Reguliere gsm-providers België vs VOIP /data only abonnement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1020
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-08-2021
Hoi,

Als inwoner van België ben ik al jarenlang behoorlijk jaloers op de Nederlandse abonnementsformules, voornamelijk tov prijs in absolute zin (goedkoop!) en de prijs/kwaliteitsverhouding (aantal GB/belminuten).

Hoewel het tij enigszins aan het keren is (o.a. mobile vikings) vind ik het de huidige abonnementsformules nog altijd veel te duur voor wat je ervoor terugkrijgt. Daarbij is vooral de data die maandelijks verloopt (je kan niet opsparen) mij een flinke doorn in het oog.

Mijn vraag is dan ook: zijn er anno 2020 opties om reguliere providers/kosten te vermijden, zonder in te boeten aan bereikbaarheid?

Mijn usercase:
- Enkele GB's aan data per maand (3-5).
- Ik wil bellen/gebeld kunnen worden in het geval van noodgevallen/als het niet anders kan. In besef mij dat ik 95% via Whatsapp kan doen, maar voor bv. een afspraak bij de dokter zal ik altijd nog via de telefoon moeten bellen.

Wat ik tot nu toe heb gevonden:
- Orange Go Intense: 15gb /maand+ onbeperkt bellen voor 21 euro icm internet. De beste prijs-kwaliteitverhouding die ik kon vinden in België, maar het aantal GB gebruik ik bij lange na niet.
- Data-only abonnement bij mobile vikings van 8GB/15 euro per maand. Nadeel is dat ook dit tegoed maandelijks vervalt (onzin) plus dat je helemaal niet kan bellen. Als je hier dan nog zoiets als een VOIP bij moet betalen, zit je volgens mij ook weer rond de 20 euro straks en dan ben ik nog beter af met een klassieke formule.

Meer tweakers hier die met dit bijlje gehakt hebben / advies kunnen geven? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrpmm
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Een dual-sim telefoon met een herlaadkaart van Jim mobile om af en toe te bellen (8ct/min en 5 euro per jaar minimum) en een andere kaart voor data (MV van 8gb voor 15 EUR lijkt de beste deal).