Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PS en media PC.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Brechtdc
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-05-2024
Onlangs een topic geplaatst om een oude Acer pc te herstellen. Dat liep dus niet goed. Waarschijnlijk is er meer aan de hand.
In ieder geval heb ik geen zin meer om verder te klooien en steek ik me bij dezen helemaal in 't nieuw :)
Hopelijk kan iemand eens checken of m'n keuze in orde is.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Photoshop, AoE definitive edition met degelijke beeld instellingen, zelf werken op m'n pc en terwijl netflix streamen naar de TV. Intensief (internet)gebruik met standaard apps; ik wist m'n vorige pc al eens te blokkeren door te snel te gaan. Wat marge om lang mee te kunnen gaan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Nog een 400 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb dit gekocht om een oude pAcer pc te herstellen/op te fleuren, maar wss is het moederbord kapot.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenGainward GeForce GTX 1650 D6 Ghost OC€ 145,90€ 145,90
1BehuizingenSilverstone Grandia GD04B€ 120,61€ 120,61
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 46,-€ 46,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 312,51

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 189,90€ 189,90
1MoederbordenASRock B550M Pro4€ 101,-€ 101,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 60,49€ 60,49
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 51,95€ 51,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 403,34

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet bepaald. Ik heb die Ryzen 5 gekozen omdat die minder warm wordt dan de Ryzen 7 2700X en hoop zo ergens een relatief stille build te maken.
De pc zal in m'n woonkamer staan en door de muur komen enkele kabels naar m'n bureau om er daar aan te kunnen werken. Een stil systeem is dus wel mooi meegenomen. Mocht dat niet het geval zijn kan ik later evt. wat stillere en krachtigere case fans steken.

Ga je overklokken?
Neen. Ik zal het wel moeten afleggen denk ik? 'Factory overclocked' staat er op de doos.

Wat verwacht je van ons?[i]
Is dit lijstje goed? Kan ik er alles mee doen wat ik wil?
Wat moet ik doen om met bluetooth apparaten te kunnen koppelen?
En is m'n voeding sterk genoeg, ook mocht ik toch ooit eens willen overclocken en het beste uit mijn pc halen?

Thx!! _/-\o_

Beste antwoord (via Brechtdc op 14-10-2020 11:06)

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
ja, dit gaat prima werken. met 16GB RAM zit je voorlopig goed (ook met heel veel chrome-tabjes), en voor de rest zijn dit degelijke en verstandige keuzes.
om bluetooth te doen heb je een bluetooth-stickje nodig zoals:
https://tweakers.net/blue...pWsTA2AvKLM5FTfzDwlK4NaAA

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
ja, dit gaat prima werken. met 16GB RAM zit je voorlopig goed (ook met heel veel chrome-tabjes), en voor de rest zijn dit degelijke en verstandige keuzes.
om bluetooth te doen heb je een bluetooth-stickje nodig zoals:
https://tweakers.net/blue...pWsTA2AvKLM5FTfzDwlK4NaAA

• Brechtdc
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-05-2024
Top :D Bedankt! Dan kunnen we aan de slag.