Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik zoek een?
nieuwe iPad voor thuisgebruik.

Wat is je budget?
Maximaal 480 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
te gamen, surfen, youtube kijken, etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik de iPad 8 gekeken met studentkorting (465 euro), maar vandaag is er bij Amazon.de voor 440 euro de iPad air 3 (2019) verkrijgbaar

Welke vragen heb je hier nog over?
Zou ik nu voor de iPad air 3 gaan via Amazon.de voor een aantrekkelijke prijs, of toch safe via Apple.nl iPad 8?

Voordelen iPad Air 3 t.o.v. iPad 8
- Groter display (10.5 inch VS 10.2 inch)
- Kleinere bezels
- 2e Gen Touch ID
- Laminated display
- Truetone kleuren

Voordelen iPad 8 t.o.v. iPad Air 3
- 128GB
- Dikker (7.5 mm vs zeer dunne 6.1 mm, wat misschien leidt tot kromme iPad)
- Safe bij Apple met 2 jaar garantie
- 20 Watt oplader t.o.v. 12 Watt oplader.

Nadeel van iPad Air 3 via Amazon.de
Amazon.de reviews zijn erg verschillend, de een is super tevreden, de ander juist niet. De ene heeft een kromme iPad ontvangen, de ander heeft beeldscherm leed problemen, andere heeft problemen dat iPad meerdere keren uitvalt, batterij snel op en andere zegt weer dat er een "gap" zit tussen de scherm en de bezel, een papier kan zo doorheen gaan.

Dit maakt me erg terughoudend om bij Amazon te bestellen, ik heb 2 weken geleden iPad 8 gekocht bij Apple zelf, wat pas over 2 weken thuis komt. Bij Amazon heb ik hem wss overmorgen al thuis. Ik ben al zo'n 2 jaar primelid bij Amazon.de, maar hebben mensen enige rare ervaringen gehad met iPad Air 3 (via Amazon)? En hoe zit met garantie etc.?

Verkopen ze dan defecte producten of? Ik heb echt hulp nodig, ik wil natuurlijk niet teveel geld uitgeven, ze komen beiden binnenn mijn budget. Ik wil absoluut geen 2e handse iPad.

Hamoudi95

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:01
Bij Amazon.de is het heel belangrijk om te kijken of het gaat om Amazon zelf of een 3de partij die het verkoopt, en dan of het een nieuwe is, of refurbished. Gezien de prijs zou dat best het geval kunnen zijn dat het om teruggestuurde exemplaren gaat.

Wat zeker ook meespeelt bij je keuze, is de processor in de iPad en het verwachte aantal jaren dat die ondersteund gaat worden. Volgens mij zit daar geen verschil in tussen deze modellen en is beide een A12 bionic, dus support zal naar verwachting gelijk eindigen.

Kijk je verder heeft de Air een betere selfie cam (video conferencing), en betere bluetooth 5.0 versus 4.2 wat iets gunstiger is voor accu, maar de nieuwe 2020 accu is groter en sneller opgeladen.

Voor de Air zou je nog kunnen kijken naar een goede beschermhoes (mogelijk die je ook als stand kunt gebruiken?) die hem ook robuuster maakt.

Zelf zou ik de 2020 versie nemen, simpelweg vanwege de grotere accu en het sneller opladen en makkelijker vasthouden (want die 0,3 inch schermformaat verschil is bezels waarmee je hem in je hand kunt houden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
swhnld schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:25:
Bij Amazon.de is het heel belangrijk om te kijken of het gaat om Amazon zelf of een 3de partij die het verkoopt, en dan of het een nieuwe is, of refurbished. Gezien de prijs zou dat best het geval kunnen zijn dat het om teruggestuurde exemplaren gaat.
Ook als je van Amazon zelf koopt kun je een teruggestuurd exemplaar krijgen van een 3de partij door 'commingling'. Als er een derde partij is die de afhandeling door Amazon laat doen en aangeeft dat het om een nieuw product gaat, gooit Amazon het op de grote hoop en wordt het met de inventaris van Amazon gemixt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 14:26

TheTeek

TheTeek

Ik zou gaan voor de Ipad Air 2019, prima apparaat. zeker voor z'n prijs vs de 2020 versie.
Nu Amazon prime dag deal voor 440 is het al helemaal en no brainer.

Echter... in NL is hij al uitverkocht, de Amazon.DE heeft h'm nog wel, maar omdat ik een NL Prime lidmaatschap heb kan ik niet onder Prime voorwaarden kopen in de DE shop...:(

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
swhnld schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:25:

Wat zeker ook meespeelt bij je keuze, is de processor in de iPad en het verwachte aantal jaren dat die ondersteund gaat worden. Volgens mij zit daar geen verschil in tussen deze modellen en is beide een A12 bionic, dus support zal naar verwachting gelijk eindigen.

Kijk je verder heeft de Air een betere selfie cam (video conferencing), en betere bluetooth 5.0 versus 4.2 wat iets gunstiger is voor accu, maar de nieuwe 2020 accu is groter en sneller opgeladen.

Voor de Air zou je nog kunnen kijken naar een goede beschermhoes (mogelijk die je ook als stand kunt gebruiken?) die hem ook robuuster maakt.

Zelf zou ik de 2020 versie nemen, simpelweg vanwege de grotere accu en het sneller opladen en makkelijker vasthouden (want die 0,3 inch schermformaat verschil is bezels waarmee je hem in je hand kunt houden).
Ze hebben beide A12 processoren, ik heb de overweging gemaakt om iPad Air 3 gewoon links te laten liggen, 64GB is toch te krab voor mijn gebruik.

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
GlowMouse schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

Ook als je van Amazon zelf koopt kun je een teruggestuurd exemplaar krijgen van een 3de partij door 'commingling'. Als er een derde partij is die de afhandeling door Amazon laat doen en aangeeft dat het om een nieuw product gaat, gooit Amazon het op de grote hoop en wordt het met de inventaris van Amazon gemixt.
Waarom doet Amazon dit? Dit is de reden waarom veel mensen klagen.

Hamoudi95

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamoudi1995
TheTeek schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:41:
Ik zou gaan voor de Ipad Air 2019, prima apparaat. zeker voor z'n prijs vs de 2020 versie.
Nu Amazon prime dag deal voor 440 is het al helemaal en no brainer.

Echter... in NL is hij al uitverkocht, de Amazon.DE heeft h'm nog wel, maar omdat ik een NL Prime lidmaatschap heb kan ik niet onder Prime voorwaarden kopen in de DE shop...:(
Het is ondertussen ook al uitverkocht op Amazon.de. Binnenkort maar eens reviewen over iPad 2020 :)

Hamoudi95

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-07 16:42
Hamoudi1995 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:13:

Ze hebben beide A12 processoren, ik heb de overweging gemaakt om iPad Air 3 gewoon links te laten liggen, 64GB is toch te krab voor mijn gebruik.
128GB is toch wel meer kreeft voor je geld idd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
@rbaidjoe Ja klopt, je krijgt 128 krabben/kreeften in plaats van 64, wel zo fijn :0

Ik bedoelde uiteraard krap. Persoonlijk heb ik minimaal aan 128GB, berekend aan apps die ik wil gebruiken.

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-07 22:12
Hiervoor hebben we V&A.

[ Voor 85% gewijzigd door 13art op 09-11-2020 11:19 ]

Pagina: 1