Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesajjb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-07 13:29
Helaas kom ik met mijn zoektocht via internet niet verder, vandaar even hier de vraag.

Ik ben nog niet heel erg thuis in Domotica maar wil in ons nieuwbouwhuis (wordt op dit moment gebouwd) enkele simpele eerste stappen zetten. Belangrijk is echter dat het geheel ook aan de welbekende WAF moet voldoen.

Belangrijkste aansturing zal zijn:
- Zonwering (Somfy icm Tahoma)
- Verlichting (Philips Hue)

Mijn vriendin heeft aangegeven dat ze het tot hier aan toe allemaal prima vind, maar wel een grote voorkeur heeft voor aansturing via een wandtablet (dus niet verplicht zijn alles met telefoon te doen, deze heeft ze niet altijd bij zich). Hier loop ik helaas nu op vast. Bestaat er wel een systeem waarbij deze twee zaken gemakkelijk en intuïtief geregeld kunnen worden? Of een slimme thermostaat welke bovenstaande zaken kan aansturen? Hoe meer 'visueel' en 'intuïtief', hoe beter.

Overigens ben ik geen voorstander van aansturing via spraak (vriendin ook niet). Helaas valt die optie dus af.

Met name op aansturing van de zonwering loop ik nu vast. De beste oplossing die ik vooralsnog zelf kan bedenken is een ipad mini in een wandhouder te plaatsen en daarop de officiele Tahoma en Hue apps te zetten. Ik kan me echter bijna niet voorstellen dat er niet gewoon betere/gemakkelijkere/evt goedkopere oplossingen voor is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-07 22:00

stuffer

Ondertietel

Welke domotica pakketten heb je al bekeken?

Ik weet dat Domoticz dat wat jij wil nl kan.
Domoticz is de domoticz software en voor de wandtablet gebruik ik nu Dashticz (op de zelfde webserver als Domoticz).

Ziet er gelikt uit maar je moet er wel even tijd insteken.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesajjb
@stuffer
Het grote probleem is dat ik niet heel goed weet hoe en waar ik moet zoeken. Alle tips waar ik me in kan verdiepen zijn dus welkom. Ik ga dus in ieder geval eens kijken naar Domoticz en Dashticz.

Even ter verduidelijking van wat ik zoek. Onze waarschijnlijke leverancier van de rolluiken heeft ons de tahoma app laten zien. Dit werkte in onze ogen super gemakkelijk en intuïtief. Ik kan echter bij systemen van derden of concurrenten niet vinden hoe de aansturing dan zou werken. Via IFTTT of Olisto zouden er dan wel acties geprogrammeerd kunnen worden (met dit knopje sluiten alle rolluiken) enz. maar dat geeft dus niet volledig de mogelijkheden die de tahoma app zelf heeft (zelf de exacte stand van de rolluiken bepalen door simpel te swipen met je vinger).

Misschien denk ik wel veel te moeilijk en bestaat het niet wat ik zoek, dan hoor ik dat ook graag.

[ Voor 3% gewijzigd door mesajjb op 13-10-2020 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:28
mesajjb schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:45:
@stuffer
Het grote probleem is dat ik niet heel goed weet hoe en waar ik moet zoeken. Alle tips waar ik me in kan verdiepen zijn dus welkom. Ik ga dus in ieder geval eens kijken naar Domoticz en Dashticz.

Even ter verduidelijking van wat ik zoek. Onze waarschijnlijke leverancier van de rolluiken heeft ons de tahoma app laten zien. Dit werkte in onze ogen super gemakkelijk en intuïtief. Ik kan echter bij systemen van derden of concurrenten niet vinden hoe de aansturing dan zou werken. Via IFTTT of Olisto zouden er dan wel acties geprogrammeerd kunnen worden (met dit knopje sluiten alle rolluiken) enz. maar dat geeft dus niet volledig de mogelijkheden die de tahoma app zelf heeft (zelf de exacte stand van de rolluiken bepalen door simpel te swipen met je vinger).

Misschien denk ik wel veel te moeilijk en bestaat het niet wat ik zoek, dan hoor ik dat ook graag.
Dit is wat je zoekt:

Home Assistent met een leuke LoveLace interface en de volgende Home Assistant integratie: https://www.home-assistant.io/integrations/tahoma/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesajjb
@Danielson Bedankt! Hier ga ik me eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippe4
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-07 19:18
knipperdeknipspam

[ Voor 97% gewijzigd door teacher op 25-11-2020 22:23 ]

Pagina: 1