG.

Iemand ervaring hiermee met Netatmo?
Kan de thermostaat werken met de adapter en klep?
Moet ik de Ralais met kabels aansluiten op de adapter of de thermostaat zelf?

Netatmo staat al 1-2 weken vraag open zonder antwoord.

[Voor 40% gewijzigd door guidoootje op 01-02-2021 11:49. Reden: Foto's]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee