Vervanging nest deurbel - welke is WEL snel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik ben er helemaal klaar mee, onze Nest deurbel! :X

We hebben de deurbel 1 jaar, en in 2 huizen gehad met ieder een eigen situatie, maar het belangrijkste; vol wifi bereik met Unifi spul, (bij de voordeur) en hoge upload met 3-5ms ping naar Google. Maar ondanks alles is dat hok niet vooruit te branden. Oproepen komen 15-25 seconden later aan (zelfs als telefoons in zelfde wifi netwerk zitten), stream loopt achter en soms komen zelfs spraakberichten niet door. terugkijken is bar traag en sommige event notificaties komen niet door.

Ondanks meermaals resetten en contact met Nest ben ik helemaal klaar met het product en zoek ik een alternatief. Dit ding gaat regelrecht de prullenbak in.

Nu kan ik op internet gaan speuren naar deurbellen op specificaties want er zijn er immers genoeg, maar ik ben vooral benieuwd naar jullie eigen mening.

Ik zoek een deurbel dat:

- Eigen opslag heeft en bij voorkeur op mijn eigen NAS, geen cloud. Indien wel cloud; betaalbaar.
- WEL snel reageert op je telefoon, zodat ik op zijn minst de persoon kan aanspreken
- Grote kijkhoek heeft
- Bedraad aangesloten is, niet via batterijen zoals de Ring.
- (PRE) koppeling met Home assistant

Hopelijk willen jullie mij adviseren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:16

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Review van medetweaker over ubiquiti-unifi-protect-g4:

https://tweakers.net/prod...-protect-g4-doorbell.html

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 13:41
Netatmo heeft ook net een nieuwe smart deurbel.
productreview: Netatmo Smart Video Doorbell review door Seven_of_Nine

Opslaan kan je op dit moment alleen op de sd-kaart als ik het goed lees.
Maar opslaan op de nas wordt vast nog mogelijk gemaakt, aangezien dit ook kan met de andere camera's van Netatmo.

Edit: ftp, iCloud en Dropbox wordt inderdaad nog toegevoegd: https://helpcenter.netatm...opbox-storage-coming-soon

@Slayer
Daar heb je nog de ck2plus, nvr pro of udmpro van UniFi voor nodig lees ik...

[ Voor 27% gewijzigd door larsiey op 13-10-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Deze is helaas niet te verkrijgen binnen Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-09 22:33
Heb je inmiddels iets gevonden @Luchtbakker ? Zelfde probleem hier nl.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 13:46
Kijk eens naar de lsc deur bel bij de action.

Action Video deurbel LSC

Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Moriaty schreef op woensdag 7 april 2021 @ 06:46:
Inmiddels heb ik een half jaartje een nieuwe. Ik ben naar de Eufy deurbellen gegaan. In mijn geval deze variant: https://us.eufylife.com/products/t8200

Deze is (en blijft tot nu toe) enorm snel. Ongeveer 1-2 seconden na het indrukken komt de melding op je telefoon. Laden van stream is ook met een seconden gedaan.

1 nadeel; bewegingsdetectie / objectdetectie is wel wat aan de slechte kant. Het reageert vrij snel op bewegende struiken. Activiteitszones werken nauwelijks tot niet. Het reageert wel altijd keurig op personen. Dat is waar het uiteindelijk om draait.

Maar in tegenstelling tot de Nest deurbel is dit een hele verademing. Ik heb er geen seconden spijt van!

@r_255 Gezien alle privacy issues dat de Action deurbellen met zich meenemen weiger ik iets van dat platform in mijn huis te plaatsen. Sorry.

[ Voor 5% gewijzigd door Luchtbakker op 07-04-2021 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
@Luchtbakker

Welke privacy issues ?
Je eigen privacy, of van de geen die je opneemt :+

Dat is verder je goed recht, ik draai hem alleen zonder app en zonder chinese server met een
mqtt pub op de deurbel zelf. Onvif compatible via de hack en je neemt lokaal op je sd card op of op je nas.

https://github.com/guino/BazzDoorbell

Hier op tweakers vind je ook meer info over de intergratie in homeassistant of het casten van je deurbel naar de google hub.

[ Voor 30% gewijzigd door r_255 op 07-04-2021 12:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
r_255 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:28:
@Luchtbakker

Welke privacy issues ?

Dat is verder je goed recht, ik draai hem alleen zonder app en zonder chinese server met een.
mqtt pub op de deurbel zelf. Onvif compatible via de hack en je neemt lokaal op je sd card op of op je nas.
Ik raad je aan een reactie door te lezen van een mede-tweaker hier. Mede hierom weiger ik producten uit de Tuya cloud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JR--fGLnn2jREGZf35RUECEkcMw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kTMqJJbDUeufV0ayJiuEpQmS.png?f=user_large

nieuws: Action gaat slimme deurbel verkopen onder LSC Smart Connect-lijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_255
Ik begrijp het onderbuik gevoel, maar neem de moeite om de github link tot je te nemen en besef dat je daarmee de deurbel naar jouw hand kan zetten en geheel los kan maken van iedere server behalve die in je lokale netwerk.

Overigens mag je best wat nuance aanbrengen in bepaalde zaken, Want de proof of concept is door menig persoon gebruikt om er zelf beter van te worden en om de hardware naar eigen hand te zetten. Tot op heden ben ik nog geen voorbeelden tegen gekomen van mensen die hier negatieve gevolgen van hebben ondervonden. Maar voorbeelden van mensen die er esp easy, tasmota of iets dergelijks opgezet hebben om zelf controle te hebben zijn veelvuldig te vinden.

Het is wat anders als je gewoon de tuya spullen gebruikt met de tuya app, maar ik geloof niet dat het minder gevaarlijk is dan facebook, google en vul het rijtje maar in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Moriaty schreef op woensdag 7 april 2021 @ 06:46:
De Unifi deurbel is inmiddels wel verkrijgbaar in de EU shop. Ik heb hem nog uit de VS laten komen maar nu dus ook gewoon zonder importperikelen te verkrijgen. Met Android (Nokia) telefoons direct een melding bij bellen en app is vlug geopend. Helaas nog weinig nut omdat ik momenteel thuiswerk en we toch niet echt vaak weg zijn.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Dirkie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-09 00:52
r_255 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:19:
Ik begrijp het onderbuik gevoel, maar neem de moeite om de github link tot je te nemen en besef dat je daarmee de deurbel naar jouw hand kan zetten en geheel los kan maken van iedere server behalve die in je lokale netwerk.
Ik meen te hebben gelezen dat de Action deurbel die je nu koopt, niet langer te hacken is, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:13
Ik heb sinds 2 maanden een Nest Hello en deze is direct gekoppeld aan de originele gong. Die gaat dus direct na het indrukken. Notificaties volgen overigens binnen een seconde op telefoon en google speaker(s). Hij werkt overigens ook op de 8V aansluiting dus het lijkt erop dat Google de hardware op enig moment heeft gereviseerd.

[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 17-08-2021 02:31 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
sdk1985 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 02:29:
Ik heb sinds 2 maanden een Nest Hello en deze is direct gekoppeld aan de originele gong. Die gaat dus direct na het indrukken. Notificaties volgen overigens binnen een seconde op telefoon en google speaker(s). Hij werkt overigens ook op de 8V aansluiting dus het lijkt erop dat Google de hardware op enig moment heeft gereviseerd.
Ik kan dit ook bevestigen. Bij mij was de nest hello zelfs sneller dan de UniFi g4 die ik nu heb.

Ik heb de hello vervangen omdat ik in ons nieuwe huis alles heb van UniFi Protect. Dus een hele andere reden.

Het lcd-scherm erop leek me ook wel handig voor bezorgers maar in de praktijk kijken die er nooit op.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1