Beste mede-tweakers,
Momenteel heb ik twee 24inch schermen staan van 2560 x 1440 (Asus vx24ah). Deze zijn al wat ouder en ik ben opzoek naar iets nieuws. Nu kwam ik uit op Super ultra Wide monitors dit lijkt me heerlijk werken en kan lekker veel informatie kwijt op het scherm en ziet er ook gewoon strak uit. Ik heb er 2 gevonden en twijfel er nog tussen. Graag hoor ik jullie ervaringen / mening. Momenteel zit er in mijn pc nog een GTX 1080 maar volgend jaar staat een nieuwe pc op de planning.
Budget:
€ 900,- – € 1200,-
Gevonden schermen:
- Dell UltraSharp U4919DW
- Samsung C49RG90
Waar wordt het voor gebruikt
Waar ik het vooral voor ga gebruiken:
- Werk (web development)
- Af en toe Casual gaming
Games die ik momenteel speel:
- Guild Wars 2
- Leageu of legends
- Player Unkown Battleground
Voordelen samengevat
Voordelen Dell:
- IPS paneel
- Ingebouwde KVM switch
- USB-C voor eventueel opladen laptop
Voordelen Samung:
- Beter voor gaming
- HDR
- 120Hz*
*kleine side note mijn huidige schermen zijn ook 60hz en ik ben dus ook eigenlijk niet meer gewend.
Zelf ben ik altijd fan geweest van IPS schermen maar zoals het er nu uit ziet bestaat er nog geen super ultra wide scherm met IPS paneel en meer dan 60 hz. Daarom is mijn keuze gevallen op deze twee schermen.
Vraag
1. Ik hoor graag jullie mening over VA panelen ten opzichte van IPS
2. Of jullie ervaringen hebben met één van deze twee schermen.
3. En welk scherm jullie denken dat het best aansluit bij mijn wensen.
Momenteel heb ik twee 24inch schermen staan van 2560 x 1440 (Asus vx24ah). Deze zijn al wat ouder en ik ben opzoek naar iets nieuws. Nu kwam ik uit op Super ultra Wide monitors dit lijkt me heerlijk werken en kan lekker veel informatie kwijt op het scherm en ziet er ook gewoon strak uit. Ik heb er 2 gevonden en twijfel er nog tussen. Graag hoor ik jullie ervaringen / mening. Momenteel zit er in mijn pc nog een GTX 1080 maar volgend jaar staat een nieuwe pc op de planning.
Budget:
€ 900,- – € 1200,-
Gevonden schermen:
- Dell UltraSharp U4919DW
- Samsung C49RG90
Waar wordt het voor gebruikt
Waar ik het vooral voor ga gebruiken:
- Werk (web development)
- Af en toe Casual gaming
Games die ik momenteel speel:
- Guild Wars 2
- Leageu of legends
- Player Unkown Battleground
Voordelen samengevat
Voordelen Dell:
- IPS paneel
- Ingebouwde KVM switch
- USB-C voor eventueel opladen laptop
Voordelen Samung:
- Beter voor gaming
- HDR
- 120Hz*
*kleine side note mijn huidige schermen zijn ook 60hz en ik ben dus ook eigenlijk niet meer gewend.
Zelf ben ik altijd fan geweest van IPS schermen maar zoals het er nu uit ziet bestaat er nog geen super ultra wide scherm met IPS paneel en meer dan 60 hz. Daarom is mijn keuze gevallen op deze twee schermen.
Vraag
1. Ik hoor graag jullie mening over VA panelen ten opzichte van IPS
2. Of jullie ervaringen hebben met één van deze twee schermen.
3. En welk scherm jullie denken dat het best aansluit bij mijn wensen.