Hallo medetweakers!,
Ik heb een Proxmox VE(v6.2-4) Dedicated server draaien met diverse VM's hierop.
De VM's draaien zonder problemen, alleen heb ik een probleempje waar ik niet uit kom.
In de logging (op alle VM's) van bijvoorbeeld Directadmin, zie ik alleen het het IPadres van de Proxmox als source voorbij komen ipv het daadwerkelijke WAN ip van de source. Ik wil hier het daadwerkelijke IP van de source (WAN) zien ipv die van de Proxmox server.
Elke VM heeft een eigen publieke IP adress.
Voorbeeld:
2020-10-13 14:30:16 login authenticator failed for (User) [IP proxmox]: 535 Incorrect authentication data (set_id=email@email.com)
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Software
Proxmox VE(v6.2-4)
Hardware
RISE-LE-1 - (OVH)
Intel Xeon E5-1660v3 -
64GB DDR4 ECC 2133MHz -
2x HDD SATA 4TB Datacenter Class Soft RAID
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Online gezocht op wat de oorzaak kan zijn, maar niet gevonden
Contact gehad met OVH, hun geven aan dat dit een configuratiefout is binnen ProxMox
Dit is mijn eerste Topic binnen tweakers, ik hoop dat ik deze op de juiste plek heb gezet.
Hopelijk hebben jullie voldoende informatie en kunnen jullie mij hiermee helpen.
...
Ik heb een Proxmox VE(v6.2-4) Dedicated server draaien met diverse VM's hierop.
De VM's draaien zonder problemen, alleen heb ik een probleempje waar ik niet uit kom.
In de logging (op alle VM's) van bijvoorbeeld Directadmin, zie ik alleen het het IPadres van de Proxmox als source voorbij komen ipv het daadwerkelijke WAN ip van de source. Ik wil hier het daadwerkelijke IP van de source (WAN) zien ipv die van de Proxmox server.
Elke VM heeft een eigen publieke IP adress.
Voorbeeld:
2020-10-13 14:30:16 login authenticator failed for (User) [IP proxmox]: 535 Incorrect authentication data (set_id=email@email.com)
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Software
Proxmox VE(v6.2-4)
Hardware
RISE-LE-1 - (OVH)
Intel Xeon E5-1660v3 -
64GB DDR4 ECC 2133MHz -
2x HDD SATA 4TB Datacenter Class Soft RAID
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Online gezocht op wat de oorzaak kan zijn, maar niet gevonden
Contact gehad met OVH, hun geven aan dat dit een configuratiefout is binnen ProxMox
Dit is mijn eerste Topic binnen tweakers, ik hoop dat ik deze op de juiste plek heb gezet.
Hopelijk hebben jullie voldoende informatie en kunnen jullie mij hiermee helpen.
...