Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burpje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03-2022
Ik heb nog een Galaxy S8 met nekele sim. Ik stap nu over naar een S20 met dual sim. Ik hoef dan niet meer met een telefoon van mijn werk en prive te lopen. Nu ben ik benieuwd hoe ik bv mijn whatts app van zowel werk als prive op de nieuwe telefoon krijg. Ik kan nergens een stappenplan of handleiding vinden. Ik wil eigenlijk de twee verder gescheiden houden, dus contacten etc niet gedeeld. En hoe zit het met bv een extra geheugenkaart die ik nu gebruik in mijn prive telefoon? Die past zeker niet meer in de S20 als er 2 sims in zitten?

Probeer me even voor te bereiden op de wissel en de daarbij altijd behorende stress of alles netjes over gaat :)

Dank alvast.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Wanneer je geen werkprofiel hebt via je werk kan je een app als Shelter gebruiken om de boel gescheiden te houden. Voor het werk kan je best WhatsApp Business gebruiken, kan je ook afwezigheidsassistent instellen etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Dat hoeft allemaal niet. Samsung zal net als iedere andere fabrikant gewoon een ingebouwde functie voor een dubbele Whatsapp client hebben.

Dat kun je vinden onder Dual Apps, Parallel space etc.

Whatsapp Bussines is bedoeld voor bedrijven die het inzetten als marketingtool. Dus niet om te appen met je collega's.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartphonetips
Jeroenneman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:28:
Dat hoeft allemaal niet. Samsung zal net als iedere andere fabrikant gewoon een ingebouwde functie voor een dubbele Whatsapp client hebben.

Dat kun je vinden onder Dual Apps, Parallel space etc.

Whatsapp Bussines is bedoeld voor bedrijven die het inzetten als marketingtool. Dus niet om te appen met je collega's.
OP wil contacten gescheiden houden, met app klonen gaat hij er dus niet geraken. WhatsApp Business is prima om te appen met collega's, ik doe dat al bijna 2 jaar zo en maak veelvuldige gebruik van de functie 'snelle antwoorden'.

[ Voor 4% gewijzigd door Smartphonetips op 14-10-2020 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Smartphonetips schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:49:
[...]

OP wil contacten gescheiden houden, met app klonen gaat hij er dus niet geraken. WhatsApp Business is prima om te appen met collega's, ik doe dat al bijna 2 jaar zo en maak veelvuldige gebruik van de functie 'snelle antwoorden'.
Voor gescheiden contacten kun je prima gebruik maken van ingebouwde opties. Dan kun je ook netjes aangeven met welke SIM welke personen gebeld moeten worden.

Je zou zelfs nog een compleet apart profiel kunnen aanmaken op de telefoon, maar dat vind ik persoonlijk dan weer te ver gaan, omdat je dan continu moet wisselen van omgeving.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

WA business inderdaad perfect hiervoor en komt met handige functies als snelle antwoorden en afwezigheidsmelding e.d. Waar het "voor bedoeld" is maakt geen klote uit en wie bepaald dat eigenlijk?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
Jeroenneman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:02:
[...]

Voor gescheiden contacten kun je prima gebruik maken van ingebouwde opties. Dan kun je ook netjes aangeven met welke SIM welke personen gebeld moeten worden.

Je zou zelfs nog een compleet apart profiel kunnen aanmaken op de telefoon, maar dat vind ik persoonlijk dan weer te ver gaan, omdat je dan continu moet wisselen van omgeving.
Je hebt gelijk, het is blijkbaar mogelijk bij Samsung om gescheiden contacten te gebruiken. Maar ik hou wel van een sandbox omgeving voor mijn werk apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burpje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03-2022
Ja eigenlijk wil ik gewoon 2 telefoons in een. Nu loop ik er met 2 in de rondte. Dubbele whattsapp is gewoon mogelijk maar hoe zet ik het over van beide telefoons?

Dank alvast voor de reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Burpje schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:15:
Ja eigenlijk wil ik gewoon 2 telefoons in een. Nu loop ik er met 2 in de rondte. Dubbele whattsapp is gewoon mogelijk maar hoe zet ik het over van beide telefoons?

Dank alvast voor de reacties
Heb je het al geprobeerd dan ?

Want je stelt de eerste in, en download de geschiedenis, en daarna de andere, en idem ...
Pagina: 1