Online dienst vergeten op te zeggen, wat aan te doen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krosis
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-10 14:31
Hi,

Mijn (zwangere) vrouw is schijnbaar 2 weken terug telefonisch benaderd door Eduspel met de vraag of ze van puzzelen hield, dit is zo dus hebben ze een account aangemaakt. Vandaag kreeg ze een factuur binnen voor 3x36,50 waar ze een beetje van schrok want ze was het hele gebeuren alweer vergeten.

Ze heeft teruggebeld en wilde opzeggen, maar schijnbaar kan dit pas nadat de derde termijn betaald is. Huh?

Nu ik een beetje rond heb gegoogled blijkt dit best een schofterig bedrijf te zijn en is mijn vrouw niet de enige die erin getrapt is (vanavond ook even de klacht bij klacht.nl toevoegen maar lijkt niet zoveel uit te maken). Maar nu, voor diegene die misschien wat meer in deze materie zitten heb ik wat vragen:

Klopt het dat we de dienst pas na de laatste termijn mogen opzeggen? Shit happens, maar liever niet nog een keer 3 maanden als we het weer vergeten.
Wat context uit de mail:

> Herroepen binnen de opzegtermijn? Je kunt je binnen 2 weken herroepen door het herroepingsformulier online in te vullen. Dit kun je vinden na het inloggen op je account. Indien je niet binnen 2 weken de overeenkomst ontbindt via de herroepingsformulier speel je het eerste kwartaal mee tot wederopzegging.

Ik begrijp dat we nu dus geen herroepingsrecht meer hebben, maar mogen ze zomaar zeggen dat als je niet ontbindt speel je 3 maanden mee?

Omdat het allemaal telefonisch is gegaan, is het mogelijk om het te annuleren? Lijkt mij dat de bewijslast bij hun ligt dat we er mee akkoord zijn gegaan, of is dat wettelijk afgedekt?

Iemand nog tips om deze situatie aan te pakken?

Groet

Beste antwoord (via krosis op 13-10-2020 17:59)

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-10 19:16
Is dat dan de eerste schriftelijke akkoord?
Nee, jij/jullie hadden een schriftelijk akkoord moeten geven.
Hier heb je een voorbeeldbrief om ze dat nog duidelijk te maken:
https://www.consuwijzer.n...voor-aankoop-per-telefoon

[ Voor 45% gewijzigd door Bushie op 13-10-2020 16:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 12:24
Heb je iets aan het volgende?
Start bedenktijd
De bedenktijd start op de dag dat u uw bestelling krijgt op het door u gekozen adres.

Koopt u meerdere producten in 1 bestelling? Dan gaat de bedenktijd in op de dag dat u alle producten van deze bestelling heeft gekregen.
Sluit u een abonnement waarbij u regelmatig een product krijgt, zoals bij een tijdschrift? Dan gaat de bedenktijd in op de dag dat u het eerste product ontvangt.
Sluit u een leveringscontract, bijvoorbeeld voor water, gas of elektriciteit? Dan start de bedenktijd op het moment dat u het contract sloot.
Bestelt u een dienst en een product samen, zoals een telefoonabonnement met telefoon? Dan gaat de bedenktijd in op de dag dat u het product (de telefoon) krijgt, op het door u gekozen adres.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krosis
Steefph schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:58:
Heb je iets aan het volgende?

[...]
In ons geval is de start van de bedenktijd hetzelfde als de start van het opzegtermijn dus denk het niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bushie
waarschijnlijk had e.e.a. schriftelijk akkoord bevonden moeten worden, daarna gaan pas de twee weken bedenktijd in.
https://www.consuwijzer.n...ldig/schriftelijk-akkoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:28

Snow_King

Konijn is stoer!

Je kan ook gewoon zeggen: Succes met je factuur en tot ziens!

Het was voor ons niet duidelijk dat de dienst zo veel kostte en dit is dus niet genoeg kenbaar gemaakt.

Kijk dan eens hoe ver te gaan met incasseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krosis
Bushie schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:02:
waarschijnlijk had e.e.a. schriftelijk akkoord bevonden moeten worden, daarna gaan pas de twee weken bedenktijd in.
https://www.consuwijzer.n...ldig/schriftelijk-akkoord
Vandaag een mail gekregen met deze tekst

> Geachte Heer/Mevrouw

> Refererend aan ons telefoongesprek bevestigen wij de gemaakte afspraak met betrekking tot de betaling.

Is dat dan de eerste schriftelijke akkoord? Dat zou betekenen dat we nog wel op zouden kunnen zeggen. De rest is schijnbaar via telefoon gegaan - zie verder geen correspondentie.
Snow_King schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:05:
Je kan ook gewoon zeggen: Succes met je factuur en tot ziens!

Het was voor ons niet duidelijk dat de dienst zo veel kostte en dit is dus niet genoeg kenbaar gemaakt.

Kijk dan eens hoe ver te gaan met incasseren.
Probleem is dat in de eerste mail stond dat er een maandbedrag van 36,50 was. Staat nergens vermeld dat het telkens over een kwartaal gaat. Mogelijk is dat wel tijdens het gesprek verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04:32
Edit. Niet goed gelezen.

[ Voor 93% gewijzigd door mathy_ op 13-10-2020 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 12:24
krosis schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

In ons geval is de start van de bedenktijd hetzelfde als de start van het opzegtermijn dus denk het niet
Maar, jullie hebben in de afgelopen weken al iets ontvangen? Of is de factuur het eerste wat je ontvangt?

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Geen idee of het mag of niet, maar op hun site staat het wel duidelijk aangegeven:
IS HET EEN LANGDURIGE ABONNEMENT, ZIT IK ER AAN VAST?
U kunt het om de 3 maanden opzeggen. Je speelt tot wederopzegging. Het is dus geen abonnement waar u aan vast zit voor 12 maanden of langer.

WAT ZIJN DE ABONNEMENTSGELDEN?
Het kost maandelijks €36,50.

HOE KAN IK ME AFMELDEN?
Indien u zich wenst af te melden voor EduSpel dient u zich binnen de opzegtermijn het herroepingsformulier digitaal in te vullen. U dient zich in te loggen op uw persoonlijke pagina en hier vindt u het herroepingsformulier. Deze dient u dan ook in te vullen zodat u afmelding verwerkt kan worden. Afmelden kan enkel op deze manier.
Maar dan kom je in de discussie: gelijk hebben is niet ook je gelijk krijgen.

Geen idee wat ze je vriendin verteld hebben, maar kennelijk is ze akkoord gegaan dat er een account voor haar is aangemaakt. Dat ze vervolgens zelf is vergeten daar iets mee te doen, tja... dat kan je Eduspel niet kwalijk nemen.

Wat mij overigens niet duidelijk wordt: Heeft zij een "proef"account gekregen om X dagen / weken gratis te mogen spelen? En heeft ze gebruik gemaakt van de diensten van Eduspel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krosis
Steefph schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:08:
[...]

Maar, jullie hebben in de afgelopen weken al iets ontvangen? Of is de factuur het eerste wat je ontvangt?
We hebben al eerder iets ontvangen, dit is de eerste mail:

Het is zover!

Je kunt nu inloggen op onze website, speel meteen de leukste educatieve spelletjes, games en verdien exclusieve prijzen met het oplossen van puzzels.

Hierbij je geactiveerde inlog:

INLOGGEVENS

INLOG: email
PASSWORD:wachtwoord

SPEEL 14 DAGEN GRATIS

LOG IN

Wil je optimaal gebruiken blijven maken van ons?

Dat kan heel eenvoudig. De contributie voor de eerste maand van € 36,50 betaal je via onderstaande link zodat daarna het maandelijkse contributiebedrag via een automatische incasso van je bankrekening kan worden afgeschreven.

---------------------

We waren dus in de veronderstelling dat je gewoon 14 dagen soort van proef kon draaien, en dan binnen die 14 dagen op kon zeggen zonder problemen. Maar als je vergeet op te zeggen zit je dus 3 maanden vast voor ~100 euro. Dus ze heeft het product alwel kunnen gebruiken.
BastaRhymez schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:09:
Geen idee of het mag of niet, maar op hun site staat het wel duidelijk aangegeven:

[...]

Maar dan kom je in de discussie: gelijk hebben is niet ook je gelijk krijgen.

Geen idee wat ze je vriendin verteld hebben, maar kennelijk is ze akkoord gegaan dat er een account voor haar is aangemaakt. Dat ze vervolgens zelf is vergeten daar iets mee te doen, tja... dat kan je Eduspel niet kwalijk nemen.

Wat mij overigens niet duidelijk wordt: Heeft zij een "proef"account gekregen om X dagen / weken gratis te mogen spelen? En heeft ze gebruik gemaakt van de diensten van Eduspel?
Ja eensch met dat wij hier de fout hebben gemaakt door niet op te zeggen.

> Heeft zij een "proef"account gekregen om X dagen / weken gratis te mogen spelen?

Dat is mij dus ook onduidelijk, ik denk van niet. Ze zeggen wel speel 14 dagen gratis, maar schijnbaar ga je toch een contract aan?

[ Voor 32% gewijzigd door krosis op 13-10-2020 16:14 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +7 Henk 'm!

• Bushie
Is dat dan de eerste schriftelijke akkoord?
Nee, jij/jullie hadden een schriftelijk akkoord moeten geven.
Hier heb je een voorbeeldbrief om ze dat nog duidelijk te maken:
https://www.consuwijzer.n...voor-aankoop-per-telefoon

[ Voor 45% gewijzigd door Bushie op 13-10-2020 16:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dan weet je dit voor de volgende keer, NOOIT iets via de telefoon afnemen.
Ook niet die super duper MEGAKLAPPER aanbieding.

[ Voor 26% gewijzigd door Ernemmer op 13-10-2020 16:15 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Holy shit, die site. :')
Maak u kind blij met, kinderspellen, kleurplaten en de leukste tekenfilms.
Spelenderwijs leerzame spellen oplossen is veel aangenamerm voor kinderen. Niet alleen spelen de kinderen maar leren zij ook nieuwe woorden, waarmee de woordenschat van u kind verder word ontwikkeld. Hier vind u dan ook spelletjes die behulpzaam zijn in het helpen van hun zelfontwikkeling. Voor kleine kinderen hebben we krassen, puzzels en het alfabet. Voor oudere kinderen hebben we moeilijke woorden om te leren, het spelletje om d's en t's te leren spellen en rekensommetjes om te oefenen.
:')

Misschien moeten ze zelf nog even wat puzzelspelletjes doen voor de d's en t's voordat ze zelf zulke tenenkrommende teksten opstellen, en de meeste zinnen lopen ook voor geen meter.

Maar ja, kansloos bedrijf.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
krosis schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:10:
[...]

We hebben al eerder iets ontvangen, dit is de eerste mail:

Het is zover!

Je kunt nu inloggen op onze website, speel meteen de leukste educatieve spelletjes, games en verdien exclusieve prijzen met het oplossen van puzzels.

Hierbij je geactiveerde inlog:

INLOGGEVENS

INLOG: email
PASSWORD:wachtwoord

SPEEL 14 DAGEN GRATIS

LOG IN

Wil je optimaal gebruiken blijven maken van ons?

Dat kan heel eenvoudig. De contributie voor de eerste maand van € 36,50 betaal je via onderstaande link zodat daarna het maandelijkse contributiebedrag via een automatische incasso van je bankrekening kan worden afgeschreven.

---------------------

We waren dus in de veronderstelling dat je gewoon 14 dagen soort van proef kon draaien, en dan binnen die 14 dagen op kon zeggen zonder problemen. Maar als je vergeet op te zeggen zit je dus 3 maanden vast voor ~100 euro. Dus ze heeft het product alwel kunnen gebruiken.

[...]

Ja eensch met dat wij hier de fout hebben gemaakt door niet op te zeggen.

> Heeft zij een "proef"account gekregen om X dagen / weken gratis te mogen spelen?

Dat is mij dus ook onduidelijk, ik denk van niet. Ze zeggen wel speel 14 dagen gratis, maar schijnbaar ga je toch een contract aan?
Tja, zoals gezegd: Gelijk hebben is niet gelijk krijgen...
Je hebt 14 dagen een "proef"account gehad. Nu sturen ze de rekening voor het abonnement (neem aan dat die 14 dagen om zijn). En het is niet gek dat je een contract aangaat, dat is het hele verdienmodel. Als je daarna jezelf nog moet "aanmelden", haken veel mensen af. Dus je proefperiode wordt (bij geen opzegging) automatisch omgezet in een betaald account.

Het is zuur, 3x 36,50 euro aftikken, maar je vriendin heeft er zelf bijgezeten...
Vraag is hoeveel tijd en moeite je wilt steken in die 110 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krosis
BastaRhymez schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:25:
[...]

Je hebt 14 dagen een "proef"account gehad. Nu sturen ze de rekening voor het abonnement (neem aan dat die 14 dagen om zijn). En het is niet gek dat je een contract aangaat, dat is het hele verdienmodel. Als je daarna jezelf nog moet "aanmelden", haken veel mensen af. Dus je proefperiode wordt (bij geen opzegging) automatisch omgezet in een betaald account.

Het is zuur, 3x 36,50 euro aftikken, maar je vriendin heeft er zelf bijgezeten...
Ja de vraag is ook niet of het logisch is wat ze doen, maar of het juridisch ok is en of wij er nog wat tegen kunnen doen.

Ik denk dat we nog een keer gaan bellen en anders de "Ongeldige overeenkomst voor aankoop per telefoon" gaan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:30
BastaRhymez schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:25:
[...]

Dat gaat ook de andere kant op. De TS heeft nog niet betaald zo te lezen.

Dan komt er worst-case een incassoburo langs, maarja, als je nooit expliciet akkoord bent gegaan indien dit wel benodigd was dan lijkt me dat geen probleem.

Maar ianal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:18
https://www.plusonline.nl...0van%20uw%20toezegging%3F

Ziet er naar uit dat jullie geluk hebben. Zolang jullie niets schriftelijk hebben bevestigt zit je goed.

Nu weet ik niet of inloggen ook als bevestiging kan gelden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• E.F.
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-10-2020
Wij hebben precies hetzelfde gehad. Mijn man werd gebeld op zijn werk, heeft alleen ja gezegd op de vraag of de gegevens klopten. Heeft daarna een mail gehad, maar niet gelezen. En inderdaad toen kwam de rekening, niet gereageerd, werd hij gebeld. Ik heb de volgende morgen gebeld, kreeg mevrouw *knip* van de klantenservice. Heb haar heel duidelijk verteld dat ik niet van plan was om 1 cent te betalen, grote ruzie gehad. Had op klachtcompas klacht neergezet. Gedreigd met een advocaat. Uiteindelijk kon er iets geregeld worden, hoefde niets te betalen maar moest wel klacht verwijderen. Prima. Hun mail waarin staat dat ik niet hoef te betalen en dossier gesloten word, is op verzoek van klachtenkompas.nl naar hen doorgestuurd.
Mijn advies, niet betalen!! Ze laten je maar half opgenomen gesprek horen als je er om vraagt. Poot stijf houden, werkte bij ons. Succes.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 24-10-2020 08:22 . Reden: Het noemen van medewerkers bij de (volledige) naam voegt niets toe. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:25

LankHoar

Langharig tuig

@krosis het laatste stuk tekst in de eerste mail die je gekregen hebt doet vermoeden dat je pas een abo afneemt zodra je betaald, en anders na 14 gratis dagen het zaakje vanzelf stopt. Los daarvan - mocht de geposte tekst de hele tekst in de mail zijn - staat er nergens een overzicht van wat er precies telefonisch afgesloten zou moeten zijn, en bovendien niet dat je nog kunt opzeggen. Dat zijn volgens mij allemaal dingen die verplicht zijn.

Zou naar de voorbeeldbrief van @Bushie kijken en zeker niet betalen. Dan geef je dit soort slechte praktijken alleen maar redenen om in stand te blijven.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:33

-d-

Geen KVK nummer op de site, geen algemene voorwaarden - lijkt me niet rechtsgeldig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• petersenjw
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-10-2020
Eduspel

Een aantal weken geleden gebeld dat je gratis kon mee spelen met Eduspel. hiermee akkoord gegaan alleen moet je wel zelf afmelden anders speel je een kwartaal mee voor 36,50 per maand. Precies 2 weken na verstrijken termijn word je gelijk gebeld dat je meespeelt voor een kwartaal van 36,50 per maand, en dat opzeggen niet meer mogelijk is. Je word er aan herinnert dat je zelf akkoord bent gegaan dreigen met bijkomende incasso kosten. zonder ook maar te vragen of je het product van eduspel naar tevredenheid ervaart. het enige wat ze willen is geld verder niks. je krijgt er ook nooit de zelfde persoon te spreken en iedere keer wordt er gebeld vanaf een ander telefoon nummer.
Je word gebeld op een moment dat het je niet uitkomt ze overvallen je met (zogenaamd) gratis maar pas op ga er niet op in ook vind je bij google geen reviews deze zijn afgeschermd het regent klachten op internet over deze instantie.

Graag dit soort bedrijven stoppen niemand zit hierop te wachten zeker niet als je op deze mannier er aan vast wordt gepind. als iemand met zulke wanorde een bedrijf voert hoort deze op de vingers getikt te worden.

Het enige wat ik wilde is andere mensen waarschuwen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Mag ik iedereen er op wijzen dat dit geen ervaringentopic is voor Eduspel. Eigen ervaringen zijn hier dus ook niet (meer) de bedoeling.

Dan kunnen we het hier weer over de casus van TS hebben.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-10 19:08
Voorkomen is makkelijk volgens mij. Gewoon de vaste lijn opzeggen. Ik word nooit telefonisch benaderd. Geeft een hoop rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 11:33

Basszje

Reisvaap!]

Als je verder geen schriftelijk accoord heb gegeven hebben ze in principe geen poot om op te staan. Laat ze maar bewijzen dat er een overeenskomst tot stand is gekomen die rechtsgeldig is.

Daarnaast kan je er ook fijntje op wijzen dat hun site op geen vorm voldoet aan de eisen die normaal gelden ( geen KVK, geen privacy-statement etc ) . Grappig genoeg kan je niet eens een account aanmaken.

Zou ze mededelen dat je betwist dat er een overeenkomst tot stand is gekomen, vraag om het bewijs en laat ze het verder maar uitzoeken. Zoek online even naar de juiste termen. Beetje beslagen ter ijs komen helpt .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Pagina: 1