Mijn vraag
Ik speel langzaam aan met slimme lampen en stekkers en vind het zo fijn dat ik wil uitbreiden.
Ik doe nu alles via google home omdat ik dan vanaf mijn telefoon (Android) en mijn vrouw iOS beide dezelfde lay-out hebben. Wat redelijk overzichtelijk is.
Waar ik nu tegen aan loop is dat alles via google gaat en veel dingen via wifi gaan.
Met kans op storing wil ik dus graag een systeem wat offline ook functioneert.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ik heb nu het volgende .
Slimme lampen en stekker van IKEA tradfri met een hub.
Sonoff pow schakelaars en sonof stekker plug die heel fijn zijn omdat er een fysieke knop aanwezig is.
Die gaan over China (ewelink) en vervolgens google home.
Sonos connect voor de analoge stereo installatie.
En nu bij de action lsc bewegings melders en lampen gekocht om een hotel schakeling van de hal beneden en boven te maken .
Gaat via China cloud service (tuya).en ook weer google home.
Netatmo présence camera
Honeywell lyric r6
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Google home app .
Ik heb gekeken naar homemassistant maar het bewerken van codes en zoeken op github is mij te veel werk .
Nu zag ik homey en die lijkt alles te moeten kunnen wat ik wil.
Ik wil dus onder andere de badkamer verlichting ook op sensoren en de ventilatie bij een hoge luchtvochtigheid.
P1 meter van homewizard kunnen zien buiten hun app op.
Lampen kunnen schakelen bij schemer .
Betrouwbare bewegingssensoren die niet snel leeg gaan.
Als ik alles offline kan doen dan kan ik de lampen onder constante stroom zetten en de fysieke schakelaars vervangen voor een blindplaat of een slimme muur schakelaar die ook met de zigbee lampen werken.
Zijn er nog alternatieve home controllers die voor luie mensen goed te behappen zijn en betrouwbaar.
Prijs onder 1000 euro.
Ik speel langzaam aan met slimme lampen en stekkers en vind het zo fijn dat ik wil uitbreiden.
Ik doe nu alles via google home omdat ik dan vanaf mijn telefoon (Android) en mijn vrouw iOS beide dezelfde lay-out hebben. Wat redelijk overzichtelijk is.
Waar ik nu tegen aan loop is dat alles via google gaat en veel dingen via wifi gaan.
Met kans op storing wil ik dus graag een systeem wat offline ook functioneert.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ik heb nu het volgende .
Slimme lampen en stekker van IKEA tradfri met een hub.
Sonoff pow schakelaars en sonof stekker plug die heel fijn zijn omdat er een fysieke knop aanwezig is.
Die gaan over China (ewelink) en vervolgens google home.
Sonos connect voor de analoge stereo installatie.
En nu bij de action lsc bewegings melders en lampen gekocht om een hotel schakeling van de hal beneden en boven te maken .
Gaat via China cloud service (tuya).en ook weer google home.
Netatmo présence camera
Honeywell lyric r6
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Google home app .
Ik heb gekeken naar homemassistant maar het bewerken van codes en zoeken op github is mij te veel werk .
Nu zag ik homey en die lijkt alles te moeten kunnen wat ik wil.
Ik wil dus onder andere de badkamer verlichting ook op sensoren en de ventilatie bij een hoge luchtvochtigheid.
P1 meter van homewizard kunnen zien buiten hun app op.
Lampen kunnen schakelen bij schemer .
Betrouwbare bewegingssensoren die niet snel leeg gaan.
Als ik alles offline kan doen dan kan ik de lampen onder constante stroom zetten en de fysieke schakelaars vervangen voor een blindplaat of een slimme muur schakelaar die ook met de zigbee lampen werken.
Zijn er nog alternatieve home controllers die voor luie mensen goed te behappen zijn en betrouwbaar.
Prijs onder 1000 euro.