Toon posts:

Vraagje over Aopen HQ08 case om te coolen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 1,4 Ghz Athlon in HQ08 Aopen case. Nu ik zou een extre grote fan willen zetten zonder in case te moeten boren, ik zie in mijn case onderaan vanvoor allemaal gaatjes geboord. Dus als ik daar nu een grote fan voor zet is dat een goed idee ? Want boren in mijn case is geen optie op dit moment :(

En dan voor mijn 1,4Ghz processor te coolen, nu wordt hij te warm. Ik zou graag een goede cooler willen die toch niet te veel lawaai maakt(indien mogelijk natuurlijk) iemand tips ?

Verwijderd

Zie mijn topic "welke koeling"

Verwijderd

Ik zou zoiezo al die kleine gaatjes weghalen door er 1 groot gat van te maken. Scheelt wel erg veel, d'r komt nl. niet zoveel lucht door al die kleine dingen.
Je ziet er niets van als je dat doet, want de front van je case zit ervoor. De koele lucht zuigt ie dan van onder aan.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

Die kleine gaatjes moeten er wel uit anders heeft het weinig zin (maak een groot blow-hole) :9

My Discogs

Verwijderd

ik neem aan dat je de voorkant bedoeld?? die dingen zijn niet uitgeboord. De lucht moet van onderen komen via een uitsparing tussen het plastic en het stalen gedeelte van je kast. Die dingen zul je dus zelf uit moeten boren(ik zat eraan te denken er blauwe leds achter te doen :P )
de poten moeten dus onder je kast zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Daar beneden op de kast, onder die ingebouwde mini speaker, daar zit een opening, ik kan die er makkelijk uit knippen met een ijzertang want gaatjes zijn al vrij dicht bij mekaar geboord. Maar zou ik die moeten doen zuigen of blazen (dus lucht uit kast naar buiten) ? En wat voor ding zou ik er in moeten zetten ?

Verwijderd

Ik zou als je niet wilt boren, gewoon 2 goede 8cm fan's boven de voeding maken, direct je hd gekoelt en de lucht ciculatie is dan goed genoeg.

Of zoals ik een 120mm in het dak 2x 80 boven de voeding, 2x 80 in de zijwand, 1x 80 voorin

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb zo een klein probleem, die draden die uit HD, diskette, CDR, en DVD rom komen, die verstoppen gans die airflow die van het moederbord naar boven wil :/ En ik krijg die daar helemaal niet weg.

Zouden die fans niet voor veeeel meer geluid zorgen ?

ps:Ik heb zo iets gelezen van een Silverado (gewone cooler) die heel stil is, is die de moeite waard ?

Verwijderd

Ik heb onlangs een rond gat voorin dezelfde Aopen kast gemaakt. De lucht kan er dan beter door en het ziet er best vet uit met een gril ervoor. Je moet fans gebruiken die niet zo'n hoog toerental hebben, die maken niet al te veel herrie. Achterin de kast heb ik bovenin twee fans naast elkaar die lucht eruit blazen. M'n HD zit daar vlak achter, dus die blijft lekker koel.

Over die draden en kabels tussen de begane grond en 1e verdieping ben ik ook nog niet uit. Misschien achterin aan de onderkant nog maar een gat erin knutselen dan? :)

• Flexe_Gozer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05-2024

Flexe_Gozer

Allez Flex??

Volledig met de andere eens!, ik ga ook binnekort met een dremeltje aan de slag. Die gaatjes worden ook 1 gat >:) lekker Cool :9

AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space

Verwijderd

Ja, dat moet ik ook nog ff doen. Hangt nu een 92mm aan de voorkant in, die met twee schroeven vast zit, dat kan beter.
Alhoewel, mij AMD 1200 Athlon wordt idle maar 30 graden max. (voor 92mm(in), achter 2x80mm(uit)) :P

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

ik heb onderin en 80mm voorin een 92mm
achterin 2x80mm

heb nog een zooitje liggen waaronder papst 120mm n delta 80hp

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
Welke FANS maken niet veel lawaai en coolen goed ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zeker een gat maken! Die kleine gaatjes laten de luchtstroom namelijk niet echt lekker door. Waarom is boren eigenlijk geen optie?

Ik heb zelf een NMB 120mm in het vooronder en twee 80mm sunons boven-achter. Het ziet er wel gelikt uit! :9~

Afbeeldingslocatie: http://213.46.22.87:8003/GOT/Case.jpg

Geen idee welke fans niet veel lawaai maken, ben zelf namelijk doof... >:) Maar over sunon heb ik wel veel goeie woorden gehoord. Check http://www.sunon.com eens, daar hebben ze leuke specificaties van fans staan, compleet met geluidsniveau.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 20:41
Die case heb ik ook en die kabels zitten inderdaad de luchtstroom van beneden naar boven in de weg. Mijn 1200mhz Athlon wordt meer dan 60 graden als ik de kast dicht doe. Open blijft ie mooi 50 met een Alpha 6035 cooler. Die is wel fluisterstil.
Mijn idee was om de kabels allemaal naar een kant te duwen (links of rechts) en een kleine (4 * 4 cm) fan in het gat vast te zetten die de luchtstroom naar boven stuurt. Misschien een idee ?
Als het iemand lukt laat het ff weten, als het mij lukt zal ik het hier posten.

BalusC hoe heb je dat gat voorin zo mooi rond gekregen ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff rondgevraagd, en het blijkt dat ze gewoon met een dremel (aargh had ik dat nu maar|:() dat vierkant gewoon groter snijden.

En die HQ08 is gewoon zalige case, voor vanboven 2 80MM fans te zetten hoef ik eveneens niets te doen behalve opzetten en schroeven, niets geboor meer, alles is al gemaakt daar :D

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zondag 12 augustus 2001 12:28 schreef Frijns.Net het volgende:
BalusC hoe heb je dat gat voorin zo mooi rond gekregen ?
Eerst de fan op de voorkant uitgetekend (dus een cirkeltje met 120mm diameter) en daarna langzaam met een decoupeerzaag met een heel dun zaagje erlangs geweest. Let wel: langzaam! Anders smelt plastic vast aan je zaagje!

Het binnenwerk is tijdelijk, ik heb een stuk karton op maat geknipt en met secondenlijm aan de voorkant vastgeplakt. De bedoeling was dat ik het later met een stuk PVC buis zou gaan vervangen, maar dat is nog niet gebeurd...
Op zondag 12 augustus 2001 15:35 schreef GoldenOrb het volgende:
En die HQ08 is gewoon zalige case, voor vanboven 2 80MM fans te zetten hoef ik eveneens niets te doen behalve opzetten en schroeven, niets geboor meer, alles is al gemaakt daar :D
Als je dat roostertje uitzaagt, zul je merken dat de luchtstroom daarna heel veel sterker wordt. Ik spreek uit ervaring.

Verwijderd

Gaatje in je zijklep maken dan? Dan hoef je niet alles te demonteren. Heb ik overigens niet gedaan. Achterkant boven de voeding mooie plaats voor 120 mm fan. KEN NET

Blij dat ik geen Aopen BINNEN! kast heb >:D

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

is de voorkant van die kast van plastic of staal, en is ie recht of loopt er een bolling in?? ik wil m namelijk kopen, maar ik wil 'm ook kunnen modden.. (schermpje in de voorkant) alvast bedankt...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

plastic/vlak
Pagina: 1