Goede software voor *sociaal* telemeeten grote groep?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliepo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 13:24
Beste allen,

Zoals waarschijnlijk velen van ons hier op Tweakers, werk ik op het moment thuis vanwege Corona, wat logisch tot gevolg heeft dat een groot deel sociale contacten wegvallen. Daar komt nog bij dat een goed deel van mijn collega's international is en daarmee soms ook single, wat het sociale isolement natuurlijk enkel erger maakt.

Omdat ik zelf en ook enkele collega's hier toch wel echt last van hadden, besloten we tot virtuele lunch meetings. Dat werkt vrij prima, maar er is een groot nadeel: er kan maar één iemand tegelijk aan het woord zijn en de rest moet luisteren, of het wordt meteen chaos. Zeker met een grote groep is dat lastig en heeft er in de praktijk voor gezorgd dat we nu geen virtuele lunch meetings meer houden.

Tijdens een fysieke lunchmeeting met een grote groep zie je vaak dat er dynamisch kleine subgroepen vormen - vaak gebaseerd op wie er in de buurt zit - van twee of meer personen die andere onderwerpen bespreken (en hoe was je weekend? hoe gaat het met ...?), waarbij je kunt meeluisteren/praten met een onderwerp dat je interessant vindt.

De vraag is nu natuurlijk: hoe dit het beste te reproduceren in de virtuele wereld?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoom met breakoutrooms? Dan kun je vrij makkelijk met een paar mensen in een apart groepje gaan zitten. Het nadeel is wel dat je niet snel switcht naar een ander groepje en iemand het moet reguleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliepo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 13:24
TERW_DAN schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:04:
Zoom met breakoutrooms? Dan kun je vrij makkelijk met een paar mensen in een apart groepje gaan zitten. Het nadeel is wel dat je niet snel switcht naar een ander groepje en iemand het moet reguleren.
Zeker interessant om eens naar te kijken, bedankt voor de suggestie. Ik heb dit gebruikt gezien worden tijdens een teleconferentie en daar werkte het vrij prima, dus zeker een optie. Nadeel is inderdaad wel zoals je opmerkt dat het even switchen er niet echt in zit.