Subwoofer op wifi-stopcontact?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdburgt1980
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-02 10:11
Ik heb twee subwoofers, die nu op standje "auto" staan (dus bij signaal gaan ze aan). Ik heb echter begrepen dat subwoofers in deze stand nogal energie-slurpers zijn.

Ik zit er daarom aan te denken om ze op een wifi-stopcontact aan te sluiten. Het idee is dat ze dan tegelijkertijd met de andere apparatuur aangaan (via Alexa).

Vraag: heeft iemand ervaring met een sub op een wifi-stopcontact, of kan iemand redenen bedenken om die niet te doen (bijv. interferentie, overload, etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:11
Ja hoor, kan prima. Kijk wel even naar de maximale vermogen wat je wifi stopcontact kan schakelen. Veel zijn beperkt op 16A.
Heb zelf een blitzwolf, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdburgt1980
Thanks! Maar 16A is toch meer dan voldoende voor een enkele subwoofer van 500W RMS / 1000W max? (beide subs krijgen ieder een eigen wifi stopcontact)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 21:59
jvdburgt1980 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:14:
Thanks! Maar 16A is toch meer dan voldoende voor een enkele subwoofer van 500W RMS / 1000W max? (beide subs krijgen ieder een eigen wifi stopcontact)
Dat moet prima kunnen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@jvdburgt1980 soms hebben recievers aan de achterkant ook (nog) geschakelde stopcontacten welke je er voor kunt gebruiken, of anders een spanningsslof welke middels één master (de reciever) een zestal slaves kan schakelen.

https://www.hornbach.nl/s...-3-m/8819126/artikel.html

óf de 8-voudige die ook nog twee normale permanente uitgangen heeft:

https://www.hornbach.nl/s...-3-m/8819125/artikel.html

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 13-10-2020 15:34 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Will_M schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:29:
@jvdburgt1980 soms hebben recievers aan de achterkant ook (nog) geschakelde stopcontacten welke je er voor kunt gebruiken,...
Dat is een feature die ik al heel wat jaren niet meer gezien heb op receibers. Volgens mij zijn/waren die ook niet bedoelt voor apparatuur als subwoofers maar eerder iets van een DVD- of Blu-rayspeler van enkele tientallen Watts.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FeaR schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:51:
[...]

Dat is een feature die ik al heel wat jaren niet meer gezien heb op receibers. Volgens mij zijn/waren die ook niet bedoelt voor apparatuur als subwoofers maar eerder iets van een DVD- of Blu-rayspeler van enkele tientallen Watts.
De laatste reciever welke ik er persoonlijk mee gehad heb was er een uit de Yamaha RX-Ax20 serie (2012). Die machines hadden nog een voeding welke er ook op berekend was.

Tegenwoordig moet alles groen of blauw zijn.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik zou wel eerst even kijken hoeveel energie die subwoofers echt verbruiken in standby. Of via de specs, of het zelf nameten. Als het een oudere is kan het behoorlijk wat zijn, een moderne zou het verwaarloosbaar moeten zijn, en zal dat wifi stopcontact evenveel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Om alvast een indicatie te krijgen kan je voelen of het koelblok lauw wordt, als hij al een tijdje op auto staat zonder signaal. Zo ja, dan is het in ieder geval een energieslurper. Mijn oude sub gebruikte 20 W en dat voelde je wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvdburgt1980
Gaat om 2x Monitor Audio RXW12. Zal idd de versterker van de subs eens voelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

Nibbz

Postmaster General

Een Master/Slave stekkerblok zou eventueel ook nog kunnen. Receiver op de master, en de sub's op slave.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

jvdburgt1980 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:37:
Gaat om 2x Monitor Audio RXW12. Zal idd de versterker van de subs eens voelen!
Niet voelen maar méten!!

Ik vrees dat die apparaten overigens niet al te zuinig zijn in 'stand-by'... De fabrikant vermeldt niets aangaande verbruik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

TereZz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:09:
Ja hoor, kan prima. Kijk wel even naar de maximale vermogen wat je wifi stopcontact kan schakelen. Veel zijn beperkt op 16A.
Heb zelf een blitzwolf, werkt prima.
offtopic:
16A is in Nederland de max waarop een stopcontact afgezekerd mag zijn dus 16A moet sowieso voldoende zijn. Een apparaat zonder stopcontact (dat dus direct aangesloten is) mag wel meer dan 20A zijn, zoals bijv. een dikke compressor :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:11
Glashelder schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:40:
[...]

offtopic:
16A is in Nederland de max waarop een stopcontact afgezekerd mag zijn dus 16A moet sowieso voldoende zijn. Een apparaat zonder stopcontact (dat dus direct aangesloten is) mag wel meer dan 20A zijn, zoals bijv. een dikke compressor :p
Oeps, ik bedoelde 10A :D
Pagina: 1