Betreft: Excel 2016:
Ik probeer vanuit een tabel/matrix waarden op te halen, middels meerdere voorwaarden/criteria.
Ik denk dat dit niet lukt omdat ik mijn criteria zowel horizontaal als verticaal probeer op te halen.
Zie ook het voorbeeld bestand. Momenteel maak ik gebruik van de functie SOMMEN.ALS
De waarden (antwoord van de formule) dienen te komen in de cellen G8 t/m G60.
G8 dient gelijk te zijn aan cel W18
G17 dient gelijk te zijn aan cel AF18.
Wanneer de filters aangepast worden in E3 t/m E5 -> worden ook de criteria aangepast in C8 t/m E60.
Waardoor de antwoorden in kolom G (8 t/m 60) ook aangepast worden.
De formule welke ik nu gebruik in celG8 =SOMMEN.ALS($W$8:$BW$103;$W$7:$BW$7;$F8;$V$8:$V$103;$E8;$U$8:$U$103;$D8;$T$8:$T$103;$C8)
Ik hoop dat er hier een slimmerik is, die mij kan vertellen wat ik niet goed.
Ik probeer vanuit een tabel/matrix waarden op te halen, middels meerdere voorwaarden/criteria.
Ik denk dat dit niet lukt omdat ik mijn criteria zowel horizontaal als verticaal probeer op te halen.
Zie ook het voorbeeld bestand. Momenteel maak ik gebruik van de functie SOMMEN.ALS
De waarden (antwoord van de formule) dienen te komen in de cellen G8 t/m G60.
G8 dient gelijk te zijn aan cel W18
G17 dient gelijk te zijn aan cel AF18.
Wanneer de filters aangepast worden in E3 t/m E5 -> worden ook de criteria aangepast in C8 t/m E60.
Waardoor de antwoorden in kolom G (8 t/m 60) ook aangepast worden.
De formule welke ik nu gebruik in celG8 =SOMMEN.ALS($W$8:$BW$103;$W$7:$BW$7;$F8;$V$8:$V$103;$E8;$U$8:$U$103;$D8;$T$8:$T$103;$C8)
Ik hoop dat er hier een slimmerik is, die mij kan vertellen wat ik niet goed.